YORUMLAR
Geçmişimizle övünmek ve avunmanın bir şey kazandırmadığını artık anladık.Geçmişimizi illa da bilmek zorundayız...En büyük problemlerimizden biri bilgisizlik ve güvensizlik.Temel bilgilerden yoksun olan toplumları propaganda yönlendirir.Onun içinde böyle ülkelerde elli günlük partiler iktidar olur.Bu normal bir zeminde akla ziyan şeydir! Bunu iyi kavramalı.Propagandanın etkisiz kılınmasının yolu doğru bilgilenmektir.Bunu başaramadığınızda,yine propagandayla sizi hep geçmişinize,hemde kendinize düşman ederler.Bu ülkede bu yapılabilmiştir.
Güzellik ve çirkinlik,kendi koşulları içerisinde tanımlanacak ve yargılanacak şeyler.Bugün birtakım bilgilerle donattığınız gençleri,yetmişli yılların estrümanları ile mutlu edemezsiniz.Bunu denemek bile abestir.
Bu kuşağın en büyük şansızlığı yoksul aillelerin çocukları olmaları,samimiyetleri tanımlayamadıkları dünyaya mecbur edilmiş olmaları.Başka türlü davranamazlardı.Birileri bu görevi sağlı,sollu yapacaktı,biz yaptık,o kadar...
Yine bu kuşağın şanssılığı,yukarıdan alamadıkları maddi varlığı,arkalarından gelen kuşaklara illa da devretmek gibi bir mecburiyetlerinin olması.Bu anlamda çocuklarını ikna edecek pek vasıtaları yok.Sen nasıl babasın demezler mi adama? Bu yine bu kuşağın boynunda bir vebal gibi duruyor.Yani,onlardan almadıklarını birirleri versin diye istiyor,nasıl olacak?
Gerçek şu ki,ufuksuz insanlar yüzünden problemler günü birlik çözülememiş ve ateşten bir top olarak büyüyerek günümüze taşınmıştır.Bunda istisnasız bütün kurumlaı idare edenlerin vebali vardır.Hiç kimse bu anlamda masumiyetten yararlanamaz.İsim isim saymak mümkün ama,ne anlamı var.
Kısaca yazınızı çok iyi anladığımı belirtmek istedim.Kutladım efendim.Selam,saygı...