- 2073 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
YÜREĞİMİN KIYILARINDA ADIN
Bitip tükenmeyen durgun,insafsız haziran gecelerinin birinde,acımı ayağımda salladığım demlerdeyim.Bekliyorum,ömrüme sereserpe uzanan hüzünde sesini bir defa duyabilme umuduyla.Aysız gecelerde telaşı sönük yüreğime gidişinin sarı hüznünü damıtıyorum...Güle vurgunum ,güle sevdalı,gül,gönlümün en hazin hatırası...Ah saklı sevdam yıllandı bekleyişlerim,hatıralar tozlandı dokunmaya korktuğum kapı kolunda, senin sıcaklığını saklamak isterken sabırla ve aşkla...Sana selam saldığım mevsimler döneli hayli zaman oldu,içime acını akıttılarda bir seni..
Bekliyorum,zift karası gözlerinin hüznünde kaybolmuşum sen gideli beri,herşey sen renginde ayrılık kokuyor.Rüzgarın iklimi sardığı sabahlarda kokun uyandırıyor beni.Ama yoksun güle isyanım başlıyor,gülle başlayan bütün sözcükler isyanımı zamanın ötesine fırlatıyor.İçimin kıyılarında gecenin zift karasına yanık bir türkü sızıyor gül diye.Susuz kalıyor hayallerim yağmurlu gecelerde.Ah saklı sevdam beyaz bir mendile işlenmiş tertemiz bir aşkla sevdim seni ülkem gibi...Hadi dön mevsimin dönüşüne ayak uyduran kuşların kanadında mavi bir müjde gibi gökyüzümü umutlandır.Ah gecenin kıyısındayım,vurulup düştüğün yerde,gözlerinin kızıl bir güneş gibi sonkez kapandığı yerde,gidişinin bilmem kaçıncı gecesinde.Bak sen ordasın gürültüyle bakan gözlerin uyandırıyor gecenin koynunda saklı duran efkarı.Yüreğimde zift karası acın,acın umutsuz kışlara döneli hayli zaman oldu.Toprağı delirten yağmur damlalarına yansıyor suretin ve kesik kesik sesin değiyor kulağıma.Gecelerime bir yumruk gibi inen gözlerin vurulup düştüğün yerde her gece ölüme direniyor.Ah saklı sevdam gitmelere yenik yüreğimiz.
Bekliyorum,güneşin göğü yırttığı bir günün sabahında efil efil gül kokusunda gülümseyerek geleceğim kapına içimde hasret çiçekleri bitti sen topla.Gecenin kıyısındayım vurulup düştüğün yerde,kızıl acılar içinde bekliyorum.Sen gideli mavi düşler büyütüyorum ruhların ağladığı...Yüreğimin kıyılarına kimsenin adı değmedi sen gideli,denizim durgun,yüreğimin kıyılarında adın ısrarla ölüme direniyor.
YORUMLAR
Offf, tam da acısında ayrılık denen illetin nasıl da vurdu yüreğimin kıyılarına bu yazı... Sayısız imgelerle süslenmiş bir şiir tadında ama acı bir şiir... Bir anadolu türküsünün Tarlabaşında derme çatma bir eski evde söylenişi gibi yakıyor cümleler.
Diren ölüme ey sevda! Sen en büyüksün.
TEBRİKLER KOCAMAN...