- 2159 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRK BAYRAĞI -4 tekrar
Türk Bayrağı standardı, bugünkü konumuz…
Kültür dostu, yazar bir arkadaşlarımdan birinin naklettiği sözdür; “Eksiksiz-noksansız tek kitap; Kur’ân-ı Kerim’dir. Yazarlar, ne kadar dikkat ederlerse- etsinler, yine de bir eksik- yanlışı bulunur.”
Kutsal değerlerimizden bir olan, Türk Bayrağımız; yıllar önce açılan, bir büyük mağazadan güvenle aldığım Türk Bayrağı’nın ambalajını işyerimde açtığımda gördüğüme şaşırmıştım.
Her türlü - Ay-Yıldızı ve rengi hâriç – ölçü bozukluğu vardı.
Bu konuda, daha sonra satın-aldığım bayraklar üzerinde daha hassas davranmama rağmen, bu yazıları yazdığım anda, karşımdaki duvara astığım bayrak ta bu standartların dışında.
Türk Parasını Koruma Kânunu ve diğer koruma kânunları gibi korumaya alınmışları, zannediyorum ki; Vatandaş olarak, yeterince koruyamıyoruz.
Elbette ki, kânunu yaşatacak olan, önce bizleriz. “Bana ne”ciliğin moda! olduğu, günümüzde, daha önce yayınlanmış üç yazım olması da yeterli değil. Kim çıkar da der bilemem ancak, bu işin de bir tâkip kurulu kurulması ve sürekli çalışılması, çok gerekli hâle geldi.
Bayrağımızı, tâbut’a sardığımızda sevgi seli hâline geliyoruz ancak, bu sevgi seli, insanların hassâsiyetini; günlük hayatlarında da göstermelerini arzu ediyorum.
Bayrak konusu, benim için, bitmeyen ve bitmeyecek konudur; Türk Bayrağı, O’ndan aldığım ilhamla ve ömür boyu yazmayı sürdüreceğim.
Bayramdan-bayrama, bayrak sevenleri, her nerede olurlarsa- olsunlar, Görmek… görmek istiyorum. Her araçta -Resmî ve sivil-, her evde her işyerinde. Motorlu- motorsuz taşıt araçları dâhil.
Deniz tekneleri kadar olalım… O’nlar kadar devamlı olalım. Türk karasularımızda dalgalanan Bayrağımızı, Karaparçalarımızda da görelim.
Karadeniz Teknik Üniversitesi’nde iki dev bayrak gönderine Şanlı Bayrağımızı asarak dalgalandıran güzel gönüllüleri, cânı-gönülden ve minnetle tebrik ediyorum. Allah, bu sevdânın devâmını; diğer kurumlarımıza da, nasip etsinsin.
Düşman, bütün elektronik sahâda, sanal millet oluşturmaya çalışırken; bizim bâzı bayrakseverler(!) Bayrağımızın nasıl ve hangi ölçülerde dalgalandığına ve üzerine Güyâ, Atatürk’ü eklemek adına sorumsuzluklarını sürdürüyorlar. Eğimli bir arâzinin alan metrekaresini bulamayanların elinde, bayrağımızın asıl ölçüsünü değiştirerek; -bayrak dalgalanıyor- kimseye belli etmeden zarar veriyorlar. Her önüne gelenin yaptığı bu uygulamayı, pek çok yerde, bayrak baskısı üzerinde bulmanız mümkündür.
Lûtfen, Bayrağımızın Resmî ölçülerine aslâ müdahale etmeyiniz!
Düşmanların çalıştığı her yerde, dostlarımız, Bayrağımızı dalgalandırmaya gayret göstersinler.
Bayrak konusunda, 30 Ağustos Zafer Bayramı arafesinde; ilgili görevlileri, kontrole dâvet ediyorum…
Öncelikle, tüm Trabzon Gazetelerinin bütün tesis ve bürolarının önderlik etmelerini özellikle istirham ediyorum.
Saygılarımla.
Kadir Yeter. TRABZON.
Trabzon, Türksesi Gazetesi’nin; 23.8.2006 Çarşamba gün ve
11262.sayısın 7. sayfasında yayınlanmıştır.
Sitemizde ilk yayını: 08.6.2008
.edebiyatdefteri.com/index.asp?istek=tum_yazilar&k=detay&yazi_id=13495
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.