ASKERİN SİVİL MAHKEMEDE YARGILANMASI
turkiyede askerın sivil mahkemelerde yargılanmasıyla ilgili haber yazılar yorumlar okuyunca ilginç bir durum ortaya cıkti.
tayıp erdoğan her dedığıne kara diyen karşi cıkan .chp .kamer genç .mhp.dığer muhalif sesınler yuksek sesle cıkartarak engelemeye çalışıyorlar çalişiyorlardi.
acıdım erdoğana hukumetıne ve bir care duşunmeye başladım denemeler yaptım coğu kez belki ambulun içadından daha zor ve zahmetli oldu . ama eksıklıklerıyle beraber buldum bir formul
ve ilk denemesini askerlerin sıvıl mahkemede yargılanmasıni ilgili taslaği önergeyi okuturken . bulduğum formulu uyguladım .ve başarli oldum
ckp miletvekılerı formulum sayesınde kuzu kuzu elleri kaldırdılar
mhp miletvekıleride ayni şekılde tıpış tıpış kollarıni kaldirdılar
genelkurbay başkani ve kuvet komtanlari subaylar erler ve özelıkle ergenekonculari gece uyutum
kamer gençi uyutmaya guçum yetmedi bereket onuda karisı uyutu
bulduğum formul işe yaradi.ama bir yerde hata yaptım galiba etkisi sadece sabaha kadar sürdu ya
sabah tüm mahfiler uyandılar . yine sesizlık bozuldu .ama merak etmeyın bu formulun üzerınde çalışıyorum.
acaba nerde hata yaptim?
YORUMLAR
"ASKERİN SİVİL MAHKEMEDE YARGILANMASI"
Değerli kardeşim,
yazınızın yukarıya kopyaladığım başlığı dahi ilginç !...
bakınız madem bir formül çıkartmak için çalışıyorsunuz ben size bazı konularda bazı ip uçlarını vereyim.
Önce işe yazınızın başlığında geçen kelimeleri tek tek inceleyerek işe başlayalım !
asker nedir,kimdir ?
iç.hzm.ka.ve yntm maddd 2
askerlik mükellefiyeti altına giren şahıslarla (Erbaş ve Erler)
özel kanunlarla silahlı kuvvetlere intisap eden (Uzman,astsubay,subay,general) özel bir kıyafet taşıyan yani ,erden mareşale kadar rütbeye haiz kişilere denir.
sanırım !! üzüm yemek yerine bağcıyı dövmek ön plana çıkınca yargılanmak istenen yalnızca özel kanunlarla intisap edenler yani muvazzaflar...
ha ! asker tanımı içinde geçen askerlik mükellefiyeti altına girenler yani 1111 sayılı kanunda yer alan kısmı göz ardı ederek onlarıda kimi yerde şöyle tarif ederek...!
460 gün uzunluğunda
15 ay genişliğinde
75 cm çapında
düdükle kalkan
düdükle yatan
dayakla uslanan
traşla süslenen
kurufasulye beslenen
10 barfiks 10 şınav 50 mekik gücünde
Subayın geri tepmesiyle
Uzmanın ileri itmesiyle
tek tek ve seri dayak yiyebilen
bot ile kep arasında kalmış
palaska ile sıkıştırılmış
sevdiği hayelleri elinden alınmış
birgün biter diye kandırılmış
Allahın en aciz kuludur ... derseniz..
VE askerliğe elverişsiz durumunuz yok, asker kaçağıda değilseniz ve üstelik askerliğinizi de yapmışsanız bu tanımlamayla peygamber ocağı olarak bildiğimiz yüce bir kurumu rencideye öncelikle kendinizden başlamış olursunuz...Bu tür konuları detaylarıyla buraya yazacak olsak bu site "server" kapasitesi yeterli olur mu bilmem ?
ancak her daim askerimizin yanındayız diyenler.özellikle son yıllarda bu vatan evlatlarını halkıyla karşı karşıya getirme çabalarına nasıl duyarsız ve sessiz kalırlar ve hatta bu yazınız altına neden iki cümle olumlu yada olumsuz fakat art niyetsiz ayrıştırıcı değil bütünleştirici fikirler beyan etmezler anlaşılır gibi değil...
peki, sivil kim?
mesela, başka bir kurumda yine özel kanunlarla tüzük yada genelgelerle özel bir kıyafeti giyinme yada belirli kıyafetleri bulunan,Polis,zabıta,güvenlik görevlisi, öğretmen,rektör,doktor, ilköğretim talebeleri... bunlarında özel kıyafetleri olduğuna göre asker midir,sivil midir.
sivil anayasa tanımlaması da ilginçtir.askeri anayasa da var mı yada politik anayasa yada babayasa da var mı diye sorarlar adama! Kaldı ki,anlatılmak istenen darbe sonunda gelen anayasalardır.Ha ! asker hazırlattığı için askeri anayasa olmuş gibi düşüncelere nakledilir.Bizzat darbeyi yapanlar mı kaleme almış bu anayasaları yoksa taslaklarıyla rektörler, proflar bilim adamları mı hazırlamış ...Velev ki, asker yazmış kaleme almış olsun.demokrasiye inancı olanların son anayasanın halk oylamasına sunulduğunu ve % 93 çoğunlukla kabul edildiğini dolayısıyla halkın anayasası olduğunu nasıl gözardı ederler? Ha şimdi farklı bir sivil anlayışı ile sivil anayasa yapacaklar bunu türkiye halkının oyuna sunmadan velevki, 550 milletvekili kabulü ile anayasa yapılsın buna sivil anayasa mı diyeceğiz meclis anayasası mı ? KALDI Kİ taslaklara yada söylemlere, çeşitli kesimlerin ve avrupanın isteklerine baktığınızda yapılacak yeni anayasa ile nerelerde gedik açılacağı şimdiden belli..mesela bölünmeyi hızlandıracak... Halkın oyuna sunulmayan "sivil" anayasa Olur mu?
zaten bu güne kadar anayasa taslakları hep rafta kalmış olması kanımca bu tehlikeli nedenler ve halka sunmada ki endişelerdir.
sözü uzatmadan biz diyelim ki, "her Türk asker doğar"
öyleyse içimizde ki bu siviller kim !!????
Mahkeme;
istinaf,ticaret,idare,asliye,sulh hukuk,ceza,icra,uyuşmazlık gibi bir yığın mahkeme türüne askeri mahkeme mi fazla gelmiş...?
bunun ötesinde ;
örneğin;
nöbette uyuyan ve devriye tarafından suç üstü yakalanmış zaptı rapt altına alınmış sanığın yargılamasını sivil mahkeme neden yapmak ister anlaşılır değil.. Nöbetçileri kontrol için devriyeyi görevlendirirken il ilçe cumhuriyet savcılığından izin mi alınması gerekiyor.. yada sanığı polis mi yakalaması gerekiyor..diyelim hali hazır durum devam etsin yani askeri talimatlara ve askerlik kanununa göre devriyeler bu işi zaptı rapt altına alsın savcilıktan izin almadan fakat sivil mahkemede yargılansın...avukat ta verilsin !!! sanıkta çıksın mahkeme de desin ki,o devriyeler bana gıcıktı yada aynı partiden değildik... kasıtlı yaptılar bunu hakim bey gördüğünüz gibi karşınızdayım dimdik, benim uyuır bir halim mi var mı? faraza...! faraza bu uyuyan nöbetçi yüzünden bir karakolumuza baskın olsa o nöbetçi ,yaşıyor ve sağ kalmışsa nöbet talimatına aykırı hareketten mi yoksa ölüme sebebiyet vermekten mi yargılanacak...
diğer taraftan bunu gündeme getiren hukukçular dahil bir araştırma yapsınlar bakalım.tüm devlet kurumları içinde hangi kurum kendi içinde barındırdığı personel sayısına göre kaç yargılama kaç soruşturma açmış.ben peşin olarak diyeyim ki,Tsk dır,Çünkü tsk da kanunlar ,emirler ve talimatlar uygulanmak için vardır.emir demiri keser.Kanunlara,nizamlara ve amirlere mutlak itaat disiplinin temelidir. en disiplinli kurumda işte ondandır ki,tsk dır.
bu misal çok basit bir misal ...fakat basit mi sizde bir düşününüz.
işte kardeşim, siyasetçiler asker siyasete karışmasın derken kışlanın içine siviller siyaseti böyle sokmanın peşindeler...hah başarırlar mı bilinmez .Eğer başarılırsa vay halimize ...vay ki vay..
ama burada yine ifade ettiğimiz gibi yargılamak istedikleri muvazzaflar ve özellikle generaller böyle dahi olsa değişmeyecek vay olacak halimiz ..işte bu noktada şunu demek gerek..darbeler elbette demokrasinin aldığı yaradır.olmaması gerekirdi, olmamalıdır.Peki siyasetçiler neden demokrasinin yara almasına sebep oldular.darbe yapanları yargılayarak yada başka yolla susturarak darbeler önlenebilir mi, darbeleri meydana getiren olayları ortadan kaldırmadan... Bu gün yüzleri kızarmadan ve açıkçası utanmadan darbeciler yargılansın diyenler dün gençlik kollarında yada ocaklarda binlerce insanı sokaklara dökerek yine binlerce insanımızın sağ sol davasında birbirini öldürmesiyle yaratıkları terörden ve 5000 insanımızın katline ve bir yığın iş yerinin yağmalanması grev ve lokavtlarla maddi manevi zarar ve niceye sebep olmalarından dolayı yargılanmalıdırlar.Kİ bu sözü diyebilsinler..üstelik yargılanmasını dile getirdikler son ihtilalcilerin başarılı çalışmalarını... mesela kenan evren den önceki cumhurbaşkanları asker kökenliyken ondan sonrakilerin sivil olmaları neyin hikmetidir.Ben şahsen askerin darbeye meraklı olduğunu sanmıyorum.Ha rütbe ve makam lara gelince zaten en yüce rütbeler makamlar onlardadır.Mesela, şehitlik rütbesi o üniforma altındadır..
çünkü savunduğu,koruduğu tüm maddi ve maneviyatı ile koca bir millettir,kendi halkıdır.
son kelimemiz olan yargılama yıda bu şekilde bitirmiş olayım..Eğer yargılamaları yalnız Hakk teâlanın hükmettiği vicdanlarımıza bırakırsak vicdanlarımız zaten en iyi yargılamayı yapacaktır.Ha ! vicdanlarımızın sesini dile getiremiyorsak bu da uyuduğumuzun,uyutulduğumuzun işaretidir...
saygılarımla
Neferi tarafından 7/20/2009 10:52:52 AM zamanında düzenlenmiştir.
kamer gençi uyutmaya guçum yetmedi bereket onuda karisı uyutu
bulduğum formul işe yaradi.ama bir yerde hata yaptım galiba etkisi sadece sabaha kadar sürdu ya
sabah tüm mahfiler uyandılar . yine sesizlık bozuldu .ama merak etmeyın bu formulun üzerınde çalışıyorum.
acaba nerde hata yaptim
dum duma bir siyaset var
başımızda.
saygılar.