- 1740 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
BÜTÜN İSLAM ALEMİNİN MİRAÇ KANDİLİ MÜBAREKOLSUN.
MİRAÇ KANDİLİ
Evet bugün Miraç Kandili.Nedir bu Miraç kandili, adı neden miraç,neden müslümalar için bu kadar önemlidir,bu gecede neyapılmalı neyapılmamalıdır.
Bu soruların cevabını bildiğim kadarı ile günah ve yanlışından Allaha sığınarak
elimden geldiğince yazayım ve bu sitede olurya haberi olmayıpta ilgilenen olursa
okuyup ibadet eder ve bizde sebep olur sevaba gireriz inşaallah.
Miraç kelime anlamı;çıkmak.yükselmak manasındadır.
Müslümanlıkta ise Miraç;Peygamber efendimizin birgece mekkedeki evinden alınıp peygamber olduğu halde melekler tarafından temizlenip,Kudüsteki Mescidi aksaya götürülüşü,oradan tekrar cebrail tarafından bir yere kadar götürülüşü diğer peygamberlerle görüşmesi ve en son Allah(c.c) teala ile görüşmesive o esnada Allah(c.c)ın bizkullarına elçisi aracılığı ile iyi kul olabilmemiz için bildiridiği ve emirlerini verdiği yer ve gecedir .
Miraç;Günümüz teknolojisi ile açıklanamayan bir olaydır.Peygamberimiz bu olayı sabahleyin mekkedeki insanlara anlattığında ona inanmamışlar ve olamaz böyle birşey ,mademki gittiğini söylüyorsun hadi bize mescid-i Aksayı anlat derler.Çok uzak olan Mescid-i Aksaya hiç gitmediğini kendilerininde bildikleri peygamber efendimiz onlara Mescid-i Aksayı kapıları pencereleri,giriş ve çıkşlarıyla sanki karşısındaymış gibi anlatmaya başlayınca çok şaşırır ve Kur an ayetlerine söyledikleri gibi bunada bu bir sihirdir derler.Oysa peygamber efendimiz peygamber olmadan önce ona o kadar güvenir ve severlediki o zaman seyahate gittiklerinde şimdiki gibi çelikkasalar, güvenli evler ,bankalar olmadığından dolayı
değerli eşyalarını peygamberimize emanet ederler ve ona güvenilirkişi anlamında EL_Emin derlerdi.Aslında onlarda bilirlerdi onun sihir yapmayacağını ama kalbi kapalı kişiler başka söz söyleyemiyorlardı yoksa inanıp kabuletmeleri gerekirdi.
Öyleki;o zaman İslamın en azılı düşmanları olan ebu cehil peygamberimiz kur an okurken o kuran ona okadar güzel gelirmişki,inamayıp karşısında savaşverdiği halde geceleri gizlice peygamberimizinokuduğu kuranı dinlemeye gelirmiş.
Bu gece ;Diğer gecelerden daha önemlidir.bu gece de yapılan ibadetler daha makbuldür,bu gecede yapılan dualar daha çok kabul edilir.Bu gecede melekler gün ağarana dek yerden göğe kadar dizilirve ibadet eden kulları arar onlarla beraber olur şahitlik yaparlar.Dualarına amin derler ve kabulüiçin Allaha beraber yalvarırlar.
Evet;bu gecede kuran okumalı ,ibadetler yapmalı,dualar etmeli, Allahtan istemeliyiz.Müslüman için en güzeli ibadetlerini yapmasıdır.Eğerki herhangibir nedenden dolayı yapamıyorsa ona saygı göstermeli ve daha dikkatli olmalı saygısızlık yapmamalıdır.
ALLAH(cc) MERHAMETLİDİR VE AFFEDİCİDİR.
BÜTÜN İSLAM ALEMİNİN MİRAÇ KANDİLİ MÜBAREKOLSUN.