- 758 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
103 - TÖVBE
Onur BİLGE
Temmuz sıcağı... Sanki toprak, hava, yer gök yanıyor! Orman yangını da varmış. Ateş yakılıyor gibi bir koku geliyor, ara sıra esen kavurucu rüzgârla. Kolsuz elbisem, şortum... Sokağa çıkmam yasak... Başıma güneş geçermiş. Bahçe sınırları içinde kalmalıymışım. Arka bahçedeki üzüm çardağının altındaki betonun ortasındaki sekizgen havuz çok çekici... İçinde ılık su... Üç balık yüzmek dahi istemiyor. Onlar da bayılmak üzereler. Fıskiyeyi açıyorum. Önce el yakan su geliyor, sonra ılık, daha sonra da sertin su...
“Oh! ..” diyor ellerim. Yüzüm: “Oh! ..” diyor. Kollarım, bacaklarım: “Oh! .. Oh! ..”
Üstüm ıslanıyor. Tamamı ıslansın! Şıkır şıkır akıyor... Serinlemek ne güzel! Balıklar da serinliyor. Bir taraftan bahçeye akıyor havuzun fazla suyu, ağaçlar sulanıyor. Balıklara canlılık geliyor. Ferahlıyoruz hep beraber. Yakalasam da sevsem onlardan birisini! .. Şu en küçüğünü... Yok, büyüklerin karışıyla bir karış olanını... Daha tombiş... En büyükleri kırmızı, ortanca sarı kırmızı, küçük sarılı, mavili, beyazlı... Solungaçlarını açıp kapatıyorlar. İçleri kıpkırmızı... Yüzgeçlerini un eler gibi sallıyorlar. Gözlerini hiç kırpmadan bakıyorlar. Yorulmadan kuyruk sallıyorlar. Dalıp dalıp çıkıyorlar... Tutamıyorum! ..
Kollarım kısacık. Omzuma kadar suya sokuyorum ikisini de, az daha kafam da girecek içine
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 5
OYUN - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15