- 600 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
SEVMELİYDİN BENİ !
Varlığımı öğrendiğin gün, bayramın olmalıydı..Parlamalıydı göz bebeklerin...Daha hareketli
olmalıydı ellerin , ayakların. Dişlerin daha çok seyredilebilir olmalıydı. Dilin daha konuşkan,
kalp atışların bile daha hızlı...
Şükretmeliydin Yaradan’a , beni sana gönderdiği için.....
Gücün yettiğince patikler örmeliydin. Zıbınlar, patiskadan bezler, pijamalar dikmeliydin,
benim için..Eşe, dosta, akrabaya, komşuya müjdeler vermeliydin. Gezmeliydin bulutların
üzerinde ; sevincini yıldızlarla paylaşmalıydın. Beni sevdiğin sürece, meleklerin seni de koruyacağını ve asla düşürmeyeceklerini bilmeliydin....
Düşünmemeliydin rızkımı bile, güvenmeliydin Yaradan’a......
Doğumum yaklaştığında, karnın iyice şiştiğinde, utanmamalıydın kimselerden, gururla gezmeliydin..Kundağımı hazırlayıp, tahtadan bir beşik yapmasını istemeliydin babamdan..
O güne kadar sevmemiş olsan bile onu, benim hatırıma, çocuğunun babası olduğu için
saymalı, değer vermeliydin. Benim babasız büyümemem için gayret sarf etmeliydin ..
Cennet annelerin ayaklarının altındaysa eğer, bunun bir de bedeli olmalıydı anne !
Yapmadın anne..Esirgedin benden sevgini. Babamı bahane ettin. Dünyaya gelmemi istemedin. Yok etmeye çalıştın. İnadına geldiğim için de, soğuk davrandın..
Ve bir gün, iç güveysi olarak evine aldığın babamı kovduğun gibi, beni de onun yanına gönderdin....Ve sen bunların kader olduğunu söylüyorsun anne !
Yıllarca, bana vermediğin sevginin karşılığını bekledin. Yine de çok uğraştım ama olmadı
işte. Öğretmemişsin ki sevmeyi ; ben seni sevmeyi nereden bileyim anne ?
Sevmeliydin beni anne ; sahiplenmeliydin, sarmalıydın, korumalıydın....
Ve şimdi yine kader diyelim istersen ; nerede olduğumdan haberin var mı senin ? Öldüğümde duyacak mısın ?
Kader işte anne..Ne sen duyacaksın öldüğümü, ne de ben senin cenazende olacağım..
Ne dersin anne ; kim yazdı sence bu kaderi ?
Fikret TEZAL
YORUMLAR
Ufff, İçim acıdı:(((
Şu yaz aylarında üşüdü yüreğim...
Öyle bir zamanda yaşıyoruz ki,
Tüm güzel olan değerlerimiz hızla tüketilip, raflara kaldırılmakta...
Özlem yine yüreğimizi yırtar gibi SEVGİ oluyor...
Adı ANNE,
Adı BABA,
Adı EVLAT,
Ve
Adı AŞK olan...
Tebrikler şairim, tebrikler...
Sevgi ve ışıkla...
YARGISIZ İNFAZ OLMASIN BUNCA SEVGİ ÖZLEMİNİN SONUCU BU... HİÇ EMPATİ KURAMAZ Kİ İNSAN YÜREĞİNDE BÖYLE AÇLIK VARKEN. OYSA HANGİ ANNE BENLİĞİNDEN BİR CAN OLANA SIRTINI DÖNER Kİ NEDENSİZ... KEŞKE CENAZELER KARŞILAŞSA DA GİTMEDEN RUHLAR , HESAP GÖRÜLSE BURADA... BERABERE Mİ BİTER YOKSA HAKSIZSIN DİYENLERDEN BİRİ, DİĞERİNİN ÖFKESİNDE YA DA GÖZYAŞLARINDA MI BOĞULUR...
işin özü sevgi
haklısın yerden göğe,öncelikle vermek gerek sevgiyi.fazlasıyla akacak sonrası dolu dolu.
sanırım çok güzel bir ders almışsınız .lütfen bunu değerlendirin.bu yaşamda hepimizin bir dersi var alması gereken.belkide sizinki almadan vermek.sevilmeden sevmek.
bir deneyin bence.hatta annenizden başlayın sevmeye.hemde hiç ondan karşılık beklemeden.bırakın onu kendi sınavıyla başbaşa.sizin onu sevdiğinizi bilmesi gerekmez.siz sadece sevin.yüreğinizde barışın annenizle.
her kesi ,her şeyi,çiçeği böceği,dağı taşı,sizde bu yürek var.biliyorum.okuyorum sizi.inanıyorumda.sizde inanın öncelikle annenizden başlayın öncelikle .
sevgimle arkadaşım
sevmeyi seven bir arkadaşınızdan naçizane önerilerdi.kusura bakmayın