- 407 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
HUZURLU ÖMÜR SÜRDÜRMEK HAKKIMIZDIR
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
HUZURLU ÖMÜR SÜRDÜRMEK HAKKIMIZDIR
Haksızlık karşısınd susan dilsiz şeytandır.
Bu sözün manasını anlamak, o mananın huzuruna ermek ve bu anlamı hayat felsefesi haline getirmek insan olmanın şartlarından biridir. Nerede bir haksızlık var ise; yapılan bu haksızlığa karşı toplumda bir tepki oluşacak, bu tepki de haksızlık yaparak yaşamayı kendine yaşamanın en ön şartı görenlerin geri adım atmasını sağlayacağından; topluma huzur gelecektir.
Cennet annelerin ayakları altındadır.
Bu söz ile hanımların kıymeti anlatılmaktadır. Gerek hanımlar ve gerekse beyler bu sözdeki yüceliğin ne olduğunu anlamaları bizi biz yapan ve hayatımızın olmazsa olmazı olan hanımlara verilmesi gereken değerleri öğreten, anlatan bu sözü kendimize hanımlara davranışımızdaki çizgimizi oluşturmasını sağladığımız bakış açımızı belirleyeceğinden bu sözün manasını bilerek ona göre de davranış belirlemek bizim seviyemizi yükseltecektir.
Hubbül vatan minel iman.
Bu söz ile vatanm sevgisinin sevgilerin en yücesi olduğu anlatılmaktadır. Vatanı sevmenin ibadetin en büyüğü olduğu şuuru ile yaşayan insan kimseye zarar veremez. Bu sözdeki manayı yüreğinde hissetmek sevgilerin en güzelini yaşamak anlamı taşımaktadır. Vatan bizim en kutsal varlığımızdır. Bu sözü vatanı sevmenin ne kadar önemli olduğu yönünde değerlendirmek bizlerin tamamına büyük bir mutluluk getirecektir.
Gayri müslimi dost tutmayınız.
İşlerimizin gereği olarak, her insanla ve her devlet ile ticaret yapılabilir. Kimseye düşmanca davranmak ve düşmanlık duyguları beslemek hakkına hiç kimse sahip değildir. Fakat dostlarımızı belirlerken de bu güzel sözün anlamı ile davranış belirttiğimiz zaman, daha bir sevgi zeminleri oluşacaktır.
Aslını inkâr eden haramızadedir.
Burada; dedemizi, ninemizi, milletimizi ve geçmişimizi unutmadan geleceğe yön tayin etmenin ne kadar gerekli olduğunu bilmemiz gerektiği anlatılmaktadır.
Gıybet etmek haramdır.
Bu söz ile de "Gıybet." in kötülüğü anlatılmıştır. Gıybet etmek toplumdaki huzuru zedeler, barış ve kardeşliği yok eder. Toplumda düşmanlıkları oluşturur. Bunlardan dolayı bu kötü huydan uzak durmamızn şart olduğu belirtilen bu sözün anlamını kendimize ölçü kabul etmemiz gereklidir.
Yukarıda belirtmeye gayret etttiğimiz güzel sözler hayatımızın bir parçası olmalıdır.
Bunları yerine getirdiğimiz zaman sonzuz bir huzuru toplumun bütün katmanlarında görmemiz işten bile değildir.
Bu sözleri yerine getirmek için şu yada bu grup üyesi mensubu olmaya gerek de yoktur. Son derece sade ve açık şekilde anlatılıp izahı verilmiş olan sözleri kendimize hayatın vazgeçilmez şartları yaparak ölçü yapmamız gerekmektedir.
Bu sözlerin manası ile yaşamak için öyle çok büyük okullarda okumaya da gerek yoktur. Bütün insanlar bu sözlerin ne güzel sözler olduğunu bilmektedir. Sadece hzuur için şart olduğunu hepimizin bilmesi gerektiğine inananalım bu bize yeterlidir.
SONZUZ HUZURU YAŞAMAK BU KADAR KOLAY İKEN; NEDEN ZOR OLANLARI SEÇELİM.
kOLAY OLANI SEÇİP HUZUR İLE ÖMÜR SÜRDÜRMENİZ DİLEĞİ İLE SAYGILAR SUNUYORUM...