- 783 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Aklın Yolu Demiryolu
Karayolu taşımacılığı yurdumuzda neden birinci sırada? Ülkemizde motor, makine ekipmanları üretmiyoruz. Petrolümüzü dışarıdan otomobilimizi dışarıdan alıyoruz. Karayolu taşımacılığının neredeyse tüm araç gereçlerini dışarıdan sağlıyoruz.
Bu kadar pahalı bir ulaşımı ısrarla sürdürmemizin ne anlamı var bilemiyorum. Aklın yolu birdir derler; o halde bu sonuc aklın sonucu ise iyi niyetli bir yönetimin sonucu değidir.
demir yolu maliyeti
asfalt yola göre 5 kat daha ucuz
daha hızlı
daha güvenli
daha konforlu
daha ekonomik (Daha az petrol yakarak daha fazla yolcu veya elektrik kullanarak daha az petrol)
daha planlı bir yolculuk sunar(Bindiğin saat belli indiğin saaat belli)
doğaya daha az zararlı (otobanlar doğal ekolojik ortamla yalıtım yaparlar)
bu sonuçlara ben teknik bir araştırma yaparak deği gözlem yaparak ulaştım.
Acaba Atatürükün ölümünden sonra bizi yönetenler bu gerçei gördükleri halde neden ısrarla karayolunu destekleyip demmir yolunu bir kenara attılar.
dünyanın en pahalı petrolünü biz tüketelim ulaşım arapsaçına dönmüşken otomobil zorunlu ihtiyaç haline gelsin sen de özgür bir ülkede özgür iradenle otobüsü treni seçme otomobilini seç sonrada özgür iradenle petrol istasyonunu seç(neredeyse tümü yabancı şirket) sonrada harcamaman gereken benzini harca petrol krallarına her ay aidatını düzenli öde sonrada kendini bütün bunları kendi özgür iradenle yaptığın yalanıyla avut.
Yeni düzenin köleliği böyle işte zorlamadan sıkmadan silahsız seni önüne sunula sınırlı seçenekten birine seçmeye mahkum eder.
yazacaklarım daha çok ama biraz da siz düşünün
demir yolu yaygınlaşsa paramız ülkemizde kkalır yabancı kan emiciler bizi sömüremez. alınan her otomobil petrol krallarına her ay köle olarak para ödemek demektir. buna mahkum değiliz.
Amerikada bu petrol kralları demiir yollarınıı satın alarak batırdılar. Marshall yardımları safsatasıyla bizim gibi ulkelere sadece karayolunda kullanalaım diye kredi verdiller. Neden acaba?
Bizde de demir yolu tam imajını düzeltecekken hızlandırılmışş tren fiyaskosunu bilerek gerçekleştirdiiler. (Altyapı yollar uygun olmadan sadece treni hızlandırırsan olacağı belli. Neden peki bütün bunlar )
sevgilerimle