SEVGİ
Yeryüzünde insanların mutluluk arayışının ve kurtuluşunun tek çaresi İslam dır.Çünkü İslam,alternatifi olmayan güzel bir dünyadır.İslam’ın insanlığa öğrettiği ve insanlığın da islam dan öğrendiği saygı ve sevgidir.İslama göre sevgi ve saygı korunması,geliştirilmesi ve yaşatılması gereken fıtri hasletlerdir.Yani rahmani emanetlerdir.
’sevmek’ kelimesini hiç duymayan bir günlük bebek,sevildiğini fark eder.Sevmek veya sevilmek için o konuda yazılmış romanları veya şiirleri okumak şart değildir.Çünkü sevginin fıtratımızda olduğunu Hz.Muhammed (s.a.v):
’Bana kadın ve güzel koku sevdirildi,gözümün nuruu namaz kılındı.’ buyururken ’sevdim’ demiyor da ’sevdirildi’diyor.Demek ki sevgi de bize Rabbimizin emanetidir.Emaneti iyi kullanalım ve sevilmeyecekleri sevmeyelim.Allah için buğz edelim.
Sevgilerimiz doğuştan olunca nefretlerimiz de doğuştan olur.Sevgiyle nefret,gündüzle gece gibi birbirinden ayrılmaz zıtlardır.Zıt kutuplar oldukları için birbirleriyle ne beraber olabilirler ne de ayrı kalabilirler.İkisi de bize lazımdır.Doğuştan gelen göz nuru gibi ,akıl gibi,kalp gibidir sevgilerimiz,nefretlerimiz.Ancak bir gerçek vardır ki,o da şudur:Yaratanı sevmeyen,yaratılmışı sevemez.Severse kedinin ciğer sevdiği gibi,kasabın koyun sevdiği gibi sever.Yani yaratanı sevmeyenlerin yaratılmışlara karşı sergiledikleri sevgi sahtedir.Onların ruhunda nefret,donmuş bir menfaattir.Dolayısıyla Allahu Teala’yı tanımayanları veya hüküm ile hakimiyet konusunda ortak koşanları sevmek,bizzat fıtri olan sevgi emanetine ihanettir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.