- 4861 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
OKUL MÜDÜR KADAR OKUL
OKUL MÜDÜR KADAR OKUL
Çok değerli yönetici arkadaşlarım. Lütfen alınmayın. Ben de okul müdürüyüm.
Okul müdürü okula ilk gelen kişi ilk mesaisine başlayan kişidir. Sabah okul bahçesini gezer. Güneşin doğuşunu izler. Bahçede ki gülleri koklar. Kurumakta olan güllere su taşıyarak gülleri sular. Okula gelen personeli güler yüzle karşılar. Hal ve hatır sorar. Personelini motive eder. İdeal bir okul müdürü, modeli.
Müttehit okul müdür modelleri de vardır. Her oturduğu yerde, her toplantıda ben okulumu şöyle boyadım böyle boyadım. Okul tuvaletini bu şekil yaptım. Lavabolara sabun bıraktım. Ana sınıfını bir boyadım. Bir görseniz arkadaşlar o biçim olmuş. İhata duvarına resim öğretmeni bir resim yapmış nefis bu tip okul müdürleri alınmasınlar ama ben müttehit okul müdürü diyorum.
Gardiyan okul müdürü modeli vardır. Bunlarda ilk ders zili çalmadan, ellerini arkalarına bağlayarak, okul bahçesinde tur atar, dururlar. Odalarında pencereden dışarıyı bakarak geç gelen öğretmenlerini gözlerler. Can yakmak için ellerinden geleni her şeyi yaparlar. Sarı zarfı uzatmak bir şereftir. Okulun tek hâkimidir. Okulu mevzuatla yönettiklerini sanırlar ama yanılırlar.
Göbekli, yaşlı, Kel, gözlüklü okul müdürleri koltuklarına çok meraklıdırlar. Koltuğa zar zor sığarlar. İmza atmak dahi bu müdürleri yorar. Karne imzalamak onlar için çekilmez bir azaptır. Okulu gerçek anlamıyla müdür yardımcısı veya öğretmenlerden biri yönetir. Sadece davulu taşır. Tokmak başkasının elindedir. Sorulara cevap vermeye acizdir. veya bilmezler Hayatının en önemli ideali koltuktur. Koltukla evlenmiştir. Allah mesut ve bahtiyar eylesin.
Mevzuatçı müdür, masasının önünde mevzuat kitapları doludur. Her şeyi mevzuata göre yapar veya yaptığını zanneder. Öğretmeni takdir veya teşekkür vermesi gerekirse mevzuatta yerini bulamaz. Toplantılarda soru sorar, sorduğu soruya kendisi cevap verir.Öğretmene izin verir .Sonra soruşturma açar. Devletin resmi dili belgedir der. Okulun Her tarafında mevzuat ve kanunlar yazılıdır. Kendisi mevzuatta uymaz.
Prof. Dr. Aytaç AÇIKALIN hocamız bir toplantısında derki okulun çevresini değiştirin fazla bir şey değişmez, Öğrencilerini değiştirin yine fazla bir şey değişmez, binayı ve öğretmenleri değiştirin bir şey değişmez. Okul müdürünü değiştirin yüzde seksen beş okulun çehresi değişir.
Okul müdürlerinin öncelikli sorumlulukları okulun çatısıyla, kiremitleriyle, bahçesiyle, yemek servisiyle ilgilenmek değildir. Okul müdürünün asıl önceliği eğitim liderliği ve stratejik eğitim yönetimi olmalı. Bir okul müdürünün asıl önceliği eğitim öğretim ve rehberlik kalitesi etrafında şekillenir. Okul müdürü herkese gülümseyerek ‘’günaydın ‘’ der. Öğretmenlerle tokalaşır halini ve hatırını sorar.
Okul müdürü her kararı öğretmenlerle birlikte alır. Öğretmenler kara sürecine katıldıkları için alınan karaları benimser, sahiplenir ve uygular. Her öğretmene fıtratına göre bir sorumluluk ve yetki alanı verir. Her öğretmen okulun belirli işlerinden ve projelerinden sorumlu müdür yardımcısı rolünü üstlenir. Okul kültürünün oluşmasını sağlar. Her öğrenci okulda kendisine değer verildiğini sevildiğini anlar. Söz ve eylemin tutarlığı öğrencilerin üzerinde uzun bir vadede tesirli olur. Okulda dayak katiyen yasak olmalı. Öğrencilerin kurallara zoraki değil içlerinden geldiği için uymalı. Yaptırımların amacı cezalandırmak değil, eğitmektir.
Okul müdürü öğretmenler odasında bir müddet kalmalı, her öğretmenle bire bir ilgilenmeli muhabbet etmeli, öğretmenler onu bir başöğretmen olarak görmeli, kendilerinden bir gibi değerlendirmeli, Aralarında makam- pozisyon engeli ve duvarı olmadığından bir sevgi çemberi olmalı.
25/06/2009 Hacı ÇATKIN
--------------------------------------------------------------------------------
YORUMLAR
Okullar içinde bulundukları sosyal, siyasal ve ekonomik yapıdan soyutlanarak, müdürün etki alanı olarak değerlendirilemeyecek kadar büyük ve önemli bir cemaattir.
okul müdürllerimizin çoğu da bu cemaate liderlik yapabilecek kapasitede olmayan insanlardır. Argüman istenirse son 10 yılın OKS veya SBS sonuçları tahlil edilebilir.
"Prof. Dr. Aytaç AÇIKALIN hocamız bir toplantısında derki okulun çevresini değiştirin fazla bir şey değişmez, Öğrencilerini değiştirin yine fazla bir şey değişmez, binayı ve öğretmenleri değiştirin bir şey değişmez. Okul müdürünü değiştirin yüzde seksen beş okulun çehresi değişir."
Bunu söylediği toplantıda ben de vardım ama o toplantıda ön sıralarda oturup kırmızılı giyinen bir bayanı ayağa kaldırdı, "Bu bayan beni farkedin diye bağırıyor" diyerek bayan öğretmeni yüzlerce kişi arasında mahçup etti...
Aytaç Hocanın tahlillerine de pek katılmam zaten...
hasretlertoplamı tarafından 7/15/2009 12:07:48 AM zamanında düzenlenmiştir.
hasretlertoplamı tarafından 7/15/2009 12:11:27 AM zamanında düzenlenmiştir.