- 1486 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
TAKVİMİN YAPRAKLARI
Yeni yılın kar taneleri inmeye başladı .Her yer bembeyaz nasıl da güzel yağar ,her bir tanesini gökten bir melek indirir saf , tertemiz ,pencereden izlemesi başka güzel ,üzerinde yürümesi başka güzeldir, yaşamak gerek .Nasıl ki kar taneleri üzerimize tek tek düşer yağar ,işte bu seneki takvimin yaprakları da tek tek eksilmeye başladı bile .Her sabah güne bir takvim yaprağı kopartarak başlarız .Toplantılarımızı , işlerimizi o yaprağın sayfasına göre ayarlarız
Hayatımız ona endekslidir . Yaşarken bu tarihlere bağımlı olarak yaşarız mecburuz çünkü .Eksilen her yaprak ömrümüzden bir günüde beraberinde alır götürür .Sorgusuz, sualsiz hem de . Yaşadıklarımızı yada yaşayamadıklarımızla. Bir bakmışızki koca bir ömür geçmiş biz farkına varmadan , genelde hep öyle olur kaçırdıklarımız vardır hayatta yakalayamadıklarımız ikisi bizi takip eder koşuşturmaca içinde biz takip edildiğimizin ne bilincindeyizdir nede bilmek isteriz bazen .Aslında elimizden her kayan zaman dilimi bizi ya mutlu, eder yada mutsuz . Bizler bu dünyaya imtihan için geldik her nefesimizin bir amacı var .NERDEN GELDİK , NEREYE GİDECEĞİZ, BİZ KİMİZ soruları için ve bu soruların cevabını aramak ve en doğru cevaba ulaşmak için yaşamak zorundayız .
İnsan ömrü bir güne benzer .Sabahın ilk ışıkları hayata geldiğimiz ve ilk nefes alışımızdır, başlangıç tır .Tertemiz bir sayfa vardır önümüzde ,güzel şeylerle doldurmak yada olmaması gerekenler le dolu bir güne başlamak çoğu zaman elimizde dir, en fazla zaman dilimi sabahla öğlen arasındadır çünkü , o günün kaderi bizim diğer zamanlara daha iyi başlamamıza rehber olacaktır . Dünyaya gözlerimizi açmış, bizi nelerin beklediğini bile bilmeden bir telaşın ortasında buluruz kendimizi .Sevdiklerimiz etrafımızda pervane olurlar
.büyümemiz için ellerinden geleni yaparlar , taki zaman öğlen vakti olana kadar, öğlen olmuştur çoktan kuş yuvadan uçmaya hazırdır ,öğrendikleri ile yoluna devam edecek ,öğrenecekleriyle de yolun devamını getirmeyi bilecektir .
Uzun zamanda büyümüş serpilmişizdir .Öğlen vakti bizim gençlik yaşantımıza başlanğıçtır . Hayatımıza yön verecek işimizi kuracak ve bu zamana kadar birikimlerimiz ne kadar iyi olduysa,o kadar da bizi güzel bir gelecek bekliyordur .Zamanımızı boşa geçirmediysek , kolay bundan sonraki zamanlarda rahat edeceğiz demektir.Bu gençlik vakti çabuk geçer anlamayız bile daha çok yapacak işlerimiz var diye sayıklarız ama nafile geçen zaman geçmiştir .İlkindi vakti gelmiş bizimde saçlarımıza beyazlar düşmüştür .hani deriz bazen “biz bu saçları değirmen de ağartmadık diye “ .Geçen acımasız zaman , ağaran saçlar , yapılan doğru yada yanlış işler , çocuklar , torunlar ,yarım kalan işler , derinden çekilen kocaman ah lar ,hep bu zamanda yapılan pişmanlıklardır .
Kocaman bir günün sonuna kadar gelmişizdir de haberimiz yoktur .Nefeslerimiz artık yavaşlamıştır ,yaşlılık kapımızı zorlamakta dır ,el etek çekilir akşam olmuştur .Geriye dönüp baktığımız da hem gün bitmiştir hem de ömür . Akşamla yatsı arası en kısa zamandır .koşturur zaman ,sanki ölmüşüzdür de acele defnedilmemiz gerekmektedir sevdiklerimiz öldüğümüz zaman ne kadar acele ederler hiç farkındamısınız ??.Hemen vazifeler yapılır koca bir ömür sadece yarım saatte biter .Hiç bir şey eksik edilmeden sevdiklerimiz bizi yolcu etmekte acele ederler , son yolculuktur bu çıkıpta geri dönmediğimiz son yolculuk el sallanmaz ardımızdan kıyamazlar ama adet budur işte .akşam saatleri ömrün bitmesine yakınlaştığı ve mevsimin sonbaharıdır .
Dinlenme zamanı gelmiştir artık çoktan , demir almak lazımdır bu limandan .Açık denizlere açılmak vakti , kimselerin bizi bulamayacağı, kendimize kuracağımız dünyaya doğru .Azığımızı hazırladığımız gibi ,dünyaya nasıl geldiysek sessiz ve derinden işte öyle de göç ederiz bu diyardan . Yolculuğa çıkarken neler hazırladıysanız ,ne kadar çok erzak aldıysanız tam tekmil bir hazırlık yapıldıysa o kadar rahat edersiniz değil mi???
Hiç ölmeyecek gibi dünya için ,hemen ölecekmiş gibi ahiret için çalıştıysak ne mutlu bizlere ve sizlere .Sevildiysek eğer ne mutlu sevenlerimizle birlikte olacağız .Sevelim sevilelim dünya kimseye kalmaz . Her gün bitiminde bu günde başarılı bir gün geçirdim , dünden daha iyiydi güzeldi ama yarın daha güzel olmalı diyorsak iş bitmiştir tebrik ederim sizleri.
Şimdi düşünelim bir kere;her sabah hiç farkına varmadan koparttığımız takvim yapraklarının ne kadar önemli olduğunu ,bizim ömrümüzün sayfalarını koparttığımızı bilerek kopartalım .Biraz daha dikkatli olalım sadece .Nefes alıp vermek hayatta olmak sağlıklı mutlu,huzurlu olmak elimizde .Sadece biraz daha gayret ve itina edelim zamanlarımıza .
Her başlayan yeni gün sizlere mutluluk ,başarı, sevinç, ümit,sağlık ,huzur bereket getirsin .ÖMRÜNÜZÜN SAYFALARINA DİKKAT EDİNİZ .Koparttığınız her yaprak uzun bir günün başlanğıcı olsun .Diledikleriniz istediğiniz gibi gerçekleşsin .
Görüşmek üzere saygılar ,sevgiler .
REFİKA ERTEKİN
İZMİR
2008
KIRŞEHİR in MUCUR GAZETESİNDE yayımlanmıştır
YORUMLAR
Hiç ölmeyecekmiş gibi Dünya için, Yarın ölecekmiş gibi Ahiret için çalışınız..
============================
Yüce Allah Böyle diyor ama bizi idare edenler ezdikçe eziyor..Ezilen insan başını kaldıramıyor.Kalkmayan baş masum oluyor Mazum baş ise Yüce Allaha Yakındır.Sadece ondan güç alır ona dayanır onun için yaşar.
Amma; müslümanmış gib görünen sadece gösteriş fukaraları var ya...İşte onlar acaba ne görücek?
Yüreğinize sağlık
Allaha Emanet olunuz.
Canım benim, ne kadar güzel anlatmışsın bize zamanın değerini ki gerçekten de öyle Bi
r salise bile çok önemli bizim için. Sevgiyle geçmesi gerek o anların. Saygıyla ve huzurla. Fikirlerimiz nasıl da örtüşmüş seninle. Başka şans yok. Elimizdekiin değerini bilmek gerek. Çok güzel ve keyif aldığım bir yazıydı. Kutlarım o güzel yüreğini. Sevgi ve tebriklerimle