HAYATIM ÇİN MALI
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Yazıma başlayım dediğim andan itibaren, kaç olmuş acaba diye baktığım saat, notlarımı aldığım kalem, açılsın diye düğmesine bastığım bilgisayar, masamın üzerinde duran web kamera, kalemlik, yazıcı…
Oğlumun oyuncaklarının hepsi, kullandığım cep telefonu ve hatta ev telefonu, kanallarını değiştire değiştire eskittiğim ve 3.sünü aldığım televizyon ve kumandaları, dvd, müzik setim ve cd lerin hepsi, hatta mutfakta kullandığımız, mutfak robotundan miksere varana kadar birçok alet,
Tamir takımına baktığımda tornavidadan penseye kadar ne kadar işe yarar alet varsa, içerdeki elektro gitarım bile…
Kameralar, fotoğraf makineleri, aypodlar,mp3,mp4 çalarlar,aklıma gelmeyen ve etrafta gördüğüm adını bile bilmediğim bir sürü elektronik eşya…
Babamın Hacc’dan getirdiği ne kadar hediyelik eşya varsa, tesbih, takke bile…
Hayatımızın her alanında kullandığımız ne kadar önemli önemsiz araç gereç varsa neredeyse hepsi Çin malı.
Bunları söylemenin ne âlemi var şimdi?
Benim Çin mallarıyla ne işim olabilir? Ama söylüyorum işte sadece benim evimde ne kadar Çin malı olduğunu . Şu anda bu yazıyı okurken etrafınıza bir bakın.
Evet, şu an kaç tane Çin malı görüyorsunuz? “ Yok benim odamda “ diyene tebriklerimi gönderiyorum.
Çin malları elektrik, su ve hava gibi hayatımıza girmiş. Onlar olmadan hayatımız nasıl geçer?
Ne yaparız sonra? Perişan oluruz.
Hani yanılıp şaşıp da Çin mallarını protesto ediyorum derseniz. Evde ne var ne yok atmanız gerekir diye sizi uyarmak istedim. Bence sakın denemeyin.
Bugünkü yazımı kısa tutuyorum.
Bir süre sizlerden uzak kalacağım. Çin malı birçok eşyamı da yanıma alarak, Çin malı deniz ve havuz eşyalarını arabama doldurup, oğlumun da Çin malı kum oyuncaklarını alıp tatile gideceğim.
Çin malı bir su yatağında uzanıp güneşleneceğim. Bizimkiler de Çin malı botlarla yüzme öğrenecekler. Çin malı bir şemsiyenin altında Çin malı plastik sandalye, masa üzerinde Çin malı okey takımıyla oyun oynayacağım.
Sonra Çin malı bir topla Çin malı bir file etrafında plaj voleybolu oynayacağım. Çin malı terliklerimi giyip….
Dostlarım. İşte durumum bu. Haydi kızın bana. Çin malını kullanmayın diye bir birimize mailler attığımız bilgisayar bile Çin malı. O zaman hadi ben kapatıyorum. Sen de kapatır mısın?
“Manda ve himaye kabul edilemez” diyen atalarımın önünde utanıyorum her saygı duruşunda.
Her Atatürk resmi gördüğümde bana hesap soracak zannediyorum.
“Gençliğe Hitabe”nin her cümlesini tekrar tekrar hatırlıyorum.
D.DENGİZ ŞİMŞEK
YORUMLAR
Herkese merhaba,
gunun yazisini ve yazarini tebrik edip ilginc biur konu hakkinda ben de acizane dusuncelerimi sizinle paylasmak istiyorum.
Birakin binlerce km uzakliktaki CIn veya mallarini burnumuzun dibindeki Bulgar haydutlari bile binlerce vatandasimizi haraca baglamis... Haydutistan.. Pardon! Bulgaristan'dan gelip gecen binlerce sofor bir sekilde resmi haydutlara harac verir. Bu ara haydutlarin akrabalari olan Sirp, Hirvat veya Romen'lerde yavas yavas harac kesmeye basladi...
Allah'tan Haydutistan AB'de de AB, yardimlari keserim deyince haydutluga biraz ara veriyorlar...
Bes on milyonluk ne-idigu-belirsizlere sozumuz gecmiyor!
Neden? Incir cekirdigini doldurmayan konularla bir birini yiyen "siyasetcilerimiz" "idarecilerimiz" olursa, daha kimse bizi ciddiye almaz.
Cok baririp cagirdigimiz zaman, korkmus gibi yonunu donup kis kis guler sadece....
selamlar,
abdullah konuksever
Kesinlikle haklısınız. Ama bu duruma nasıl geldik. Önce ona bakmak lazım. Şu günlerde yaşananlar ve ölenlerin ardından hepimiz tepkilerimizi bir şekilde ortaya koyuyoruz. Ama sonra ? kaç kişi uyguluyor. Zararşlarını bile bile hayatımızı riske atarak işe yaramayan o malları sırf ucuz olduğu için kullanıyoruz. Bunu önlemenin tek yolu yine bürokratlara düşüyor. Bizim domatesimiz sağlığa uygun değil diye diğer ülkelerden dönüyorsa biz de aynısını uygulayabilmeliyz. Çok güzel bir yazıydı ve ödülü haketmiş. Tüm içtenliğimle kutluyor ve devamını dilerim.
Çin malı değil cin malı olsa ne yazar.. Bilen yapar, bilmeyen bakar!. Kaldırın sınırları, sinirleri. Doğdumuz yerin ne önemi var, doyduğumuz ve doyurduğumuz önemli. Sevmeli kutlamalı başarıyı teşvik etmeli. Ne farkı var çekik gözle, kara derilinin ne farkı var acımaz mı sana da bana da onada batsa iğne. Bakkal market olmak, market süpermarket, süpermarket hipermarket olmak istemez mi. Yapan insan kullanan insan değil mi. Çinli olsa n'olur olmasa nolur. Sen yap , sen sat bilen yapar bilmeyen bakar. Özlüyorum diliyorum sınrların kalktığı bir bir tek dünya. Başarının liyakatın kabul gördüğü bu dünayayı ben görmezem de göreceklervar biliyorum. Örümcek beyinlerde örümcekli düşünceler dağılsın istiyorum. Başka dünya yok biliyorum.
geçen gün eşimle birlikte aynı şeyi bizde yaptık, şöyle bir etrafımıza baktık, kullandığımız eşyalara göz geçirdik ve ne yazık ki bu kadar çok kuşatılmış olduğumuzun farkında değildik,,, ya da ben değildim diyeyim...
hangisinden ve nasıl vazgeçecektik..!
tam da düşüncelerimiz için yazılmış bir yazı, zamanında ve yerinde...
teşekkürler ve iyi tatiller :)...
doğru sözleriniz önünde saygıyla eğilmek lazım.
benim kızdığım bir nokta da bazı bilinen Türk markası eşyaların ( ayakkabı, terlik... ) bile altında made in P.R.C yazması.
Göktürk Kitabeleri'nde bile ( 6. yy. ) Bilge Kağan, Türk Milletini Çinlilere karşı uyarır, bize öğüt verir. Ki ordaki birçok sözü bugüne hala uymaktadır.
tebrik ediyorum yazınızı.
selin yıldız tarafından 7/14/2009 12:50:27 AM zamanında düzenlenmiştir.
Çok haklısınız, sizin bu dediklerinizi ben çok önceden bir takım çay fincanı almak için çarşıya çıktığımda öğrendim. Girdiğim züccaciyede bütün fincanlar çin malıydı. Ben ısrarla istanbul porselen, kütahya porselen diyorum, bulmak ne mümkün, hepsi çin malı. Bende başka mağazalara gittim ama durum değişmedi, hiç istemeden çin malı bir çay takımı aldım ve arkası geldi. Yapacak bir şeyde yok zaten...
Çinlilere çin seddini yaptırmışız heeyyyyttt ulen tarzında tarih kitaplarında birbirimize gaz vermek dışında pek milliyetciliğimizde kalmadı zaten
Milliyetçilik TU KAKA oldu
Demekki ülkeler sadece tank tüfekle işgal edilmiyormuş bunu anladık
Şirketlerle bankalarla da ülkeler işgal edilebiliyor ve birileride bunu savunabiliyor ve elhamdulillah müslüman oluveriyor
Biz çok zengin bir milletiz aslında ; her şeyin en ucuzunu satın alıp kullanacak kadar ! O yüzdendir, ucuz olduğu içindir, düşünmeden alıp evlerimize götürdüğümüz, çoğumuzun sinir hastası olmasına sebebp olan, kalitesiz Çin mallarına rağbet etmemiz. Kendimize verdiğimiz / vermediğimiz değerin ifadesidir aslında....
VAH Kİ VAH HALİMİZE ÇİNE ENDEKSLİ BİR YAŞAMİMİZ VAR KATILIYORUM TÜMÜNE VE ŞİMDİ OTURDUĞUMUZ YERDE VAHŞILER DİYORUZ HER ALETİMİZ ÇIN BİZ NEDEN BOYLE OLDUK .
AMA SİZ TATİLDEN DÖNDÜĞÜNÜZDE YERLİ MALI ÜRÜNLER BULUCAKSINIZ YERLI MALI GİYİP YERLI MALI KULLANACAĞIZ
OKULDA ÖĞRETMİŞLERDİ YOKSA O BAŞKA BİR TÜRKİYEMİYDİ
BEN DÜNYAMİ DEĞİŞTİM YOKSA ÖLDÜMMÜ :::::::