- 3691 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİLİ YEĞENİM 11
Bir ay sonra
Mehmet birliğine teslim olmuş ailesini de aramış sağ salim geldiğini bildirmiştir.
Acemilikten de alıştığı için fazla zorlanmaz.Usta birliğinde,değişik memleketlerden gelen arkadaşlarıyla da hemen kaynaşmıştır.
İskender komando olduğu için bayağı zor günler geçirmektedir.Hala alışamamıştır asker ocağını.Ayşe’nin özlemi bir yandan,eğitim bir yandan.Yatıp kalkıp Ayşe’yi düşünür.Tek düşüncesi dağıtım izninin gelmesidir.Ayşe’yi göreceği günün hayalini görüyordur hep,çok özlemiştir.Acaba annem Ayşe’yi kötü davranıyor mudur diye kuşkuları da vardır.Babasının Ayşe’yi koruyacağını bilmesi rahatlama sebebidir.Her sabah erkenden kalkıp yat-kalk yapmak,koşmak ve nöbet tutmak evde ki yaşantısına tabi ki uymuyordur.İskender
askerliğin,ana kucağı olmadığını artık öğrenmeye başlamıştır.
Hasan ustanın evinde herhangi bir durum yoktur.Sonbahar mevsimi geldiği her haliyle bellidir.Kavak ağaçları yapraklarını dökmüş,bağ bahçeler kurumaya başlamış,kışa hazırlık yapma zamanı gelmiştir.Hatice hanım elinden geldiği kadarıyla kış hazırlığını yapmıştır.
Kış geldiği zaman hayvanlar olsun kendileri olsun hazır yapılandan yiyeceklerdir.Küçük Hande de büyümektedir.Ahmet işine devam etmektedir.Gülsüm Mehmet’in yazdığı mektubu bir şekilde komşusunun kızı Emine’ye ulaştırmıştır.Emine Mehmet’le iletişimi sağladığı için sevinçlidir.Sakine okula devam etmektedir...
Yürük Ali’nin evinde İskender’in özlemi vardır.Ali,çoban Süleyman’a yardım etmektedir.
Hayvanların çok olmasından dolayı bakımı da zorlanmıştır.Bahadır takıntılı derslerine çalışmaktadır.Bu sene üniversite sınavlarına girecektir.Sevgi de hiç değişiklik yoktur.Evde olduğu zaman sürekli Ayşe ye laf sokuşturur.Evde yoksa Ayşe rahattır.Ayşe içine kapanmış,yine aynı her zamanki gibi erkenden kalkıp hayvanları bakar-ahırı temizler-sağımını yapar-kahvaltıyı hazırlar.Sevgi artık o işlerden elini çekmiştir.İnek ahırına hiç girmez.Sadece Ayşe yapmış mı yapmamış mı diye kontrol açısından girer.
Sevgi Ali dağda iken,olmadığından istifade ettiği için Ayşe’nin her hareketine laf etmektedir.Ayşe sabreder dayanamadığı zaman da odasına çıkar,ağlar.Gidecek yeri yoktur.Sevgi,Ayşe’nin Nalan’ın yanına gitmesine bile izin vermez.Ayşe kimseyi görmediği için ailesinden de haber alamıyordur.Her namaz kıldığında İskender’i için dualar eder.Çok özlemiştir onu.Ayşe de dağıtım iznini dört gözle bekliyordur...
İskender,koğuşuna-arkadaşlarına yani asker ocağına alışmaya çalışıyordur.Ara sıra Ayşe’yle telefon da özlem gidermektedir.10 gün sonra yemin töreni vardır.Ayşe ile babası gelecektir.Sevinçlidir.Bahadır,hem takıntılı dersi için hem de üniversite için kursa başlamıştır.Sakine de aynı dershane de kursa başlar.Sakine,bahadırla iyi anlaşır.Beraber kütüphaneye giderler.Birbirlerinden hoşlanıyorlardır ama bir türlü konuşamıyorlardır.
Akşam üzeri Bahadır dershane de Sakine’yi bekler.Sakine dersten çıkınca Bahadır’ın kendini beklediğini görünce çok sevinir.’Ne kadar güzel,insanın bekleyeni olması’ diye düşünür..
Sakine Bahadır’ın gözlerinin içine bakar.
_merhaba
Bahadır Sakine’nin gözlerine vurgundur.
_merhaba seni bekledim.Başka programın var mıydı?
Sakine omzunu çekerek yürümeye başlar.
_hayır yok ayrıca beklediğine çok sevindim...
Bahadır da anı yakalamışken hem yürür hem de Sakine’ye cevap verir.
_Senin sevineceğini bilseydim hep beklerdim Sakine...(ikisi de aynı anda göz göze gelirler)gülümserler..
Sakine sanki yıllardır bu cümleyi bekliyormuş gibi tebessüm ederek
_Teşekkür ederim.Hayırdır niye bekledin..?
Bahadır Sakine’den cesaret almıştır.
_Hiç seni görmek istedim.Olamaz mı.?
Sakine
_hım olur tabi,neden olmasın.?
Bahadır pişkin pişkin
_İstemiyorsan giderim.
Sakine
_Yok canım sordum.Bellimi olur .Derslerle ilgili bir şey sorarsın belki diye...
Bahadır
_Dersler son zamanlarda çok iyi.Senin yardımlarınla daha çok çalışıyorum.Kütüphaneye gitmemde iyi oldu sakine.Kurs da iyi olacak diye düşünüyorum.sana teşekkür etmek istedim Sakine.İnsanın iyi bir arkadaşı olması her zaman kazandırıyor değil mi.?.
Sakine
_rica ederim Bahadır.Abartma istersen,senin içinde olmasa yapamazsın zaten.Benimle alakası yok bunu sende iyi biliyorsun.Ayrıca sen de çok iyisin bunu bil.
Karşılıklı iltifatlardan sonra yürümeye devam ederler.
Bahadır
_Bak geçen yıl boşladım takıntılı kaldım.Yanlış kişilerin etkisinde kaldığımı biliyorum.
Bu sene üniversitede okuyor olacaktım kalmasaydım.
Sakine
_Boş ver geçmişi.İyi ki üniversiteye gitmemişsin.Bu sene beraber kazanır gideriz...
Bahadır
_Evet.Bazen insan başına gelen olumsuzlukların hayatına iyi şeyler kazandıracağını da düşünmeli.Benim hayatımı olumlu kıldın sen Sakine.Bu sene çok çalışmam lazım takıntıları vereyim ki beraber okuyabilelim Allah kısmet ederse..
Sakine
_Ben sana yardımcı olurum elimden geldiği kadarıyla.Hadi dert etme artık.
Bahadır içinden geçenleri söylemek istemektedir ama çekiniyordur.O sırada cesaret gelir ve bir çırpıda söyleyiverir Sakine’nin tepkisini düşünmeden.
Bahadır Sakine’nin gözlerine bakarak
_Sakine benimle ciddi anlamda arkadaş olur musun?
Sakine,sanki bu anı bekliyormuş gibi heyecanlanır.ve beklemeden cevap verir..
_Tabi ki ciddi isen neden olmasın.Biliyorsun benim hiç erkek arkadaşım olmadı.İlgimi çeken birisiyle karşılaşmadım.Senden hep hoşlandım ama
Bahadır Sakine’nin lafını keser
_Benim de gerçekten seveceğim biri çıkmadı karşıma.Kısa ,kısa arkadaşlıklarım oldu ama ciddi değildi.Sen zaten bazı şeyleri biliyorsun.
Derken bir kafenin önüne gelirler.Bahadır
_Hadi gel bir şeyler içelim.
Sakine
_Tamam.
iİçeri girerler hem bir şeyler içerler hem de ciddi,ciddi konuşurlar.Bir de bakarlar akşam olmuş.Hemen kafeden çıkıp hızlı adımlarla durağa giderler.Akşamın ayazı vurmuştur.
Sakine biraz üşümüştür ama Bahadır’a çaktırmaz.Minibüse binince ısınmıştır vücudu.
Akşam vakti eve gelirler.Sakine sevdiğinin gözlerine son kez bakar
_İyi akşamlar yarın görüşürüz..
Bahadır arabadakilere çaktırmadan
_İyi akşamlar,görüşürüz..
Bahadır biraz kahvede arkadaşlarına takılır geç vakit eve gelir.
Ayşe her zamanki gibi evin işlerini yapmıştır.Artık kaynanası bütün işleri Ayşe’ye bırakmıştır.Ali keçilerin koyunların yanından gelmez.Bu sene İskender’e hazırlık olsun diye kasap dükkanı açmayı düşünüyordur.Sevgi akşam oldu Bahadır’da gelmedi diye içinden geçirir..
Sevgi Ali’ye bakarak
_Bahadır gelmedi nereye gitti bu çocuk...
Ali
_Gelir şimdi ben nerden bileyim nereye gittiğini Sevgi.Genç adam oldu artık oğlun.
Ayşe,akşam yemeğini için herkesin toplanmasını bekliyordur.Ayşe de İskender’in yokluğuna kendini alıştırmıştır.Sevgi varken İskender’i düşünmek zordur.
Sevgi,sürekli Ayşe’nin üstünde baskı kurmaktadır.Ayşe olanları kayınbabasına anlatmaz araları açılırsa iyi olmaz diye sabretmektedir.Ama dört duvarın arasında zamanı hiç geçiremez.(Kaynanam annem gibi olsaydı İskender’i ömür boyu beklerdim)diye içinden geçirir.Sevginin dışı başkasını içi evdekileri yakar.Ağzından çıkanı hiç bilmez..Ali onu idare etmiştir hep.Annesiyle de hiç geçinememiştir gelin kaynana kavga etmiş durmuşlardır.Ali hem annesi-hem sevgi uyumsuz olunca ali çok zorlanmıştır.Allahtan annesi fazla çekmeden rahmetli olmuştur.Ayşe ise uyumlu bir kızdır.Sevgi’nin her dediğine alınsa evde her gün kıyamet kopacaktır.Akşam vakti herkes toplanmıştır.Her zamanki gibi Ayşe’nin güzel yemeklerini yerler.Bahadır ders çalışacağım diye odasına çekilir.Ayşe bulaşıkları toplar.Sevgi salona geçer çekyata uzanır.Ali kahveye gitmiştir.Ayşe işini bitirince evine çıkar.Yatağına uzanır dinlenmek için ve uyur kalır.
Hasan ustaların evi yine aynı durumdadır.Mehmet’le telefonda görüşüyorlardır.Mehmet Gülsümün sayesinde Emine’yle rahatlıkla görüşmektedir.Hem mektupla,hem Emine Gülsüm’lere gelince Mehmet telefon açıyordur.Mehmet artık daha rahattır.Fırsat buldukça Emine’siyle görüşüyordur.Hatice hanım evin işiyle-hayvanlarla vakit geçiriyordur.Artık Ayşe’nin yokluğuna alışmışlardır.Ayşe den hiç haberde alamazlar.Hatice hanım,Ayşe’nin geçimini merak ediyordur.’’Kendi etti kendi buldu’’diye içinden geçirir..
Sakine o akşam çok sevinçlidir.Yemekten sonra hemen ablasıyla paylaşmak istemektedir.
Ablasına mutfaktaki işleri bitirmesi için yardım eder.Emine de şaşırmıştır.
Emine elindeki bulaşıkları bırakıp Sakine’ye doğru bakarak
_Ne oldu kızım kafana çiçek saksısı mı düştü.Bayağıdan yalvarırdım bulaşıkları yıkayıver diye ders çalışıyorum derdin.Hayırdır bugün ne iş.?
Sakine annesi babası duyacak diye sessizce ablasının kulağına doğru yanaşarak
_Sus abla ya babam duyacak.Seninle konuşmam lazım.Çok önemli.
Emine merak etmiştir.Kötü bir şey olmasa bari.Bu kız yine ne işler karıştırıyor dercesine
_Tamam,tamam..
İşleri bitirdikten sonra Emine babasıyla annesine bol köpüklü Türk kahvesi yapar.Habibe hanım ile Hüseyin bey televizyon da haberleri pür dikkat izliyorlardır.Emine haber seyretmelerinden istifade edip hemen Sakine’nin odasına gider...
Emine
_Çabuk anlat bakalım ne oldu...
Sakine hem anlatmak istiyor hem de çekiniyordur.
_Abla Bahadır bana arkadaşlık teklif etti.Çok ciddiymiş.Çok mutluyum biliyor musun.?
Emine şaşırmıştır.
_Ayşe’nin kayını mı ? Ben o çocuğu çok zamandır görmedim.Nasıl birisi..
Sakine
_Evet Ayşe ablanın kayını..Yakışıklı ablacığım.
Emine
_Kızım sen Sevgi’yi tanıyor musun?Ayşe’yi bile dışarı çıkarmıyormuş.Kızın yüzünü gören yok.Hem ben Mehmet ile evlenirsem nasıl görüşeceğiz.İki bacanak nasıl görüşecekler.
Sakine
_Abla o zamana kadar neler,neler değişir dur hele..Ben gerçekten seviyorum.Hep bugünü bekledim inan.Bahadır çok iyi birisi.Sen görsen çok seversin.
Emine gayet sakin bir şekilde
_Anladım.Göreceğiz bakalım.Sevgi ile nasıl geçineceksin o da ayrı konu..
Sakine ablasının okey vermesi için her dereden su getiriyordur.
_Abla biz okuyoruz merak etme benim adım sakine.Sevgi falan dinlemem o beni Ayşe abla gibi yapamaz.Ayşe,kaçtığı için mecbur katlanıyordur.Ne yasın kızcağız.
Emine
_Kızım kaynananla anlaşman gerekiyor.Ayşe gibi yapamaz derken kadını dövecek misin?
Sakine
_Niye döveyim Allah dövsün kulunu .Sessiz oldun mu kötü,abla sen de sessizsin bana kalırsa .Bu zamanda sessiz olup ezileceğine edepsiz ol asıl değil mi.?Gerçi Hatice teyze çok iyi kadın.O sana asla kaynanalık yapmaz.O yönden çok şanslısın.
Emine yerinden kalkıp salondaki babasını kapıdan bakıp geri döner.
_Sakine evet benim kaynanam çok iyi.Sana gelince saçma sapan konuşma.Dur bakalım.
Sakine de ablasının rahat olduğunu gördüğü için rahat,rahat konuşmaya devam eder.
_Ablacığım biz meslek sahibi olunca evleneceğiz.Daha okulumuz var biliyorsun.
Emine
_Hadi hayırlısı canım benim.Tatlı kardeşimin kalbini çalan Bahadır beyle ben de tanışmak istiyorum.Merakımı giderirsin inşallah.
Sakine’nin gözlerinin içi gülüyordur.
_Tamam ablacığım seni bir gün tanıştırırım.
Bahadır geniş omuzlu-yakışıklı-esmer-siyah saçlı-kara gözlü-uyumlu bir çocuktur.Daha çok babasını andırır.Karakteri de babasına benzemektedir.Sevgi,’’hep babanıza benzediniz diye her seferinde söylenir.İskender dış görünüş bakımından annesine benzer fakat huyu babası gibidir.Ali’’iyi ki bana çekmişler’’diye her seferinde övünür..
Sakine de güzel kızdır.Beyaz tenli-yeşil gözlü-uzun boylu bir kızdır.Dürüst-yalanı sevmeyen ve açık sözlü birisidir.Ağzı da iyi laf bilir.Babası’’erkek Fatma’m’’benim der.
Bahadırla iyi bir çift olurlar.Emine hemen onları birbirine yakıştırmıştır.İki kardeş gece yarısına kadar konuşurlar. Konuşmaktan annesi ile babasının yattığını bile anlamamışlardır.Sakine gelecek hakkında ablasına içinden geçenleri anlatır.
Arada bir konu Bahadır’a döner dolaşır gelir.Sakine bahadırı anlatmakla bitiremez.
Bahadır ile konuştukları her şeyi ablasına anlatmıştır.Ablasının fikirlerini almıştır...
Emine esnemeye başlar
_Hadi sabah okula gideceksin.Uyuyalım artık.Bundan sonra Bahadır ile yatıp kalkacağız.
Sakine gülümseyerek ablasına sarılır.Yanağına bir öpücük kondurur ve kısaca
_İyi geceler ablacığım..
Emine,gözleri yarı açık yarı kapalı cevap verir.
_İyi geceler meleğim