- 2538 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sevgiin vefası ; DOSTLUK
Sevginin vefası ; DOSTLUK
Bir anne yüreğinin küçük çocuğuna olan sevgisi tadında masumiyettir dostluk … Üzüntüde , tasada , hayal kırıklıklarında ve dertlerin en amansız saldırılarında
bir tebessümü dostun ,
yağmurdan sonra gelen gökkuşağı gibidir ,
huzur verir , güven verir . Paylaşmaktır dostluk .
Ve bazen paylaşmaktan da öte , gözünü kırpmadan vazgeçmektir kendinden . Elinde avucunda ne varsa sermektir önüne dostunun sonuna kadar .
Sevginin en vefalı , en sadakatli membaını taşıyan aşktır dostluk .
Tarifsiz bir acıdır dostun acısı ve sevgilinin , gözlerinin içinde bulduğun mutluluk kadar mutlu ve mesut eder insanı dostun sevinci.
Dünyada her şey karşılıklı diyen ve bu düşünceyi gönlüne yerleştirmiş her şeyden karşılık bekleyen zihinlere inat , karşılıksız sevmenin , samimiyetin beklentisiz fedakârlığın adıdır dostluk . Yağmurda ıslanırken üzerindeki giysiyi çıkarıp onun sırtına geçirmektir . Yağmurdan korurken onu , ıslatmıştır gönlünü sevgiyle , heyecanla , aşkla .
Bir bardak suya en muhtaç olduğun anda tereddüt bile etmeden arkadaşına sunmaktır dostluk ve bilsen ki son nefesini vereceğini , ne fark ederdi ki , anlamı bu değil miydi dostluğun . Ağlamakla hayat bulur , ağlatmakla … gözyaşlarının yanakları ıslatmasıdır , sevdanın bir diğer adıdır belki , ben seni sevmeyenler içinde seveceğim demenin diğer adı … Ve üzerindeki tüm kinleri nefretleri varlığını bir kalkan yaparak dağıtmaktır dostluk dışarıdan gelen her tehlikede.
Benimde dostlarım var … Düşündüğüm zaman gönlümü ısıtan , özlediğim zaman kalbimi acıtan , dostlarım var aklımdan çıkmayan . Ve dostum var , çiçeklerin yüzünü güneşten alamadığı gibi yüzümü bir an bile ayıramadığım , dostum var bakmaya kıyamadığım . Dostum , sevmenin kardeşliğin paylaşmanın ve fedakârlığın limiti olmayan sınırlarında yaşadığımız . Sınırlı bir canlının sınırlı şeylerle yaşayabileceği en üst seviyede duygular yaşadığım , vazgeçilmezim .
Dostum , yenmenin ve yenilmenin , zaferin ve mağlubiyetin tüm anlamlarını bilen ama onun zaferini kendi mağlubiyetime tercih ettiğim . Dostum hatalarını görmediğim . Sonsuzdan bir üç beş çıksa da ne fark eder ki sonsuzdan ne eksilirdi dediğim ve gönlümde ki yeriyle aklımdaki yeriyle her şeyi sonsuz olan dostum. Kredisi hiç bitmeyen bitmeyecek olan . Bir beşerin bir beşeri sevebileceği en üst makamdan sevdiğim .
‘’ Birisini kendinden çok seversen ya onu kaybedersin ya da kendini ‘’ sözüne nispet edercesine kendimden vazgeçeceğim biricik dostum . Kaderin bana sunduğu güzel hediyelerden biri . Her şeyin anlamını yitirdiği hayatın en amansız saldırılarında , dertlerin , tasa ve üzüntünün tüm benliği kapsadığı bir anda çıkıveren aydınlık yüzüyle inanmış ve imanlı kalbiyle her şeyi unutturuveren ... Kıskandığım paylaşamadığım ve her an varlığını hissetmek istediğim dostum .
Dostum , kirli ve karanlıklar arasında masum , günahların kâbus gibi çöktüğü zamanda günahlardan sakınan . Kimsesi olmayacak kadar sahipsiz ve bu ülkeyi sahiplenecek kadar ülke sevdalısı . Sevdiklerinin bütün hüzünlerini içinde barındıran ve gözlerinin içi gülen dostum … Günahlarına da ortak olduğum sevaplarına da , hayırhah kardeşim . Dostum , uyardığım uyarıldığım . Kırılmanın üzülmenin yanlış anlamanın ve anlayamamanın olmadığı birliktelik . Kokusunda duyulan özleminde anılan havasında solunan . Tebessümünde en aydınlık anlarını yaşayan , sıkıntılarında daralan dostum , Sevdanın ve aşkın yaraladığı yaralı kalbi sarmalayan ve yaralı kalbine kendimi derman olarak sunduğum gözyaşı kadar ılık dostum . Hüzünlere mukaddesat katan mukaddes hüzünlü.
Dostum, vatan delisi . Milletim diyen . Ve davasını yüceltmek isteyen . Ve bu yolda tüm benliğiyle mücadele eden dua eden , azimli , istekli , kararlı . Teselli etmeye çalıştığım , teselli etmeye çalışan … Anlaşılmayan . Garip yalnız ve tek başına …
İyi ki varsın dostum … ve iyi ki seni tanımışım …
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.