Özür Dilemek !
İnsanız her birimiz hata yapabiliriz . Örnek, kalp kırabilir,incitebiliriz,hakaret edebiliriz o ankı
belki istem dışı duygularla ; şu var ki hatadan sonra,şöyle bir düşünüp tartmak gerektiğine
inanırken,özür dilemeyi de ilke edinmeliyiz . Ne büyüklüktür özür dilemek .Ben yaptığım hatalarla
büyüdüm ve büyüttüğüne inanırken ,yaptığımız hatalardan özür dileyelim.Öyle büyük mutluluk
veriyor ki insana ,gönül almak ne güzel bir duygudur ! Bir filozof derki tartışmalardan büyük
dostluklar kurulur. Yücem de derki sevgili kullarım gönül kırıp gelme huzuruma ..! Eğer gönül
kırdıysan hadi koş kucakla ,sarıl sımsıkı .Bak dünya hepimizi sığdırmış birlikte yaşıyoruz
gökkubbenin altında,paylaşamadığımız ne ? Yücem incelikler sunmuş bizlere ...Özür dile barış sevdiklerinle ...
Oya Gedik
Bakın ne güzel bir DÜNYA !
YORUMLAR
edebiyat defterine yakisir bir yazi, boylesi guzel bir yaziyi paylastiginiz icin cani gonulden tesekkurler (puanlama imkanim olsaydi 10 puan verecektim ama yok)
Oya gedik
Puan ve seçkiler beni hiç ilgilendirmiyor inanın , okur sayısı benim için çok mühimdir...
Saygılarımla...
Kimi insanlar özür dilemeyi dillerine pelesenk etmişler. Bu kadar çok hata yapıp, ardından da özür dilemek, bence affedilecek bir durum olmamalıdır.
İnsanız, elbet hata yaparız; benim sözüm buna değil, öncekine.
Oya gedik
Saygılarımı bıraktım...
Sacaattin beyi bahsettiği ,daha doğrusu serzenişte bulunduğu kişi ben değilimdir umarım.
Velev ki taş bana geldi diyelim;Ben,hayatta özür dilemem demedim,sevmiyorum dedim.Kendisinin de dediği gibi ,içten bir gülümseme bile yeterli bence.Ayrıca,"yap et;kır öldür özür dile olsun bitsin...bunu asla kabullenmem demişti" sözüne bakılırsa ,O taş bana gelmemiş gibi görünüyor.
tesadüfen geldiğim bu sayfada güzel şeyler buldum...
haklısınız
bütün yapılanlara karşın içten bir gülümseme ve afedersin diyebilmek..
o sevgi dünyasında her şey daha güzel olur...
Birde bir büyüğüm demişti ki
Hayatta özür dilemem
çünkü özür dileyecek bir şey yapmam...
yap et;kır öldür özür dile olsun bitsin ...bunu asla kabnullenmem demişti...
buda bir düşünce...öyle dört dörtlük olamaayacağımıza göre özür dilemek bir erdem...
sevgiler saygılar...
Kırılan kalp komşunun camına benzemiyor malesef.Özür de dilense,her kırığın yeri belli oluyor,izi kalıyor.
Ölç,biç,düşün,taşın öyle konuş derler ya...
Özür dileyeceğin şeyi ya yapmıycan ya da yaptın özüre ne gerek var?Laf olsun diye dilenen özür daha kırıcı olmaz mı?
Ben özür dilemeyi sevmiyorum,benden de özür dilensin istemem.Kalp affedecekse eğer özür dilenmeden de affeder,affetmeyecekse de özürün bir'i bin para olsa ne fayda..
Saygılar
Allah demiyorsunuz da neden YÜCEM diyorsunuz onu meak ettim
Allah de gayrısını bırak diyor Kuran
En iyi özül dilemek oluşan zararın telafisi ile başlar.Camını kırkığınız bir evin sahibine kuru bir özür işi geçiştirmez o kişiye tatmin etmez.
Önce camını yeniden takdırırsınız sonra zaten özür dilden çıksada olur çıkmasada
HAL DİLİ ile özür dilemek makbuldür