okuma hevesim..
çocuk ruhum, öyle yaralı öyle kırgın ki...Annem, çok uzaklarda Babamın yanında. İstek yapmış babam ve annemde bizi köyde, babaanneme ve amcama emanet edip gitmiş Almanyalara. Çocuk kalbim, bilmezki, nekadar uzak ve ne kadar ulaşılmaz orası?.
Köyümüzün ortasında (1973) 4 yıl önce inşa edilmiş çeşmemiz ve üç tane ardı ardına sıralanmış beton yalaklar, ne güzel akıyor su kornadan, buz gibi karpuzu koysan altına dayanamaz orta yerinden çatlayı verir.
Ellerim çeşmenin altında su soğuk, su buz. Ama ben dalgın, ben sesiz..düşünüyorum, geçen pazar kasabada girdiğim yatılı orta okul sınavını "kazanırım kesinde, acaba neresi hangi il ve hangi okul olur, acaba beni yollarlar mı?.of ne korku bu yüreğimi sıkıca kavramış..yaa yolamazlarsa, bu kesin beni yollamazlar..Babam olsaydı yollardı. Annem? annem olsaydıda yollardı" düşünceler hapsetmiş duygularımı ondan hissetmemişim suyun sogukluğunu"
-" napıyorsun yavrum kınalı gızım, ellerin mosmor olmuş bak soğuktan"
bu sözlerle başımı kaldırdım baktım. Güzel yüzlü bilge anne annem benim başımda elli saçlarımı sıvazlıyor. Sanki kızının yerinede yaparmışcasına sevgi yüklü bir tavırla.
içime ılık ılık şevkat akıyor sanki dokunuşlarıyla ve sevgiyle bakıyorum yüzüne.
-"Anne anne bana bir fal açsana okulu kazanacakmıyım?"
- " bakım bakım hadi diyor ve fistanının kolunu yukarıya kadar topluyor..sonra ya Allah ya bismillah diyor ve,
-" falım fal olasın ağzı tatlı bal olasın, eğer torunum istediği okulu kazanacaksa açıla, yoksa büzülesin diyor.
sonra ellini açıp avuçları iç içe gelecek şekilde , üsteki elinin küçük parağını diger elinin orta parmağının ucuna yaklaştırarak ve başparmagınıda bileğine doğru açıp kapatarak( bu işlemi üç defa yapıyor) falıma bakıyor. elinin çok rahat açılması ile bana ,
-" kazanacaksın gızım kazanacaksın ama seni bunlar yollamazlar ki diyor...
çocuk ruhum kırgın , çocuk ruhum huzursuz..
EVE KOŞUP HERKESTEN GİZLİ BİR MEKTUP YAZIYORUM BABAMA VE ANNEME .
-" ben yatılı okul sınavına girdim. kazandım (mektup onlara ulaşana kadar sonuçlar gelir diye düşünüyorum) beni okutmazsanız kendimi öldürürüm bunu bilin diyorum...çocukca tehtit..Ama işe yarıyor.
bir kaç hafta sonra babamdan amcama bir mektup geliyor...
-"kızımı okutmak benim boynumun borcu ve onu şehre amcasının yanına yolla, orta okula kaydını yaptırın ve orada okusun" diyor.
isabet!!! çünkü sınavın sonucu traji komik bişey..
ben kızım ama kazandığım yerse erkek lisesi... adımdan dolayı beni erkek sanmışlar..oysa ben soru kağıdına kız diye işaretlemiştim ..
VE
(okuma hevesimi yarıda koymuş olsalarda, ben 39 yaşında ve 2 çocukla okuma hevesime devam edip, eğitim fakültesini bitirdim..)Ama...
YORUMLAR
Rabbim sizi ve sevdiklerinizi iki cihan sultanı eylesin.
Sizin bir evlat olarak başınızdan geçmiş olan bu hikayeyi, her satırı ile yaşamış biri olarak, benimde sözlerime ve düşüncelerime tercüman olduğunuz için teşekkürleri bir borç biliyorum... Kaleminiz daim olsun değerli şaire
inci*
inci*
-" napıyorsun yavrum kınalı gızım, ellerin mosmor olmuş bak soğuktan"
bu sözlerle başımı kaldırdım baktım. Güzel yüzlü bilge anne annem benim başımda elli saçlarımı sıvazlıyor. Sanki kızının yerinede yaparmışcasına sevgi yüklü bir tavırla.
Değerli şairim ve gönüller sultanı üstadım.kaleme aldığınız kısa ama etkileyici,maziye uzun yolculuk yaptıran anı yazınızı okudum,çok duygulandım.Keşke herkes sizin yaptığınızı yapabilse veya denese.Bak ne güzel sonuç ortaya çıkmış.Ayrıca meslektaşız.Size yaşça sizden büyük bir meslektaşınız olarak sonsuz başarı diliyor,en içten saygı ve selamlarımı en nadide kır çiçekleriyle yolluyorum.Kaleminiz daim,mutluluğunuz sınırsız olsun.
inci*
Bu arda da gelecek yılınızın, Sağlık,huzur ve neşe içinde geçmesini temenni ediyorum..Saygılarımla.
çok güzel ben yapamadım 44 yaşında 3 çocukla lise mezunu olarak kaldım eşim müsade etmedi ne gereği var çocuklar ne yapıcak dedi ve ben lise mezunuyum dedi kendinden üstün olmamı istemedi bende tamam dedim halbuki bilmiyor sadece diplomayla üstün olunmaz sonundaki, ama da bir hayel kırıklığı var tebrikler
inci*
Sevgili Kardeşim, değerli edebiyatdefteri.com yazarı Sayın: İnci
Yazınızı beğenerek ve saygı duyarak okudum.
Tebrik ediyor; başarınızın daim, kaleminiz her dem kudretli olması ve ilham perinizin başınızdan eksik olmaması dileklerimle sayfanıza bir lâle bırakıyorum.
Sevgi ve saygılarımla. favorilerime ekliyorum.
____________________________1¶¶1
___________________________1¶¶¶¶1
_________________________1¶¶¶¶¶¶¶1
_________________________¶¶¶¶1¶¶¶¶¶1
_____________________1¶¶¶¶¶¶11¶¶¶¶¶¶¶1
__________________1¶¶¶¶¶¶¶¶¶111¶¶¶¶¶¶¶¶
___________1¶¶¶11¶¶¶¶¶¶¶¶¶1111111¶¶¶¶¶¶¶¶1
__________11¶¶¶¶11111¶¶¶¶¶11111111¶¶¶¶¶¶¶1
__________1¶¶¶¶¶¶¶¶111¶¶¶¶1111111¶¶¶¶¶1¶¶ 1
____________¶¶¶¶¶¶¶¶¶11¶¶¶111111¶¶¶1111¶¶1
_____________¶¶¶¶¶¶¶¶¶11¶¶¶111¶¶¶111111¶¶¶¶1
_____________1¶¶¶¶¶¶¶¶¶11¶¶¶¶¶¶111¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
_____________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶111¶¶1111¶¶¶¶¶¶¶1
_____________¶¶¶¶¶¶1¶¶¶¶11¶1111¶¶¶¶¶¶¶¶¶1
____________¶¶¶¶¶¶111¶¶¶111111¶¶¶¶1¶¶¶¶¶¶
____________¶¶¶¶¶111¶¶¶¶11111¶¶¶¶11¶¶¶¶¶¶¶
____________¶¶¶¶11111¶¶¶¶111¶¶¶¶111¶¶¶¶¶¶¶1
____________¶¶¶¶11111¶¶¶¶11¶¶¶¶1111¶¶¶¶¶¶1
____________¶¶¶¶¶1111¶¶¶1¶¶¶¶¶11111¶¶¶¶¶1
____________1¶¶¶¶11111¶¶¶¶¶¶1111111¶¶¶¶¶1
_____________¶¶¶¶¶1111¶¶¶¶1111111¶¶¶¶¶¶1
_____________1¶¶¶¶¶¶¶1¶¶¶1111111¶¶¶¶¶¶¶
______________1¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶1¶¶¶¶¶¶¶¶¶1
________________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶1
____¶____________11¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶1
___¶¶¶_____________1¶¶¶¶¶1¶¶¶¶11
__¶¶¶¶____________¶¶¶11¶¶1
_¶¶¶¶¶1___________¶___11¶¶
¶¶¶¶¶¶¶1__________¶__¶1¶¶¶
¶1¶1¶¶¶¶1_________¶¶_1¶¶¶1
¶11¶¶¶¶¶¶_______1¶__¶¶
¶111¶¶¶¶¶_______¶__¶¶
¶¶11¶¶¶¶¶_________¶¶
¶¶¶1¶¶¶¶¶________¶¶
¶¶¶¶1¶¶¶¶_______¶¶1¶¶¶1
¶¶¶¶¶¶¶¶______¶¶11¶¶¶¶¶¶¶1
¶¶¶¶¶¶¶¶_____¶¶1¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
¶11¶¶¶¶____¶¶¶_¶¶¶1111¶¶¶¶¶¶¶¶1
¶11¶¶¶__1¶¶¶____¶¶¶¶1111¶¶¶¶¶¶¶1
¶¶¶¶1__¶¶¶1______¶¶¶¶¶11¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶1
¶1___1¶¶¶__________¶¶¶¶¶11¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
¶__¶¶¶¶______________1¶¶¶¶1¶¶¶¶¶¶¶¶¶
__¶¶¶ __________________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
__¶¶¶ _____________________¶¶¶¶¶¶
_¶¶¶
.¶¶¶
¶¶¶
¶¶¶
¶¶¶
¶¶¶
.........
................
...................
......................(: kutluYORUM :)
İrfan Yılmaz. - ^'^'^TEKİRDAĞ. -
İlgiyle okudum. Kazanılan okul bölümünde şok dalgası bekliyormuş.
Kudretli kaleminizin daim olması dileklerimi sayfanıza bırakıyorum.
Her şeyin en güzelinin sizi ve sevdiklerinizi bulması dileklerimle...
Sevgiler saygılar...
Dr. İrfan Yılmaz. TEKİRDAĞ.
İrfan Yılmaz tarafından 11/1/2011 1:41:02 PM zamanında düzenlenmiştir.
bak işte kadere..
benimde babam alamancı..70 lerde gitmiş..
annem olmadıya...babamda olmadı bu yüzden..
babalar günüm de olmadı bu yüzden....
üvey anneler günüm oldu..her günümde..her anımda...
ben külkedisi olurdum her defasında..!!
inci*
ıssızgemi
iyi bir annesindir eminim...
Çok etkilendim hem de çok. Duygular paylaşılmak içindir. Çok teşekkürler. Sevgilerimle.
inci*
Sevgili İnci gurbet acıdır. O acıyı ancak yaşayanlar bilir. Yaşamayanlar için bir hayaldir. 1960 lardan itibaren Avrupaya işçi göçü aileleri birbirinden ayırmış sıkıntı hüzün ve ızdırap dolu yaşamlar baş göstermiştir. Bilhassa Belçikada işçisi çok olan Türkiyemi büyük Emirdağ mı büyük sözünün olduğu Emirdağ'danım. O hayatı ta lise yıllarımdan bilirim.Bende çok gittim ve çok ülke gezdim. Oradaki işçilerimizin bakma sen perişan yaşantılarını ve çektikleri çileleri gördüm . Çocuksu bir uslüple kaleme aldığınız bu yazı beni de gerçekten hüzünlendirdi. Yazınızın ince ruh haliyle sade anlatımı insanı duygulandırmıyor değil. Kaleminize ve yüreğinize kuvvet. Sevgi ve saygılar.
inci*
Yazınızı okuyamadım yarım bıraktım...Sanırım duygusallığım da üzerimdeydi...Sonra yine denerim inş.
Saygılar...