Zamanın Düşmanları
Zamanın düşmanları, yanı başımızda öyle çok, öyle çok ki... her biri ayrı bir dert, her bir diğeri ayrı bir bağımlılık...
Ben bu düşmanları; tembellik, televizyon, futbol, çok uyumak ve internet olarak gruplandırıyorum. Şimdi birkaç cümleyle zamanın bu çetin düşmanlarına değinmek istiyorum.
Tembellik; kendimizi boş verdikçe yaşadığımız anlar boşluk içinde sallanmaya başlıyor. Alışkanlıklar da tembelliği davetiye çıkaran nedenlerdir. Biz abur cubur şeylerle, gereksiz nesnelerle, içi boş olaylarla ilgilendikçe olan ömrümüze, olan bize oluyor. Gerçek ama acı, doğru olan bu...
Televizyon; televizyon seyrettikçe, akışına ve bakışına kapıldığımız ama tüm vakitlerimizi kendine ç/alan, tüm anlarımızı tek bir kutuya hapseden hasımdır tele+vizyon dediğimiz illet. Bu illetten ne kadar uzak durursak, yararımıza. Bu bağımlılıktan ne kadar erken kurtulursan gözlerimize en büyük faydayı sağlamış oluyoruz.
Futbol; tuttuğumuz takımla hop oturup, hop kalkarız. Fanatiği olduğumuz renkler bizim için yaşamak kadar değerli olmuş. Yenilse çok hüzünleniriz, kazansa dünyaları kazanmış gibi coşarız. Ama kaybeden bizim altın kemerli zamanımız oluyor. Çoğumuz farkında olsak da bu zararın, geri adım atmayız. Çoğumuz uy(u)maya devam ediyor, futbol maçlarını takip ederek...
Çok uyumak; gereğinden fazla uyumak... yaşlandırır bizi. Ve biz uykucu kaldıkça tembelleşiriz, tembelleştikçe de bir baltaya sap olmayız. Uyumak, sonuçta uyuşturur insanı. Bu genel geçer bir durumdur...
Ve internet; çağımızın baş döndürücü sanal gerçeğimiz. Ne ondan kurtulmak mümkün, ne ona sırt çevirmek. O aramıza katıldığından beri zamanımızı ha bire öldürüyor. Yaşlarımıza donuk yaş halkalarını takıyor. Bazen sohbetlerle, bazen ıvır zıvır küçük ama etkisi büyük saplantılarla. Bazen gereksiz meşguliyetlerle. Bazen de direkt ruhumuzu esir alan sayfalarıyla bizi kendine an an bağlıyor. Bağladıkça bağlıyor internet. İnternet, en büyük zaman düşmanı olarak kabul ediyorum.
Zamanımızı ç/alan daha nice düşman var. Uyanık olmak; insan olmanın, insanca davranmanın elzemi olarak görüyorum...
MESELCİ
10.07.2009, Mardin