- 1296 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ÇANAKKALE RUHU KATLEDİLİYOR
Öncesi de var ama, son on yıla yakındır bu Millet’te bir Çanakkale sevdası oluştu.
İnsanlarımızın seyahat gündemlerine baktığınızda, ya Çanakkale Şehitliklerine gitmiş, orada gördüklerinden nasıl etkilendiğini naklediyor, ya da yakında oraya mutlaka gitmek istediğini ifade ediyor.
O mekanlara baktığınızda da bunun tezahürlerini görüyorsunuz. Her yıl artan ziyaretçi sayıları, sivil toplum kuruluşlarının Çanakkale turları, öğrenciler, aileler, belediyeler, dernekler, odalar… Öyle ki, yıllık ziyaretçi sayısı on milyon sınırına gelmiş dayanmıştı. Daha doğrusu son iki yıla kadar böyleydi. Hele bu sene bu mekanlarda mevsiminde bile in cin top oynuyor, bu işten ekmek yiyen yöre esnafında ve halkta hayal kırıklığının hakim olmaya başladığını görüyoruz.
Kasıtlı olanlar kına yaksın, bilinçsiz olanlar da derdine yansın ki, Çanakkale ruhu artık can çekişiyor. Ziyaretçi sayısı oldukça azalmış, heyecan kaybolmaya yüz tutmuş.
Kasıtlı olanlar hakkında pek diyeceğim yok. Çünkü onlar Çanakkale’ye olan bu rağbetten rahatsız olmuşlardı. Anıtkabir’e alternatif bir ziyaret yeri doğmuş olduğu iddiasıyla ellerinde balta ile icray-ı faaliyet ettiler, geleni karaladılar, gidene vurdular ve netice almaya başladılar…
Bilinçsiz olanlara birkaç cümlem olacak:
Siz oranın resmi sorumluları! Gelen ziyaretçilere sadece mücadelenin coğrafyasını ve maddi boyutunu anlattırıyorsunuz. Burada şu şu olaylar geçmiş, şu tümen bunu vurmuş, şu alay da şöyle hareket etmiş. Tedbirlerinizi de koymuşsunuz, farklı anlatım yapabilecekleri baskı altına almışsınız, daha ağzını açar açmaz ya ceza, ya da gözaltı yapıyorsunuz.
Alan kılavuzları:
İçlerinde gerçekten kendini yetiştirmiş bilinçli bilgili donanımlı, anlatma kabiliyeti güzel çok miktarda alan kılavuzları var. Onların da ağzı bağlı. İşin maneviyatına dair bir iki cümle sarfetse, siciline işleniyor, birincide ihtar, ikincide tekdir, üçüncü de ise… Neyse…
Yabancı birini gördüğünüzde, etrafında birkaç kişiye fısıltıyla bir şeyler anlatan, bu insan size göre ya rantçıdır, ya da hurafeci. Yaka paça ediyorsunuz. Bu insan tarih profesörü de olsa, ömrünü tarihe de vermiş olsa, cilt cilt eserleri de olsa, makaleler yazmış biri de olsa, ya da belde belde gezerek konu ile ilgili konferanslar gerçekleştirip, ziyaretçi sayısını besleyenlerden biri de olsa fark etmez. Yasak! Hadi yallah! Üstelik önüne Mehmetçikleri çıkararak, onuru gönlü kırılırmış, hiç hesaba katmadan.
Kardeşim, manevi boyutu olmadan Çanakkale ne kadar cazip olabilir? İnsanımız oranın ruhuna aşık, maneviyatına aşık. Bunu vermezseniz ne kadar lezzet alacaklar ki? Kim kime tavsiye edecek, kim kimi teşvik edecek, ziyaret için?
Farklı anlatımlarla zenginlik katmadan Çanakkale anlatılmış belletilmiş, aşılanmış olmaz ki?
İlim erbabının onurunu kırarsanız ve oraya alimallah bir daha adımını atmaya tevbe ettirirseniz, işte buraya gelip dayanırsınız.
İstismarcılar her yerde olabilir. Onlarla mücadele ederken sapla samanı karıştırırsanız başka ne netice bekleye bilirsiniz?
Birkaç sözüm de Belediye başkanlarına olacak:
Kardeşim Çanakkale ziyaretini seçmen tavlama hareketine dönüştürdünüz. Turistik aldatmaca. Sabahleyin doldur otobüsü, sevket Çanakkale’ye, üç durakta göstermelik sunumlar yaptır, gün batmadan geri gelmelerini şart koş ve bu insanı da seçmenlerin arasına böylece kat… Eee işin ehemmiyeti nerede, Çanakkale ruhunun kazandırılması nerede, insanların birbirine tavsiye etmesi nasıl sağlanacak? Hem böyle şipşak gezilere harcadığınız kaynaklara yazık değil mi? Bu insanların kaçı olayı kavramış olarak dönüyor? Yazık kardeşim yazık! Milleti kandırmaktan, Çanakkale’yi öldürmekten vazgeçin. Maksadınız gerçekten Çanakkale ise böyle olmaz
Öğretmenler, öğrenciler, veliler, okul yöneticileri, okul-aile birliği yöneticileri!
İyi niyetle öğrencilerinizi gönderiyorsunuz, ama orada onlara Çanakkale ruhunu kavratabiliyorlar mı? Onların seviyesine göre anlatım ve sunum yapılabiliyor mu? Pedagojik formasyonlu kaç öğretmen var yetişmiş bu konuda?
Ya iktidar mensuplarına ne demeli?
Şehit kemikleri ayaklar altında çiğnenirken, aynı yerleri her sene değiştirip değiştirip yeniden yaptırıyorsunuz! Yaptırdığınız asfalt yollar bir sezon bile dayanmadan çöküyor. Yandaşlara para vermenin yolu olarak şehitlikleri ve anıtları gözünüze kestirmişiniz. Millet bunları görüyor ve yanlış olarak yapılanları kınıyor. Lütfen şehitlikleri rant kapısı olarak görmekten vazgeçin! Gerekli yatırımları hesaplayıp planlayıp yapın!
Çanakkale hülyası yok oluyor. Çanakkale ruhu katlediliyor. Akıllar başlara alınsın. Bu milletin bilinçlenmesi için büyük bir fırsatı ayağınızla tepiyorsunuz. Emeklere yazık oluyor.
Çanakkale ruhunu katletmeyin!..
EKREMSAMA
YORUMLAR
ÇANAKKALE de Aslan MEHMETLER..!
Mehmetler..!
Gencecik körpecik fidan gibiydiler,
Aynı amaç uğuruna koşarak gittiler,
Asla dömeyeceklerini bile bile gittiler,
Binlerce yürek aynı sinede gibiydiler..!
Bir parça toprak kalmamış düşmansız,
Sarmış vatanı her yandan alayı kitapsız,
Tüm beşeriyet tanık oldu bu güruhlar imansız,
Kalleşce saldırıyorlar vatana hepisi insafsız..!
Artık geceler sabahsız sabahlar akşamsız,
Mehmetler cephede aşsız silahsız postalsız,
Dua'lar hep aynı milletim kalmasın vatansız,
Koş evladım sinendeki imanla olsanda postalsız..!
Mehmetler hasanlar aliler hüseyinler seyyidler,
Her biri ayrı bir yerden ama sanki memleketliler,
Asla dönemeyeceklerinide bile bile gittiler,
Binlerce yürek aynı sinedeki iman gibiydiler..!
Dökülen kanlarıyla toprağı vatan ettiler,
Şimdi hak'kın vaad ettiği makamda şehitler,
Peygambere tekmil vermeye gittiler,
Binlerce yürek aynı sinedeki iman gibiydiler..!
Çanakkalede galiçyada anafartalarda,
ALLAH'hü ekber nidaları vatanın her yanında,
Topraktaki vatan gönderdeki bayrak uğuruna,
Başları dik vardılar imanlarıyla hak divanına..!
30 HAZİRAN 2006 Kenan SAYIN...
Kenan Sayın
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.