Detaylardaki farkı görebilmek!!
_
hayatın değeri,, kişiden kişiye farklı algınalır ama her zaman ayrıntılarda gizlidir..
insanoğlu her şeyim olsun ister,, bu sebeple aza kanaatkar olamaz.. halbuki kanaatkar olmak bir zenginliktir ki buda huzura vesiledir.. bununla ilgili herkesce bilinen meşhur bir söz vardır ’aza kanaat olmayan çoğada olmaz’ diye ve doğrudur..
bu yüzden bazılarımız sahip olduklarıyla yetinmez ve sürekli daha çok mal, daha çok rahatlık ister durur ama bilmezki fazla mal ve rahatlık gafletine sebep olur..
kanaatkarsızlık; her kişide farklı olmak üzere,, hayatın her alanında kendini gösterir.
herkes rahat yaşamak ister ama rahat yaşamak için,, istekler ve ihtiyaçların farklı olması ile beraber imkanlarda önemlidir..
mesela bir insanı düşünün şehrin merkezinde oturuyor.. evi; okul ve işi haricinde her şeye yakındır ve seçimiyle mutludur..
yarınlara fazla takıntılı olmamak şartıyla,, nasip olunan ile ilerisi de düşünülmesi lazım.. acaba hakkımda hayırlı ve güzel olan hangisidir? çocuklarım varsa onlar için en uygun olan ev hangisi olabilir.. eğer çalışıyorsam, oturduğum evin işyerine avantajı ne kadardır gibi..
hayatın genel akışında insan kendine mutlu olmak için bir çok hedef belirler ve bu hedefler doğrultusunda yaşar, yaşamaya çalışır. istediğinde aksaklık olursa üzülür hatta kızar..
yaşamadan biinmez ya.. eğer ki düşünmüş olsa,, başlarda zor gibi görünen bazı detaylar kişiye uzun vadede umulmadık rahatlık sağlayacaktır..
ve kimine kolaylık diye görünen bir diyerinin umurunda olmayabilir.. eğer kişi yalnız yaşıyorsa ve yürümeyi seviyorsa,, uzakta olan işyeri onun için kesinlikle zor değil hatta faydalıdır..
________
mesela ben bundan 6 sene önce oturduğum evden sağlık nedenleri yüzünden taşınmak zorunda kaldım.. bu sebeple benim ev ararken sağlık haricinde detayla inecek lüksüm yoktu.. ve ufak çocuklarım olduğundan evin kullanışlı olması da gerekliydi..
evimiz; köyün merkezinde.. trene, otobüş durağına, çocuk parkına, okula, camiye, postaya, fırına, markete yakın v.s. ve arabalardan uzak çıkmaz sokakda..
abimlere, yeğenime yakınlaştım ama arkadaşıma az biraz uzaklaştım ama dedimya kişi her yerde aynı mesafede olamıyor.. bazı şeylere zahmet ile ulaşılıyor, zaman harcanıyor..
insan sevdiği şeyden ne kadar uzak olursa olsun,, sevgi ile mesafeler yakınlaşır,, zor olanlar kolaylaşır.. ve bilindiği gibi,, zahmetten rahmet doğar.. her zorlukta bir kolaylık vardır,, yeterki görebilmek nasip olsun..
aslında kişi nerde olursa olsun,, rahatlık, dolayısı ile mutluluk kişinin kendindedir ve bunun farkına varmak için detaylardaki ayrıntıyı GÖRebilmek yeterlidir..
cuma’mız mübarek,, dua’larımız kabul olsun efendim ve her daim sevgi ♥ ile kalalım dilerim..
_
Şahinde Hülya Kahraman/10temmuz2009