KADIN EŞİNDEN HANGİ DAVRANIŞLARI BEKLER ?
Değerli arkadaşlar,hep merak konusu olmuştur.Kadın ne ister evliliklerde.İnsanların istekleri sınırsızdır aslında.Fakat ben bunu makul ve mantıklı bir şekilde,birikimlerime dayanarak maddeler halinde anlatacağım.Elbette bu davranışlar karşılıklı olmalıdır.Evlilik fedakarlık isteyen bir kurumdur.
1-Her şeyden önce sevgi,saygı,sıcaklık bekler.Sadece davranışlar yeterli değildir.Davranışları tamamlayan sözler önemlidir kadınlar için.Tabi ki bu davranışlar karşılıklı olmalıdır.
2-Kocasının kapıdan içeri girer girmez,her zaman asık suratlı olmasına çok üzülür.Elbette insanın zamanı zamanına uymaz.Çok yoğun ve stresli günün ardından,bunu ifadesine yansıtabilir.Fakat bu her gün aynı şekildeyse,kadını üzer.Çalışan kadın için de erkek için de,ev hanımları için de geçerlidir bu,sadece erkekler için söylenemez.Stres,yorgunluk ve bunun sonucu dışa vurabilir.Bunu anlayışla karşılamak gerekir.Her gün olmamak kaydıyla.
3-Yapılan yemekle ilgili taktir edilmek,ellerine sağlık denilmesini bekler.Fakat bu zaman zaman unutulursa da dünyanın sonu olmamalıdır.
3-Kadın kocası tarafından,çok özel olduğunu hissetmek ister.Kadını en çok mutlu eden bu davranıştır.Sevildiğini,değer verildiğini anlayan kadın,gerçekten fedakardır.
4-Kocasının gücünü hissetmek ister.Bunu maddi anlamda söylemiyorum.Bu apayrı bir konu.Her şeyden önce güven ister.Bir kadın her anlamda ne kadar güçlü olursa olsun,eşinin vereceği güven ona ayrı bir huzur verecektir.Varlığını hissetmek ister.
5-Eşinin ara sıra olsa da,ev işlerinde eşlerinin kendilerine yardımcı olmalarını ister.Çünkü ev işleri monotondur,bilfiil ve rutinlikler kadını sıkabilir,bunaltabilir.Eşi bu konuda mümkün olduğu sürece ona yardımcı olmasını bekler.Her gün kendisiyle beraber her fırsatta ev işi yapmasını istemez elbette.
6-Çocuklar konusunda eşinin yardımını bekler.Onların eğitimi,bakımı başlı başına büyük bir sorumluluktur.Kadın tek başına olmamalıdır bu uzun maratonda.
7-Kocasının derli toplu olmasını ister,darmadağın,her şeyi bir tarafa atılmış bir halde bırakmak bence kadına saygısızlıktır.İşi ne ,toplasın diyen beylerin sayısı az değildir.Oysa kendi kişisel eşyalarını kendi toplamalı,eşine hiç değilse bu konuda yardımcı olmalıdır.
8-Sohbet etmek ister.Bu çok önemli kadın için.Akşam eve gelindiğ zaman,işler bittikten sonra herkes bir tarafta,paylaşım yok,kadın tv izler,kocası tv karşısında gazete okur.Bu nereye kadar.İletişimsizliğin kaynağı buradan başlar.Sohbet ederken ev ile ilgili,çocuklar ile ilgili sohbetler,hesaplar,kitaplar olur doğal olarak.Fakat bazen de geçmişe dalın birlikte.Anılara dalın,ilk tanışma yıllarınıza,çocuğunuzun ilk bebekik yıllarına dalın.Sohbetler edin,duygusal bir ortam yaratın ki bağlarınız güçlensin.Dün,dünde kaldı.Biz bu günü yaşıyoruz,ekmek mücadelesi veriyoruz diyenler haklı aslında,fakat takılıp kalmayın buna.Sevgi bağlarınızı güçlendirin ki,birlikte hayatla mücadele edebilesiniz..Issız adam olmayın beyler.
9-Kadın,erkeklere oranla daha narindir,daha kırılgandır,daha duygusaldır.Ona sıradanmış gibi davrandığınız taktirde,çok incinecektir.Hep bu şekilde davranıldığı taktirde,o bunu unutmaz.Kalbini kaybedersiniz.Kazanması kolay olmaz.Hiç değilse ara sıra ona armağanlar alın,yarım elma ,gönül alma misali.Önemli olan hatırlanmak.Özel günlerinizi unutmamaya çalışın.Genelde beyler unutur.Fakat mümkün olduğunca karşılıklı olarak unutmamaya çalışın.
10-Evlilikte kadın ne bekler,ne ister diye bir ayrım yapmak istemiyorum aslında.Her iki tarafın da istekleri ve beklentileri vardır.Önemli olan bunlara karşılıklı özen göstermektir.Evliliği sıradanlaştıran,monotonlaştıran davranışlar tek taraflı değildir.Karşılıklı emek vermek gerek.Ben bir bayan olarak,kadın ne ister konusunu ele aldım.Fakat evliliği duygudan uzaklaştıran genelde erkekler diye düşünüyorum.Çünkü ilk zamanlardaki büyüyü çabuk bozuyorlar,alışkanlığa dönüştürüyorlar.Geçmişe dalmak,birlikte geçmişe yolculuk yapmak,çocuklarının bebekliklerini anımsayıp,duygu tazelemek,kendilerine baş başa bir ortam yaratmak yerine,o sohbetlerde hep işlerinden,sıkıntılardan,streslerden söz ederler.Bunlardan da konuşulacak elbette,fakat her şeyin zamanı ayrı.Bencillikten uzaklaşın beyler,biraz duygu katın ,duygu.Kadınların ruhunda sıkıntılı birikimler yaratmayın,birikir,birikir,sonra asla onun kalbini kazanamazsınız.
11-Kısacası beyler,eşinize hem eşiniz gibi davranın,hem sevgiliniz gibi.Bu ince çizgi çok önemli.
12-Hanımlar,asabi,sürekli ters davranışlar sergileyen eşlerinden hep şikayetçidirler.Bu durum gerçekten çok üzer.Her şeye sinirlenen,asık suratlı bir eş ne kadar üzerse,bunun tam tersi,hiç sesini çıkarmayan,hiç bir şeye karışmayan,her şeye evet diyen beylerinden de şikayet ederler.Sen bilirsin,sen nasıl istersen öyle olsun,ne istersen giy diyen beyler de şikayet konusu olmuştur.Bir bayan yerine göre kısıtlanmak ister,kıskanılmak ister,değerli olduğunu hissetmek ister,eşini hissetmek ister.Yani her şeyin dozunu ayarlamak gerekir.
Kadınların ,eşlerinden bu veya benzeri beklentilerinin büyük çoğunluğu gerçekleşmediği taktirde,kadın duygusal olduğundan zaman içinde yara alır.Bunu eşine sözlerle ifade etmeye başlar.Oysa erkekler eşlerinin bu konuşmalarından rahatsız olurlar.Ne çok konuşuyorsun derler.Kapris,huysuzluk olarak değerlendirirler.Oysa kadınların yıllarca yaşadıkları hayal kırıklığının dışa vurumudur bu.Beyler bunu kapris,naz,huysuzluk olarak değerlendirirler.İlerleyen yıllarda süren evliliklerde birikir bu olumsuzluklar ve bağlar zayıflar,hatta kopar.Artık yapacak bir şey kalmaz.Bundan sonra ne yaparsanız yapın,eşinizin birikimleri onun yüreğinde yer etmiştir,size kırgındır,izleri silmek zor olur.En ideali ilk başlangıçtan itibaren özen göstermektir karşılıklı olarak,yıpranmadan.
Sayısız örnekler verebiliriz bu konuda.Ben en önemli detayları belirtmeye çalştım.Karşılıklı emekler verildikçe mutlu bir ömür sürebilirsiniz eşinizle.Sağlıkla ve hep mutlu olun dilerim.
YORUMLAR
Hazan Hanım ,
Bir pisgolog gibi iki eş arasında yaşamsal süreçte birbirlerine karşı olan nezaket kurallarını çok güzel şekilde yazmışsınız.Tebrik ederim...
Ben bu sene fazlaca nete giremiyorum.İşlerim yoğun,yazı ve şiir yazma fırsatımda yok.Dolaysiyle dostlarımın şiirlerine de yorum yazmadığım için çok üzgünüm.Bu yönde tümünüzden üzür diliyorum.
Emeğinize sağlık,tebrikler sevgili can dostum...
Sevgim sevginiz olsun can dostum,sevgi ve saygılarımla...
öncelikle tebrikler diyorum bu çalışma için.
eğer on konu yazdıysanız bana göre dokuzu haklı ama bir bayanın beklentilerine göre haklı.
Burda yazdıklarınız kannımca "dilekleriniz" gibi görünüyor, neden derseniz bu saydıklarınızla ilgili kaç insan olabilirki. bakın ben buraya "insan" dedim erkek yada bayan dahi demedim.
dediğiniz gibi "evlilik iki taraflı bir müessese" dir
esen kalınız
kutluyorum hazanım .şu yazdıklarını acaba kaç erkek uyguluyor ki....dediğin gibi evlenince bütün büyü bozuluyor.hııı sırf erkeklre yüklenmemek gerek diyorum ama,söylediklerinin yüzde 80 öyle.gerek çevremde gerek yakın dostlarımdaki evlilik lerde bu böyle.acı ama gerçek.çok güzel bir konuya el atmışsın canım benim..ama maalesef bunu ne sen ne de bir başkası düzeltir.alatmak desen almış başını gidiyor.ne kadını belli ne erkeği.eskiden düşünüyorumda kadının tek korkusu aldatılmaktı....kimi kadın bilir sineye çekerdi kimi kadın mücadelesini verirdi..ama şimdi maalesef kadın ın intikamı daha kötü oluyo...kısasa kısas diyen bir çok hemcinsimi biliyor ve duyuyorum....buda ayrı tartışılır konu diye düşünüyorum...şimdi erkeklerin kabusu oldu bu;devir değişiyo mu ne)))....sözün özü kadınlarımız uyandı artık arkadaşlar,büyüdü.....eskisi gibi erkek egemenliği hüküm sürmüyo.nacizane bu beni mutlu ediyor..hazancım duyarlı yüreğine sağlık,kutluyorum sevgiler dost kal....
Tebrikler Hazan kardeşim; biz kadınlar aslında çok şey istemiyoruz. Sadece kukla olmayan yerine göre sahiplenmesini bilecek, en azından kendi dağıttığını toplayacak, arasıra romantikleşecek, çocuklarla ilgilenecek, içten ve samimi bir koca olmalarını istiyoruz... Onlar bunu yaparlarsa, biz onlara pas pas oluruz... selamlar, yazın muhteşemdi...
Çok teşekkür ederim Değerli hocam.Yazıma yaptığınız yorum beni çok etkiledi.Çok haklısınız,bir kadın asla evinin huzurunun bozulmasını istemez.İstisnalar var elbet aralarda,fakat geneli böyle.Fakat hak etmediği halde aldatılan bir kadın asla bunu silip atamaz.Yüreğindeki tüm temeller yılılır o an.Eğer koca ilgisizse,eşini ,çocuklarını hep ihmal ediyorsa,tüm yük kadının omuzlarında ise,o kadın ne yapsın?Hiç bir şey olmamış gibi,o koca eve dönse,her şeyi sil at ben hata yaptım dese,verdiği üzüntünün,acının izlerini silebilir mi?Her şeyden önce güven kalmamıştır,yürekte duygular ölmüştür,o duyguları canlandırmak ne mümkün,hiç bir şey eskisi gibi olamaz.Zaten o koca da eşine yine sıradan davranmaya devam edecektir.Hep savunduğum bir fikir vardır.Evliliklerde eşler birbirinin hem dostu arkadaşı,hem sırdaşı,hem karı koca,hem sevgili olabilmeli.Yerine göre ana babamız da olmaları gerek,tabi evliliklerde de karşılıklı emek gerek.Tek taraflı olmuyor.Yorumunuzla çok duygulandım çok.Teşekkür ederim gönül dolusu,Sevgilerimle.Hep mutlu olun dilerim.
sevgili hazan öyle güzel tesbitlerin var ki,sana sonuna kadar katılıyorum.geçen bu şiir sitesinde bir beyin şiirini tesadüfen okudum..içeriği anladığım kadarıyla şuydu;karım ilgilenmiyor günah benden gitti.aldatabilirim..haklıyım eşim ilgisiz...bir ara yorum yazayım dedim vaz geçtim.adam camiyi çalacak kılıfı hazırlamış koymuş kenara ..inanmak istediğini düşündüğünü gerçekleştirmeye beyin olarak hazır.vicdanen de ruhsatını çıkarmış..bir kadın asla eşine,evine ,hele çacuklarına ilgisiz olmaz ben bunu ne gördüm ne yaşadım..istisnalar olabilir toplumda uç kişilikler ona diyeceğim yok...ama normal bir aile düzeninde kadın eşine de çocuğunada evinede bakar her türlü fedakarlığı yapar...ne zaman vaz geçer kadın biliyor musun..aldatılmışsa,eşi lale devri yaşarken o çocuklarla hayatla boğuşmuşsa,her türlü maddi manevi sorumluluk kadının sırtına yüklenmişse,adam tüm bunlardan bi haber metresini nasıl mutlu edeceğinin hayalleri ile yaşıyorsa...kadın vaz geçer...senaryoya devam edelim...beyimiz yoruldu hızlı hayatından döndü evine hata yaptım der yalvarır.inanın bu film o kadar çok ki..o kadar çok gördüm çevremde yaşadım ki..eve dönen beyefendi karısını ,çocuklarını bıraktığı noktada görecektir kendince ..ona göre döndü ya ..eee özür de dilerdi bitti sorun mu var...sorumluluk alma asgaridir.karısı zaten öyle iltifata eskiden beri alışkın değildi.bu saatten sonra bozmamak lazım hatunu...ve yavaştır bey eşine karşı evine karşı çocuklarına karşı onlar çok daha fazlasını görmek ister beyimiz verdiğime bak çok bile der ve ölür o adam..yavaş yavaş..eşininde çocuklarının da gözünde..sonrasında ağzı ile kuş tutsa yaranamaz..işte genel olarak erkek arkadaşlar kusuruma bakmasınlar ama ülkemizdeki evliliklerin en az % 80 'i belki daha fazlası ceset evliliklerdir...sevgilerimle canım arkadaşım kendine çok iyi bak
canımsın çok güzel konu bulmuşsun seni taktir ediyorum ama günümüzde ne yazıkki kadının yeri hep ikinci plan oldu sanırım günüz demiyeyim yıllardan bu yana kadın kocasından ne bekletse tabiki erkekte aynı sevgi saygıyı bekler ki kişinin anlayışlı olması çok az şimdi öyle bir zamanda yaşıyoruz ki hep menfaat gençler evleniyor bir yıl dolmuyor duyuyoruz boşanmış sebep geçimsizlik niye parasızlıkyetmemezlik güzel giyidirmiyor gezdirmiyor daha buna benzer sudan sebepler çok üzülüyorum sevgiyi bilmiyorlar saygı desen ortalarda yok sadece bir aşk tuutturmuşlar aşk neki sevginin saygının yanında samn alevi güzel yazıların için kutlarım seni hayırlı kandiller
Evlilik gibi çok güncel ve çok önemli bir konuyu 12 madde halinde harika işlemişsinizin hazan hanım. Bu yazınıza yorum yazmak inanınız çok zordur. Neden:.... çünkü olması gerekenleri olağanüstü bir titizlile, müthiş doğru gözlemlerle 12 maddelik "evlilik manifestosu diyebileceğim bu yazınızda kusrsuz işlemiş ve söyelemişsiiz.Bu yazdıklarınızın yüzde yüz bir evlilik tecrübesi olduğunu varsaysak bile, bu tecrübelerin dışına taşan müthiş bir bilgi birikimi sunmuşsunuz. bunun görmezlikten gelinmesi mümkün değil. Çünkü verdiğiniz bilgilerin yüzde yüz doğru ve geçerli olduğunu, okuduğum onlarca kitaplarda hep rastladım.
Bence bu çok değerli bilgileri, bir bütün olarak bu yazıyı bütün ekekler kaydetmeli. Evlilik kurumunun olmazsa olmaz
kuralları kayıtlı çünkü burada.
Evet bence kadınlardan çok erkekler okumalı özümsemeli bu güzel yazıyı. Çünkü aile kurmunun yönemi, yaşaması
ve mutluluğuna dair derli toplu böylesi başka bir yazı okumdadım. son derec samimi bir erkek düşüncesidir bu. Bu nedenledir'ki ona manifesto sıfatını uygun gördüm. Yazıcıma alıp, çoğaltacağım,tanıdığım yeni evlenen çiftlere, birer nüsha hediye edeceğim.
Belki zor kurallar diyenlerinizde olacaktır. Ozaman hiç evlenmeye niyetlenmeyiniz. Bana bu konuda" bir yazı yaz"deselerd, belki Hazan hanımın ki anlamlı ve özlü yazamazdım ama, inanın... aynı çağrışımı yapan benzer şeyleri yazar, kadınlara sonsuz haklar tanır, evlilik kurumunun asıl temel direği olarak onları lansa ederdim.
Başarılı değerli şair dostumun, nesir yazımında da, usta bir gözlemci yazar olduğunu görmekle çok mutlu oldum.
Ben bir erkek, hemde erişkin bir koca olarak inanılmaz yeni şeyler öğrendim, Müthiş yararlandım. Bir kadın savunucusu olarak, bilmediğimimiz, bildiğimiz halde ihmal ettiğimiz ne çok hatalarımız varmış. Bu saatte uyumuş ta olsa eşimin yanağına fazladan bir öpücük daha konduracağım.
Sağolasın birikimli, güzel yürekli yetkin kalemli hazan hanım dostum. Bütün içtenliğimle seni tebrik ve taktir ediyorum. İyi varsın... bu güzel yürek ve yetkin kalem hiç susumasın
Kemal Polat
Evet ciddi bir o kadar da önemli bir konu sevgi saygı ve sadakat çerçevesinde birşeyler olursa ve konular karşılklı oturulup konuşulursa çok daha iyi olur bizler nasıl birşeyler bekliyorsak onlarında beklemeye ve istemeye hakları vardır en başta huzur bir tatlı tebessüm ve hoşgörü davranışlarımız öncelikle çok önemli çok dikkat etmemiz gerekir kırmadan incitmeden karşımızdaki insanın herşeeyden önce bayan olduğunu unutmayalım yeri geldiğinde bir eş yeri geldiğinde arkadaş ve annedirler ve bizim için çok değerli olmalıdır bu bir görev veya zorunluluk değil bizim en başta düşünmemiz gereken birşeydir kırılgan birer yaprak gibidirler ve asla kırmamamız gerekir yeri bizlerde büyük olmalıdır evlilikte iste daha dikkatli olmalıyız bizlere güvenip değer veriyorlar el uzatıyorlar bizimle herşey paylaşp her derdimiz de ve mutlulğumuzda yanımızda oluyorlar bundan daha güzeli varmı yaşadığımız ömrü bizimle paylaşıyorlar dedim ye yerleri çok büyük olmalı en azında ben böyle düşünüyorum tartışma esnasında karşı taraftan biri susarsa alttan alıp anlayış gösterirse daha iyi bir sonuca varılır bunuda genelde onlar yapar yani ne desek ne yapsak haklarını ödeyemeyiz sevgi saygı sadakat bunlar karşılıklı olduğu sürece huzur da mutlulukta ikiye katlanır ve daha güzel şeyler paylaşılır onlaru-ı korumak sevmek ve değer vermek bir görev değil şereftir .... SAYGILARIMLA
Sessiz feryat aradaşım,çok doğru düşünüyorsunuz.Yaşınız genç olmasına,bekar olmanıza rağmen gerçekten düşünceleriniz çok mantıklı.Empati çok önemli zaen.Gerek evliliklerde,gerek insan ilişkilerinde.Bir insandan bizi üzen bir davranış gördüğümüz zaman,durup düşünmek gerek.Acaba ben onun bu tepkisine neden olacak ne yaptım deyip,kendimizi onun penceresinden düşünmek ve olaya böyle yaklaşmak gerek.Teşekkür ederim.Selamlarımla.
Kadın ve erkek yüzyıllar boyunca birbirlerinden birşeyler daima beklemişlerdir.Nasıl kadın sevgi saygı ilgi alaka bekliyorsa aynı şeyleri erkekte bekleyecektir.Fakat bu bekleyiş asla karşılıklı olmamalıdır.Çünkü hiç bir önemi kalmaz.Herşey akıl vicdan ve duygu bağlamında olması gerektiği gibi olmalıdır.Olmuyorsa zaten ortada aşk söz konusu olmaz.Bir de şu var tabii aşkın özlellikle evlilik süresince aynı ritimde devam etmesi için bazı değerlerin ön planda tutulması gerekmektedir.Empati ise kaçınılmaz bir olgudur.Olmazsa olmazdır.Aşkın mantığı yok lafı her ne kadar doğru gibi gözükse de kendi içinde çelişir.Çünkü aşk kutsal bir kavram ise onu yaşadığınız kişi de aşkı o şekilde kutsal görmelidir.İster evlilik safhasında ister başka bir safhada.
Yazınız o kadar güzel öğretiler taşıyor ki okurken özellikle bekar bir genç olarak çok ehemmiyetli bilgiler edindim.Çok teşekkür ederim size.Saygı ve selamlar sunarım.Mükemmeldi yine.
KIYMETLİ HOCAM,ŞİİRİNİZ VARDIR DİYE BAKTIM.YAZINIZLA KARŞILAŞTIM.BEN BİR ERKEK OLARAK ,EŞ OLARAK SİZİ ÇOK HAKLI BULDUM.ÜNKİ EVİ DİNLENME YERİ,EŞLERİMİZ TARAFINDAN RAHAT ETTİRİLDİĞİMİZ BİR YER OLARAK GÖRÜYORUZ.EVLİ BİR ERKEK OLARAK EŞİME ARTIK ALIŞKANLI OLARAK GÖRÜYORUM.DOĞRUSUNU SÖYLÜYORUM.BU YÜZDEN EŞİM ŞİKAYET EDER.SİZİ TAHTİR EDEREK TEBRİK EDERİM KIYMETLİ HOCAM.YAZILARINIZ BİZE ÇOK FAYDALI BİLGİLER VERİYOR.SAĞLIĞINIZA KAVUŞTUKTAN SONRA BİZE BİLGİ VEREN YAZILARINIZA DEVAM EDERSENİZ BİZE ÇOK FAYDA ETMİŞ OLURSUNUZ.MEVLAM ŞİFA VERSİN.SAYGI İLE EĞİLİRİZ ÖNÜNÜZDE AİLECEK.