HAYATA BAKMAK
Hayata nasıl bakarsan, hayatın öyle gider. Hayatla devamlıdır herkes.
Hayat durmaya, mola vermeye, soluklanmaya gelmez. Hayat susmaya, sessiz kalmaya atmaz kendini. Zaman gibidir, hep akar.
Kendine anlam kattığın kadardır yaşadığın anlar. Zamanlar ve anılar bu yüzden değerli. Bu nedenle hayata, ne haldeysen k/atılmalısın. Bu sebeple hiçbir vaktin boş geçmemeli. Boş geçerse, önce kendine ve sonra hayatına haksızlık etmiş olursun.
Bu yüzden, dolu dolu geçmeli senin ömrün. Heba etmeden yıllarını, şimdiki kipe göre davranmalısın. Yoksa, yoksa gidişatın kötüye kaçar her attığın adımda. Yoksa hayatından bir tat alamazsın. Hayatından keyif alamazsın. Hayat, sana kapkara bir bulut gibi göz kırpar yoksa.
Boş vermeye, yüzünü asmaya tenezzül etmez hayat. Hayat, göz açıp kapamak gibidir. Ertelemeye vakti yoktur. Yarına havalesi hiç yoktur hayatın. Hayat andır, o anda bütün eylemlerine hitap eder. Ne dünden bağımsız, ne yarından habersizdir. Olanı sana ya hatırlatır, ya da olacaklardan seni bilgilendirir.
Hayatın derdi akmak, akıntıda yol bulmaktır. Onun yaşama sebebi yaşanılan anda vücut bulmak, görülen gözde bakış yakalamaktır. Onun tanımı tat’tır. Tatlı veya ekşi tadından birine rastlamak sana kalmış.
Hayata nasıl bakarsan öyle gider, hayatın öyle gider, öylece devam eder. Güzel bakarsan, güzellikler bulursun. Kötü bakarsan, kötülüklerle karşılaşırsın. Susarsan, yanından geçmez. Konuşursan, meclisine iştirak eder hayat.
Ve unutma bakmanın hakkı, görmektir. Hayat da böyledir. Ne bir söz fazla, ne bir kelime az.
Hayat temas ettiğin her şey ve herkestir.
MESELCİ
09.07.2009, Mardin
YORUMLAR
'heba etmeden yıllarını,şimdiki kipe göre davranmalısın'
bazen sen heba etmesen bile o yıllar heba oluyor, sonradan farkettiğindeyse gerçeği sana sadece bakmak kalıyor, sadece olan biteni izlemek.
ve tabi bir de üzülmek...
çok doğru söylemişsiniz ancak bazen şartlar beklediğimiz gibi olmuyor işte...
'hayata nasıl bakarsan öyle gider.'
kesinlikle doğru.
eğer olumlu bakarsak ya da olumlu tarafına bakarsak -ki bana göre pembe gözlük takmaktır bu- mutlu olursun, oluyorsun.
ama benim gibi olumsuz yönleri görürse insan,
-a ne kadar da güzel yerine
-of şuraya bak ile başlayan cümleler kurarsa her defasında mutlu olmak zor, hatta belki imkansız...