- 912 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
YANIMDA ATATÜRK!!!
Şu an ne istiyorum biliyor musunuz? Sakın deli demeyin bana. Hiç olmayacak, çok büyük hayaller düşlediklerin deyip gülmeyin. Ama ne yapayım, imkânsız biliyorum, ama çok istiyorum. Hani bir mucize olsa, ne bileyim bir şeyler olsa işte ve gerçekleşiverse.
Şöyle çok büyük bir mekân, göz alabildiğine uzayıp giden bir masa, bir yanında, Hacı Arif bey, Hammamizade İsmail Dede Efendi, Selahattin Pınar, Sadettin Kaynak, Safiye Ayla, Hamiyet Yüceses’ler den; Zeki Müren’lere kadar bütün üstatlar, ses sanatçıları. Diğer yanında; Baki, Nef’i, Hayyam, Fuzuli, Yunus Emre, Mevlâna, Nazım Hikmet, Ümit Yaşar, Cahit Sıtkı... Ne bileyim işte; aklınıza gelen bütün yetkin ve ne dediğinin bilincinde, ama yazmış olmak için değil, ne istediğinin bilinciyle, akılcı çözümlere, doğrulara güzelliklere ve erdemli paylaşımlara ulaşmak adına, konusunda yetkin hangi şair, edebi kişilik ve düşünür varsa hepsi günümüze kadarki. Diğer yanında, başta udi Hırant olmak üzere gelmiş geçmiş en yetkin saz üstatları. Masadaki bütün mezeleri, ellerimle ve büyük bir özenle ben hazırlamışım.
Yanımda ATATÜRK.
Önce güzel bir fasıl, devamında bir şair bir eserini dile getirecek, ardından bir ses üstadı bir eserini seslendirecek. Bir o gruptan, bir bu gruptan. Dört beş şarkı ve şiirde bir ara verilecek. Ve Atatürk’le ben sohbet ederek düşün adamlarıyla, bir yandan da masadaki üstatlarla, rakımızı yudumlayacağız. Yaşadığı döneme, merak ettiklerime, kendisine dair sorularımı cevaplayacak tüm içtenliğiyle. Edebiyat konuşacağız, felsefe konuşacağız, tarih, müzik, din, ekonomi, siyaset...
Günümüze geleceğiz. Bu günlere nasıl gelindi? Niye gelindi? Bu gün neredeyiz ülke olarak? Ve neler yapılabilir? Neler yapmalıyız? Konuşsak uzun uzun. Dayanamayıp sonunda, tutsam ellerinden; “Hadi” desem. “Hadi kalk, günümüzdeki bazıları gibi, masa başında, bir elde kadeh, konuşarak olmaz bunca güzellik. Bir şeyler yapmak lâzım. Sen kendine düşeni fazlasıyla yaptın. Ama senden sonra... Senden sonrakiler, bol keseden harcadı bıraktığın mirası. Anlamadılar, anlayamadılar seni! Bir sen edemediler hepsi toplansa da. Yine sana ihtiyaç var. Ulusça özlüyoruz seni. Hadi kalk. Düşlerimden çık da gel. Günümüze gidelim.”
Ve gelsek günümüze, çözsek bütün sorunları! Her yer, her şey, güllük gülistanlık. Sonrasında da görevini yapmış olmanın huzur ve hazzıyla, Göksu’ya gitsek, Göksu’nun, Göksu olduğu zamana. Her bir kayıkta bir ses, bir yazı üstadı; kıyı boyunca saz üstatları dizilmiş ve yine kıyıda, üzerlerinde mumlarla binlerce kaplumbağa. Ortadaki kayıkta Atatürk ve ben; ortada rakımız, kayıkların aralarında yüzlerce kuğu, açmış oldukları kanatlarında birer mum. Işıl ışıl ortalık!
Ve fasıl, Göksu’dan taşıp, tüm ülkeyi sarıyor...
Ömrün şu biten neşvesi tam olsun erenler
Son meclisi cam üstüne cam olsun erenler
Şükranla veda ettiğimiz cam-ı fenaya
Son pendimiz ah-lafa devam olsun erenler
Caizse harabat-ı ilahide de her şey
Yaran yine rindam-ı kiram olsun erenler
Tekrar mülaki oluruz bezm-i ezelde
Evvel giden ahbaba selam olsun erenler.
Ardından…
Gidelim Göksu’ya, bir alem-i ab eyleyelim
Ol kadehkâr güzeli, yar olarak peyleyelim.
Bize bu talihimiz olmadı yar n’eyleyelim
Ol kadehkâr güzeli yar olarak peyleyelim.
Sonrasında…
Ehli aşkın neşvegahı kûşe-i meyhanedir
Sakiya uşşakı dilşad eyleyen peymanedir
Güft-ü guy-i âleme aldanma hep efsanedir
Sakiya uşşakı dilşad eyleyen peymanedir
Ve yıllar sonrası Türkiye’sinin semalarının inleyişi kulaklarımızda; bütün ülke insanı aynı yürek, aynı ülkü, aynı duygu ve coşkuyla el ele, kol kola, gönül gönüle hep bir ağızdan, 100. yıl marşını söylüyor. 10. yıl marşından daha görkemli, daha coşkulu ve hak edilmiş, oluşmuş güzelliklerle; üstelik ben yazmışım o coşku dolu sözleri, gelecek kuşaklara armağan…
Atatürk de, ben de huzurluyuz, hazlı ve mutluyuz. Özgürüz artık tümüyle; görünmez bağlarımız, minnetlerimiz, borçlarımız yok hiçbir ülkeye ve de yetiyoruz her konuda kendimize!!!
Başımız dik, güçlüyüz de!!!
p.r.alkan
YORUMLAR
Yazınızı kutluyorum,zevkle okudum
bir kaç gün önce yazdığım bir şiirimi size armağan ediyorum
Saygılar
GEL GAZİ MUSTAFA KEMAL GEL
Nerdesin sen,nerede Gazi Mustafa Kemal
Dünyada bulunmaz,çehrendeki cemal
İste Muhammet mustafa dan Burak'ı sana versin
Bin gel o mübareğe de gökten şöyle süzülüversin
Gel gel de o müthiş emirlerini yine orduna ver
İçimde ki hainleri şöyle bir yerlere ser
Ağlıyorum çünkü muktedir değilim sende ki güce
hergün dualar ediyorum,göndersin seni diye gökteki yüce
Kalleş pazarı kurulmuş,kalleşlik satılıyor
Bir görsen o müthiş orduna ne iftiralar atılıyor
Bilmem ne çabuk unuttular boğazda ki savaşı
Daha dün gibi gözümün önün de Seyid onbaşı
Tertemiz alnından vurulurken dedem Mahmut onbaşı
Şimdi beyler gibi yaşatılıyor İmralı da hainin başı
Sakarya da İnönü de namusuma göz diken kalleşi
Çoktan unuttuk olduk dinler arası kardeşi
Hak din İslamdır diyor bu eşsiz kainatı Yaradan
Ne işler çevrilir bilmem İslam adına toplanan paradan
Hangisini söyleyeyim bilmem mavi gözlü adam
Çok değil şöyle üç günlüğüne göndersin seni yaradan
Toplada gel o mübarek, şanlı şehitler ordusunu
Fetih edelim şu hainlerin,kahpelerin batısını,doğusunu
İbrahim Kahraman 30 Haziran Salı saat 17 :00 18: 00
kim istemez ki ATATÜRK yanında olsun...
benim düşümde; geçmiş zamana dönmek..
ATATÜRK ve silah arkadaşları ile konuşmak..
yapılan mücadeleler de omuz omuza yer almak..
sonra ATAM ben gelecekten geliyorum..böyleyken böyle yaptılar..diye herşeyi bir çocuk edası ile anlatırdım..sözümü de gelecekte ATAM seni unutturmak için herşeyi yapıyorlar...
ama birşeyi bilmiyorlar Biz seni damarlarımızda gezdiriyoruz..diye bitirirdim..
çok güzeldi..
saygılarımla..
UÇUK tarafından 7/9/2009 2:22:41 AM zamanında düzenlenmiştir.
UÇUK tarafından 7/9/2009 2:23:25 AM zamanında düzenlenmiştir.
Hayal de olsa ATATÜRK yanınıza gelmesin...
Gelecek olsa : Vatanına yaptığı bu kadar hizmet gözardı edilip Ergenekoncuların başı diye, böylesine ŞAHSİYET SAHİBİ insanı mahpusa tıkarlar !
Hem de bebek katillerinden bile daha kötü şartlarda !
Tekrar bu anlamlı yazıya döneceğim...
Saygımla
Rom@ntik tarafından 7/9/2009 12:38:24 AM zamanında düzenlenmiştir.