- 559 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Yaşadımsa Sebebim Var...!
Bugun sanırım eskiden geçen o güzelim günleri özleme zamanı…
Öyle zamanlar geldi geçti ki. Kimilerini anımsadıkça yüzümde gülümseme, kimilerinde ise yüzümde bıraktı acısını aynı o günde ki gibi…
Bir arkadaşım vardı çok güzel bir söz söylemişti… “ Bana içiyorsun diyenler utansın, içiyorsam sebebim var… Ben her şeyimi ayıkken kaybettim…” demişti bir sohbet esnasında.O zamanlar düşünmemiştim neden böyle dedi diye. Ne kadar da doğru demişti. Şimdi düşününce ona ne kadar hak versem azdır. Ama neye yarar ki....
İnsanlar hep elindekileri kaybedince akıllarına geliyor. Kaybetmek o kişilerin yada o şeylerin anlamını mı anlatıyor bilemiyorum. Sanırım kaybettiğimiz ana kadar anlamlarını düşünmüyoruz. Düşünsek sanırım kaybetmemek için çaba verirdik. Ama bir kere kaybedilmiştir artık geri kazansan da mutlaka bir iz kalacaktır o zaman yaşanılanlarda…
İz bırakacak olanlar zaten izlerini bırakır giderken. Bıraktıkları iz insanı derinden etkiler ve ne yaparsa yapsın artık hiçbir şey eskisi gibi olmaz. Olamaz da… İnsan kırgınlıklarını, kızgınlıklarını unutamaz. İki tarafta kırılır ve kızar ama elindekileri kaybedince geriye dönüp baksada “eyvah ben ne yaptım” desede bir boşluk oluşur içinde, kimsenin dolduramıyacağı, hiçbir harfin yerine getiremiyeceği bir boşluk. Öyle bir boşluktur ki büyüdükçe büyür ve bir süre sonra yerini……...
Acısını yaşasa da insan geç kalmışlığına yanar ve bir küfür sallar içinden. Ne ye faydası varsa… Hayatını biçimlendirmiştir artık her insan. Geride kalanlar, yaşamaya değer olduğu halde, imkansız olacağını düşündükleri hayatı bırakırlar. Her şeyi bırakır ve kaçmak için hazırlanır insan ama nereye ve kime doğru.
Eskiden olanları düşündükçe,bazılarında kendime kızsamda bazılarında iyiki de öyle yapmışım diyorum. Çünki hiç bir şey yaşanmadan bilinmiyor.Ve arkadaşımın sözünü kendime çeviriyorum. “ Yaşadımsa bir sebebim var” “hepsi de benim için acısı ve güzeli ile yaşanması gerekiyordu, yaşadım ve bitti…”
Varsayımlar ile hareket etmek ne kadar anlamsızsa, bir gün mutlaka o varsayımların doğruları çıkacaktır insanoğlunun karşısına.
Şimdi ben bu yazıyı neden mi yazdım. Bilmem, yazmak geldi içimen yazdım…
Yarali Yürek - İzmiR
08.07.2009 15:48