HAYATTAN BİR MASAL
Bir varmış bir yokmuş. Dünyada üç tarafı denizlerle çevrili bir ülke varmış. Ülkenin güzel bir bölgesinde, birbirine komşu illerde yaşayan bir kızla bir genç yaşarmış. Gençlerin yolu günlerden bir gün bir yerde kesişmiş. Aylardan eylül, günlerden cumartesiymiş. Gel zaman git zaman muhabbet ilerlemiş, gençler tatlı muhabbeti güzel bir birlikteliğe götürmeye karar vermişler. Birbirlerine uygun olduklarını düşünürlerken gençlik bu ya, gencin aklı bir anda karışıvermiş. Demiş ki:’Bu ilişki yürümez. En iyisi başlamadan bitirmek bu birlikteliği.’ Demiş demesine de...
Günler haftaları kovalamış. Gençlerimizin sevgisi onlar fark etmeden büyümüş, beslenmiş. Çok geçmeden birbirlerine ait olduklarını anlamışlar. Ömür boyu ayrılmayacaklarına dair söz vermişler birbirlerine. Sevgileri öyle büyümüş ki, hayatta diledikleri ne varsa gerçekleşir olmuş. Tabi istedikleri her şeyin gerçekleşmesi için birbirlerinden bir müddet ayrılmaları gerekmiş. Çok mutluymuş iki sevgili. Tek üzüntüleri birbirlerini görememeleriymiş. Tam özlem bitip iki sevgili kavuşacakken ufak aksilikler yüzünden kavuşmaları bir müddet ertelenmiş. Kız buna çok üzülmüş. Sevdiğine kavuşma hayaliyle yanıp tutuşurken onu göremeyeceğini duyunca yıkılmış adeta.
İnsanlar çok üzüldüklerinde karşıdakini de üzüp, kırdıklarının farkına varmazlar çoğu kez. Kız da kendi üzüntüsüyle sevdiğini ne kadar kırdığını fark edememiş. Anladığında özür dilemiş dilemesine de kalp bu, eşya değil ki kırılınca yapıştırıveresin. O kalbi tamir etmeye çalışırken daha çok kırmış. Sevdiği tarafından sevilmemek dünyanın en büyük acılarından biriymiş. ’Madem’ demiş kız, ’Beni eskisi kadar sevmiyorsun. Daha fazla sürmesin bu birliktelik.’ Böyle söyleyince bitecek sanmış içindeki yangını. Eeee yangın bu, körükledikçe azalır mı hiç? Daha da artmış. Kız içindeki yangının sevdiği olmadan sönmeyeceğini anlamış. Demiş ki:’ Sensiz yaşamımın hiç tadı kalmadı.’ Yaşamın anlamı insanın sevdiği yanındayken olur çünkü. Üst üste yaptığı cahillikler yüzünden sevdiğini kaybetmek üzereymiş kız. Onu ne kadar çok sevdiğini geçen aylar boyunca belki binlerce defa söylemiş. Şimdi de söylüyormuş ama sevdiği sanki kızı duymuyormuş. Bütün gücüyle son defa bağırmış. ’SENİ SEVİYORUUUMMM’ diye. Ama ne çare ki sevdiği kızı yine duymamış. ’Artık beni sevmekten vazgeçti’ diye düşünmüş. Yapacağı her şeyi yaptığı halde sevdiği onu duymadığına göre kendisine olan sevgisini kalbinden söküp attığını düşünmeye başlamış. ’Beni sevmiyor, eskisi gibi sevmiyor. Birbirimize söz vermiştik. Ömür boyu ayrılmayacaktık...’ diye söylenmiş durmuş. Gücünün bittiğini hissettiği bir anda kalbinin sesini duymuş derinlerden. İyice kulak vermiş kalbinin sesine. Kalbi demiş ki kıza:’Sizin sevginiz sandığınızdan daha fazla aslında.’ ’Nasıl olur? ’ demiş kız. ’Bugüne kadar ne yaptımsa olmadı. Günler hızla geçiyor ama sevdiğime sesimi hala duyuramadım. Söylediğin kadar büyük olsaydı sevgimiz, muhakkak beni duyardı sevdiğim.’ Kalp konuşmaya devam etmiş:’Yanılıyorsun. Sevdiğin senin sesini duyuyor. Hem de çok iyi duyuyor. Sevgiler ne kadar büyük olursa söylenen sözler de canı o kadar çok acıtır. Kalpte o kadar derin yaralar açar. Sen de sevdiğinin kalbinde büyük yaralar açtın fark etmeden. Sevdiğin canı yandığı için sevgine karşılık veremiyor. ’ ’Peki ne yapmalıyım? ’ demiş kız. Kalp:’O kalpteki yaranın kapanması gerekiyor. Ancak yara kapanınca sevdiğin sana cevap verecek. Bunun için sana bir ilaç vereceğim, ilaç geçen her saniye yaranın daha çabuk iyileşmesini sağlayacak. İlacın adı ZAMAN. Ama onu dikkatli kullanmalısın. Yaptığın en ufak hata bile sevginize büyük zarar verebilir. Kız heyecanla almış ilacı, beklemeye başlamış. Aynı zamanda sabırsızlanıyormuş da. Sevgilisinin ağzından çıkacak en ufak sevgi sözcüğüne de razıymış. İlacı çok dikkatli kullanacak, kalbinin öğütlerine harfiyen uyacakmış.
Masalımız burada durmuş. Zaman denen ilacın etkisini ne ölçüde göstereceğini, bekleyip hep birlikte göreceğiz. Bakalım gökten düşecek üç elma kimlerin başına ne zaman düşecek?
Tüm masallar gibi bu masalın da mutlu sonla biteceğini umuyoruz. Sevgimiz bol, sevenimiz çok, sevgilimiz tek olsun. :)
02.07.2009
hayat...