- 3909 Okunma
- 19 Yorum
- 0 Beğeni
90 - CÜCE
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Onur BİLGE
Antalyalılar, bazı sözcüklerin başına, özellikle R ve L harflerinden önce I, İ, E gibi ünlü harf getirirler. Romanlar, göçmenler H özürlüdür. Bir harften tasarruf ederler. Yerliler, özellikle köylüler de bu konuda inadına cömerttir. İlimon, İleman, ırazı, İrecep, irica, ileğen gibi... Bazen sözcüğün içindeki R lerden önce de ünlü ekleyiverirler. Ağanın eli mi tutulur? O nedenle bazıları, şehrin ünlü cücesi İdris’e de İdiris der.
O gün öğleyin canı sıkkın geldi babam. Oldukça huzursuzdu. Üzgündü. Gazeteyi yemek masasına attı, lavaboya, elini yüzünü yıkamaya gitti. Dışarıdan gelince, iki eli kanda olsa, lavaboya koşmayı adet edinmişti. Eve gelir gelmez:
“Şu ellerimi bir yıkayayım, önce. Sabahtan öğleye kadar kaç kere yıkarsam yıkayayım, içime sinmiyor. Her yere elliyorum, ister istemez.” diyordu.
Doğal olan da buydu, yemeğe oturacaktı ama gerçekten çok titizdi, temizlik konusunda. Havlusunu, kimsenin ulaşamayacağı yere asar, annem bile ilişemez.
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 4
AYNA - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
çok manidar olmuş emeğiniz tebrikler ve teşekkürler
afbuyurun', şimdiye kadar bu masallardan, yazılarınızdan birhaber olan ben birazda dikkatsizdim...emeklerinizi daha biritana ile takip edeceğinizden şüpheniz olmasın...
çin'e özlem duygunuz bana bir dostumu anımsattı' ruhunun yarasını çinin ormanlarında yıkama isteği', ümid ederim siz çine o duygu ile gitmezsiniz ...
Evet Rahmetli İdris Ayakkabıcılar Çarşısı'nın, Antalya'nın ve İleri Gazetesi'nin gülü iken ben hürses Gazetesinde çıraktım. Kızdırırdık rahmetliyi ve ne kadar koşabildiğini görürdük ardımızdan o minicik boyuyla. Öldüğüne inanamamıştık, büyük bir kayıptı bu kent için. O maskotu devralan olmadı...
Teşekkür ederim eski günleri yadeden yazınız için.
Antalya'dan sevgi ve selamlarımla...
LABİRENT tarafından 7/6/2009 12:22:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bütün yazılarınız insana huzur veriyor.
Gün telaşından kopup sakin kafayla okunmasını, okutulmasını herkese tavsiye ediyorum
Yazılar bölümüne fazla vakit ayıramama rağmen, toplu da olsa sizi okumaya devam edeceğim.
Kısa öykülerinizin bir kitap okumuş kadar etkisi olduğunu ifade etmeden geçemedim. Devamını merakla bekleyeceğim.
Teşekkür ediyor, yürekten kutluyorum.
"Sevgili yazarım benim uyku öncesi masallarımı anlatan siz oldunuz,okumadan uyumak olmuyor.Ne kadar hoş bir yazı olmuş.Sevgili Hülyam yazarımın yazısına bir yorum düştüm az önce.Orda şöyle yazdım;gecelerdir bir yazı hazırlar,sizle aynı anda ard arda sayfaya düşmesi için,zamanı kollar,çoğundada uyuya kalırdım.Bu gece oldu ard arda çıktı yazılarımız.şimdi sizinde yazınızı okuyunca şöyle düşündüm ""ey hadsiz sen kim aynı sıraya yazı düşürmek kim"Sanırım yanlış yapmışım.Daha fırın ekmek yemem lazım.Saygılarımla"