- 875 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ÖSS ve milli egitimde bir lise müdürü serdal şahiner Alanya
lisede müdürün odasındayız okul ülkemizdeki binlerce liseden biri ,
bir dilekçe vermişiz konusu oldukça sıkıntı verici.izliyorum müdürün dilekçeye yanıt veresi yok .yapması gerekeni yapmıyor.ve düşünüyorum kalıplara girmiş bir milli egitim bir çıkmaz bir hüzün.bu ülkenin köylerinde yol gitmez köşelerinde ögretmenlerimizi düşünüyorum . birde merkezi yerlerde artık statükoyu kendi sanan sözde egitimcileri.açıkca kabullenmeliyizki ögretmenlerimiz özellikle liselerde arzu edilen bilinçli çagdaş ve ekinselligi açık egitimciler olamıyor.maaşlı sittatüko mahkumları gibi.
ve Atatürkü düşünüyorum bizim ögretmenlerimizin önemini en iyi yansıtan egitimi ana çizgi gören büyük insanı. birde günü geçirtmeye çalışan azınlıktada olsa kalıpçı yeniligi algılayamıyan kısa düşünce kalıpları.
ve lisede bir oda kilimalar her masada internet ve ..........
acaba diyorum milyonlarca lise mezunu genç niçin ünüversite imtahanında yetersiz kalıyor.
ve gençlerimiz eti senin kemigi benim zihniyeti ezberci bir egitim sistemi ögretmeni kutsayan ögretileni iteliyen ezberci kalıpçı bir yapılanma .yaşam insanı degil sistem kulu yetiştiren bir kalıp,......
ve bu yanlış zeminde ömür törpüliyen TÜRK ögretmeni ve ögrencisi...........
kalıpçı farklı düşünmeyi bir türlü kabullenemiyen statikocu var oluş nasıl oluyorda yirmibirinci yüzyılda dar kalıpları türk milli egitiminde ana rota olabiliyor.
ve alanyadayım bir lisenin müdürünün odasında....
İkibin dokuzun temmuz ayında öss sınav sonuçlarına göre otuzbini sıfır çekmiş. yedüyüz bini sayısaldan hiç bir şey yapamamış.ve gözlerimin önünde lise müdürü ek ders ücretleri maaşlar tatiller....acaba diyorum tüm liseleri kapatsak Türk gençliginin gelecegi dahamı iyi olur yoksa......
ne yapalıbilir ..bir sistem degişikligi şart başarısız liselerin orta ögretimlerin ögretmenlerinin maaşı asgari düzeyde tutulmalı başarılı okullardaysa ögretmen maaşları artmalı .nasıl olsa ben maaşımı alıyorum..diye ögrenciyi dışlıyan ögrenciyi okuldan atmayı rahatlık sayan zihniyet çagdaş türk ögretmeninçizgisine yaklaşmamalı......
liselerde başlıyan bu eksiklik tüm egitim sistemini kaplamış gibi 2009 yılında dünyanın yüz saygın ünüverstesinden birisi türk degil bizim ciddi gördügmüz HAcettepe BOGAZİÇİ İSTANBUL ORTADOGU ANKARA ünüversteleri bile bu yüzün içinde alt sıralardada olsa yoklar. YÖK bir statüko merkezi gibi,ülkedeki akedemisyenlerin konumları tartışır boyutta.bilimsel araştırma yok denecek kadar az.ve Alanyada bir lise müdürü.......
bilmeliyizki devlette bir iş bulanlar arkalarında devlet iş güvencesi maaş .................ve sitatiko...yüzbinleri geçen egiticiler kimi nasıl egittiklerinden habersiz devletin sitatikocu memurları milyonları bulan ögrenci yıgınları rutin liseler onların eksigini kapatmaya çalıştıgı ifade edilen özel dersaneler...gerçi artık bu ülkede ANADOLU ÜNÜVERİSTESİ gibi kitlelere ulaşan kurumlarda toluma yöneldi.artık kitleler evlerinden bilime ulaşabiliyor.köhne istihdamlı egitimcilerden soyutlanmış yapılanmalar oluşabiliyor.
ve örgün okullar..işlevsiz ve anlamsız kalıyor artık. özellikle teknik dışı özel liseler.ve tv de haberler..milli egitim bakanlıgı onbin ögretmen alıyor ...otuzbin ögrenci sıfır çekiyor. ve egitim...ögretim....ögrenci...... kültür...bilgi....gelecek...ekders ücretleri.
ve,
bu ülkenin liseleri ve sittatikocu müdürleri... izliyorum..ve üzülüyorum.
serdall59@ hotmail.com
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.