- 529 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Fark Yazıtı
Sevgi teklikte, tek yürek olmada değil. Teklik dedikleri bencillik. Hiç kimse bir başkası olmaz. Olsa olsa bir başkasınca olur. Aynı karından doğmuşlar bile aynı değilken, yaşamın yirmi otuz yıl sonrasında karşılaştığın birini dünyaların önüne koymanın tek bir anlamı var: İhtiyaç... Hormanların tüccarlığı. Duygu ithalat ve ihracat işleri.
Her ticarette olduğu gibi arz talep dengesi olmalı. Bu kadar mekanik, evet. Beş dakika önce ’uğruna ölürüm’ dediğine bir falsosunda anında nefret hissetmenden anlamalısın, bencil olduğunu ve bunun çok doğal olduğunu. Anormal olan bunu inkar etmen ve buna maneviyat yüklemen. Haydi nefret demeyelim de üzüntü diyelim. Niye üzüldün? İyi sorgula bak bakalım altından ne çıkacak...
Gözünü kapatsan da adımların görmediğin yolda ilerler. Kimseye olamasan da en azından kendine dürüst olmaya çalış. Aldatma kendini ki senin senden başka öz sermayen yok. Onda olmayan sıfat ve vasıfları bile sırf o ihtiyaçtan ona giydirdiğin bir gün kendi olarak gözüne göründüğünde kaç milyon hücren aynı anda ölüyor, biliyor musun? Aptallık etme.
Baktığınca değil gördüğünce kabullen. Az olsun öz olsun senin olsun. Zamanı gelince de akışına bırak, kasıp durma ki kasılıp kalmayasın. Hiç bir şeyimiz değerli değil, değer vermedikten sonra biz ve insan kendini zavallılaştırdıkça değer kazanmaya çalışan bir varlık. Bir beklentisi var: Ona değer gördüğü kişiler ’iyisin’ , ’hoşsun’ desin. Bilse, değer gördükleri de aynı tezgahın yan dokumaları, belki kendi zavallılılığını onların aynasında seyreder.
Sen iyiysen iyisin. Senin iyi olma ölçütün falan olmamalı. Falan kendini iyi hissetmek için sana iyi hissettirendir. Sen kötü olamazsın. Sana kötü diyenler kendi iyilikleri için seninle çelik çomak oynayanlardır. Şimdi bırak şu ideal insan ayaklarını da olduğun insan olarak yaşamdan ne koparabiliyorsun ona bak.
Sanal sermaye gaz gibidir. Bir pohpoh ile gelen bir fıs ile çıkar. Bakide sen sana kalırsın. Bencillik bir ölçüde iyidir. Kendini iyi hissetmen için onu sanallaştırmamalısın. Olmadığın kadar iyi hissettiren senden çarpan gaspçıdır, olduğundan kötü hissettiren de öylece...
Kim sana sen olarak muamele ediyor, ona bak derim; ama öylesi de tatsız tutsuz yemek gibi değil mi? İlgini çekmiyor. Çünkü formatın civarınca. Civarda ne gördüysen onu talep ediyorsun. İşte bu nedenle sürü sürü doğup yığın yığın gömülüyorsunuz. Bir farkın olsun istiyorsan kendini fark et, yeter.
mailis nalars mö.3421 fark yazıtı
YORUMLAR
Sevgili Onur BİLGE, Kendini bilene bilmeme kapısı kapanıyor. Kişi kendini bilse, herkesi de bilebilir donanım kazanıyor. Teşekkür ederim efendim.
Sevgili sevdammm, yorumunuz için teşekküm ederim, saygılarımla.
Sevgili lizeya, yazıtları çevirirken güncel kelimeleri kullanma iznini bir muafakatname yazıtı ile mailis nalars binlerce yıl önceden bizzat şahsıma kazımış :)
Teşekkür ediyorum. Saygılarımla efendim.
m.ö. 3421 deki bir yazıtta..'''Sanal sermaye gaz gibidir. Bir pohpoh ile gelen bir fıs ile çıkar.''...gibi bir ifade olmasına şaşırdım
o zamn da internet var mıymış?
:)))
ya, tarih takıntımı atamıyorum üstümden bi türlü..
'' Hormanların tüccarlığı. Duygu ithalat ve ihracat işleri. ''
bu ifade ise çok yerinde ve çarpıcı..
ilgiyle okudum..selamlar..