HIRSIZ VAR
Komiserim bu adam bizlerle dalga geçiyor, biz mi halledelim siz mi ilgilenirsiniz?
- Dur bakalım sakin ol ne oldu anlat bakalım
- Hırsızlık başvurusu için geldi, ifade alalım dedik tüm işlemler bitti. Hemşerim ne almışlar evden dedim
- —İmgelerim çalınmış dedi
- Anlamadım halen de anlamış değilim, açıklamaya kalktı ama kafam daha da karıştı ben de size getirdim
Buyurun beyefendi tamam Recep sen dışarıda bekle, bir de bana anlatın dinliyorum.
Merhaba bendeniz şair Nedim, yani hayatımı yazarak kazanıyorum. Şiir de imgesiz yazılmıyor, bir sabah kalktım ki çayı demledikten sonra bakındım etrafıma içime yoktular.
— Neler yoktu anlamadım
İmgelerim yani sizleri gençliğinize alıp götüren, gökyüzünde uçuran, iç dünyanıza yolculuk ettiren küçük tatlı şeyler çalınmıştı. Her yere baktım inanın iyice aramadan size gelecek kadar delirmedim henüz. Çok çaresiz kalınca emniyet güçlerinden yardım istemeye geldim.
- Şaşkınlık içinde komiser ağız alışkanlığından olsa gerek şüphelendiğiniz biri var mı diye sordu.
Onların terk edebileceği aklına bile gelmiyordu. Zira memnunlardı hayatlarından, doğru cümlelerde, doğru zamanda yeterince kullanıyordu. Hepsini ayırt etmeden uygun sırayla uygun miktarda zerk ediyordu şiirlerine. Niye gitsinler ki? Kesin kaçırıldılar, kim bilir belki fidye isteyeceklerdi.
Biraz daha konuşunca şairin delirdiğine karar veren amir hastaneyi arayıp yardım istedi. Telefona başhekim Nevzat beyi istedi ve gülerek anlatmaya başladı, şairin imgeleri çalınmışmış diye kıkırdayarak kırk yıllık yosmaların sabah muhabbetleri kıvamına çekmeye çalışıyorken.
—Komiserim en son hangi kitabı okudunuz sorusu ile karşılaşınca susmak zorunda kaldı. Düşününce hatırlamakta zorlandı ama Ahmet Altan’ın erotik diye aldığı ama beğenmediği kitabın üç dört yıl önce okuduğu en son kitap olduğunu fark etti. Peki, ama bundan doktora ne derken telefondaki sessizlik gerginleştirmişti ortalığı.
Tahmin etmiştim kitap okumadığınızı dedi başhekim, aksi takdirde şairin ne büyük bir travma yaşadığını anlamanız gerekirdi. Kendisi orada beklesin ben on dakika sonra yanında olacağım sizden ricam bana göre-elli beden- bir memur kıyafeti bulmanız.
Komiser memurlardan birine şairi bahçede bekletmesini bu arada bir çay ikram etmesini söyledikten sonra üniforma bulmaya depoya gitmişti bile.
03.07.2009
Nadir