- 1136 Okunma
- 15 Yorum
- 0 Beğeni
89 - NAZAR
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Onur BİLGE
Bir ara mahallede mevlit okutturma çoğaldı. Bazıları adak adar gibi mevlit adamaya başladılar. O işleri olunca okutturuyorlardı. Daha önceleri o kadar yaygın değildi. Moda gibi yayıldı, tuttu. Önceleri sadece doğumlarda, sünnet düğünlerinden önce, bazı nişan düğünleri yerine bazen de düğün yerine okutulurdu. Birisi hapisten çıkınca falan... Böyle yerlere gidenler de genellikle bir kutu lokum götürürlerdi ve bir masanın üstüne, tavana kadar lokum kutusu yığılırdı. Gelenlere de lokum dağıtılırdı. O nedenle mevlit ile lokum, hafızamda yan yana yer almışlar.
Annem mevlide gideceğini söylediği zaman babam uzun uzun mevlidin ne demek olduğunu anlatır, Süleyman Çelebi’nin ruhunu şad ederdi. Derdi ki:
“Mevlit, şiirdir. Süleyman Çelebi, Hazreti Muhammet Sallallahü Aleyhi Vesellem Efendimizi övmek için kaleme almış. Methiyedir. Rahipler ve papazlar İsa Aleyhisselam’ı çok övünce o da Peygamber Efendimizi yazdığı bu methiyeyle övmüş. Zamanla halk tarafından çok beğenilmiş. Sık sık okunmaya başlanmış. Bir de makamla okununca daha çok tutulmuş. Bir araya gelindiğinde sesi güzel kişilere
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 4
AYNA - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
nazara bende inanirim.annem bize okurdu bazen nazar icin hakikatten de okumaya basladigi andan itibaren esnerdi.
ve büyülerden cok korkarim -Ayet el kürsi´yi nas ve felak suresini uyumadan her gece okurum.
ve birde tuhaf ama sag gözüm attigi zaman hep sevindirici ve sol gözüm ttigin da bir olumsuzluk yasamisimdir.
defalarca denedim.
cok gizem dolu bazi seyler.
yine cok güzel bir yaziydi.
yüreginize saglik.saygilar.
"Ben hiç bir şeyden çekmedim nazardan çektiğim kadar.Eve kapatıyorum neredeyse kendimi..dışarı çıktığımda işlerim bitince eve girer girmez,bir rahatsızlık üç gün bitkiye dönüyorum.Çaresini henüz bulamadım.Allah kem gözlerden cümlemizi korusun.Saygıalrımla sevgili yazarım güncel ve candan satırlara misafir oldum."
Mevlüt tek başına sadece biir şiirdir ama o vesile edilir ve dua ve salavatlar okununca yine sevap kazanılır ama para için okunmasında sevap kazanılmaz tabi.
Nazar olayı gerçek bir olay.Nazar tesirleri dua ve zikir ile bertaraf olunabir
Güzel ve öğretici yazıydı kutlarım
Felak ve Nas Sureleri, yani Muavvizeteyn, BÜYÜ için okunur. Peygamber Efendimiz için de yapılıp, Mervan Kuyusuna atıldığı söylenir. Bu bahsi de yazacağıum.
Kur'an- ı Kerim'de çok sırlar var. Her birini bir öyküde yazacağım. İnşallah.
41 sabah namazından sondan sonra 41.Felak, 41 Nas, tüm büyüleri bozar.
Mutluluklar...
YAZINIZI OKURKEN ŞİİRİM AKLIMA GELDİ BİRDEN..
Neşen, sevincin sende kalsın bu gün
Bana ağrılarını ver,
Baş ağrılarını ver CANÖZÜM.
Rengini solduran,
Ellerini buza çeviren ağrılarını diyorum.
Bana ağrılarını ver CANÖZÜM,
Çılgın günümdeyim bu gün,
Çılgın ağrılarınla doldur günümü
Öyle doldur ki;
Senin ağrılarınla hayat bulayım...
PAYLAŞMAK ÇOK GÜZEL DE...PAYLAŞMANIN TADINI ALMAYANLARA ÜZÜNTÜM...SELAMLAR YAZARIM...FELAK VE NAS SURELERİNİN NAZAR İÇİN OKUNDUĞUNU BİLİYORDUM..BENDE..