İLK SORU
ZAMAN 95-97 SENELERİ ARASINDA BİR YERLERDEYDİ. ÜLKENİN BİR KAOSUN ORTASINDA KALDIĞI ZAMANLAR. DAHA 7-8 YAŞLARINDA "AMAN HOCANI DİNLE. SÖZÜNDEN ÇIKMA." DENİLİP OKULA YENİ YENİ ALIŞTIRILAN BİR ÇOCUKTUM. EVDEKİ FIRTINAYI OKULDA KOPARIRIM DİYE KORKARLARDI BELKİDE. AMA HER ÇOCUK GİBİ BAŞKALARINI GÖRÜNCE USLU AMA EVDEKİLERLE GELİNCE TERÖR ESTİRİRDİM.
MEVSİM İLK BAHARDI. KARIN AĞRISINDAN DOLAYI HASTANEDE YATMIŞTIM BİRKAÇ GÜN. SONRA 15-20 İĞNEYLE BİRLİKTE TABURCU OLDUM. ÖĞLE VAKİTLERİ ABLAM OKULUN YAKINLARINDA OLAN SAĞLIK OCAĞINA GÖTÜRÜRDÜ BENİ. YİNE ÖYLE BİR GÜNDÜ ÖĞRETMENİMLE KARŞILAŞTIK. HER ZAMANKİ GİBİ SICAK KANLIYDI YÜZÜMÜ OKŞADI GEÇMİŞ OLSUN DEDİ BENİ TEPEDEN TIRNAĞA SÜZDÜ. NASIL SEVİNMİŞTİM, MAHÇUP OLMUŞTUM. ERTESİ GÜN OKULA GİTTİM. DAHA İLK DERSTEYDİK... GÜNÜN İLK DERSİ... DEFTERİ İMZALADI BAŞINI KALDIRIP BENİ TAHTAYA DAVET ETTİ. VE PARMAĞIYLA İŞARET EDE EDE BANA BAĞIRDI ÇAĞIRDI. NE OLDUĞUNU ANLAMAMIŞTIM. SORUN BİR GÜN ÖNCE GÖRDÜĞÜ KIYAFETİMMİŞ MEĞER. TABİ BEN BUNU DA ANLAMAMIŞTIM. O GÜN ÜZERİMDE GÜNLÜK KIYAFETİM VE ABLAMA "HADİ BANADA EŞARP ÖRT" DİYEREK TAKTIRDIĞIM EŞARPTAN BAŞKA. BAĞIRIŞIN HALA KULAKLARIMDA HOCAM; O BEZ PARÇASINI TAKANLAR CAHİLMİŞ, KÖTÜYMÜŞ, ARKADAŞLARIM BENİM GİBİ OLMAMALIYMIŞ.... SEKİZ YAŞINDA BİR KIZDIM HAYATI SEYREDEN SEN BU SÖZLERİ BANA ARKADAŞLARIM ÖNÜNDE SARFEDERKEN. O GÜN BİTMEDİ BİR TÜRLÜ. EVE GELDİM HERKESE BAĞIRDIM ÇAĞIRDIM ODAMA GİTTİM. KAVGA ETTİM SANDILAR ARKADAŞLARIMLA. AĞLADIM VE İLK SORULAR DÜŞTÜ AKLIMA "ÖRTÜYÜ TAKANLAR KÖTÜYSE ANNEMDE KÖTÜ OLMALI, ABLAMDA" AMA ONLAR BANA HOCANI DİNLE DİYORLAR DOĞRU SÖYLER DİYORLARDI KİME İNANACAKTIM. VE SANA İNANMADIM HOCAM "ANNEM KÖTÜ OLAMAZDI, EĞİTİMİ ALINAN ABLAMIN GİZLİ GİZLİ DÖKTÜĞÜ GÖZYAŞLARI YALAN OLAMAZDI VE BABAMIN ÖFKESİ HAKSIZ OLAMAZDI.
ERTESİ GÜN OKULA GİTMEMEK İÇİN DİRENDİM. KIZDI ANNEM BAĞIRDI "GİDECEKSİN. DÖVÜLDÜN MÜ? EĞER ÖYLEYSE SENİN ELİN ARMUTMU TAŞLIYORDU SENDE VURSAYDIN. KIZIM ARKADAŞINLAMI KAVGA ETTİN..." NASIL DERDİM Kİ ANNEME ÖĞRETMENİMİ NASIL ŞİKAYET EDERDİM. HEM İNANMAZDI BANA "SEN YARAMAZLIK YAPMIŞSINDIR" DERDİ BEN YALANCI OLURDUM ONUN GÖZÜNDE O ZAMAN.
ŞİMDİ YİRMİ YAŞINDAYIM ÖĞRETMENİM. O SİYASİ ÇALKANTIDA ÇOCUK BAŞIMA GELENLER YÜZÜNDEN BU YAŞIMA KADAR KENDİMİ YEDİM DURDUM. HALADA DEVAM EDİYOR BU. O ZAMAN DİYEMEDİM AMA ŞİMDİ DİYORUM Kİ "O ÖRTÜYÜ TEKRAR TAKTIM. SİZE İNAT TAKTIM. O ZAMANLAR İLKÖĞRETİM DÖRDE GİDİYORDUM. ZAMAN ZAMAN ABLAMDAN ANNEMDEN UZAKLAŞTIM LAKİN SİZE İNAT TAKTIM O ÖRTÜYÜ. İÇİM İÇİMİ YEDİ ÇIKARTIP ATMAK GELDİ AMA NEFSE İNAT TAKTIM. ŞİMDİ İMAM HATİP MEZUNUYUM. TEVRATIDA OKUDUM İNCİLİDE SİZE İNAT. KABİLE DİNLERİNİDE ÖĞRENDİM. FİLOZOF BOZUNTULARININ UYDURDUĞU DİNLERİDE. AMA HİÇ BİRİ BENİ RABBİMDEN UZAKLAŞTIRMAY VE ÖRTÜMÜ ATMAYA YETMEDİ. "
ŞİMDİ ŞÜKREDİYORUM İSTEDİĞİNİZ GİBİ BİR OKUMUŞ OLMADIĞIMA. İYİKİ CAHİL KALDIM...
YORUMLAR
bu konu yıllardır hiç değişmedi ülkemizde, inanca saygıyı içselleştiremedik ne yazık ki, bir zamanlar ben yaşıyordum şimdi de kızım:( sanırım torunumda da sürecek ahvalimiz böyle olunca... diyorum ki diğer ülkelerde neden yok böylesi bir yasak da bizde var...? onlar mı İslam'a daha yakın yoksa! ruhumuzu incitiyorlar, kimliğimizi yok sayıyorlar, en önemli insan hakkını çiğniyorlar, bunu yapan da yüz yıldır chp zihniyeti, kahrolsun böylesi ilkel zihniyet...!!!
BUNU YAZMAK BİLE BENCE AYIRIMCILIK CAHİLLİK TAMAM CAHİLLİĞİ KABUL EDİYORSANIZ AMENNA BEN BİR EMEKLİ ÖĞRETMENİM UMREYE GİTTİM AMA BAŞIM AÇIK İNANCIM İBADETİM KENDİM İÇİNDİR GÖSTERİŞ DEĞİLDİR BAŞINI ÖRTEN ÇOĞU ARKADAŞIM NAMAZINI KILMAZ ÖRTÜ İLE GÖSTERİŞ YAPACAKTIR DİNDAR İNANÇLI ÇOK İYİ DESİNLER GİBİSİNDEN LÜTFEN BAŞÖRTÜSÜNÜ ALET ETMEYİN LÜTFEN İSTEYEN İSTEDİĞİ GİBİ GİYİNSİN
BEN ÖRTÜLÜ DEĞİLİM FAKAT KIYAFETİYLE İNSANLARI DEĞERLENDİREN KİŞİLERİ KINIYORUM..BİR SÜRÜ AÇIK VE BİR SÜRÜ DE ÖRTÜLÜ ARKADAŞIM VAR..NASIL ŞORTLA GEZEN BİR BAYANA NEDEN ŞORT GİYDİN DİYEMİYORSAK BAŞI ÖRTÜLÜ BİR BAYANA DA NEDEN BAŞ ÖRTÜSÜ TAKIYORSUN DEMEMELİYİZ..HERKES İSTEDİĞİ GİBİ GİYİNME HAKKINA SAHİPTİR..KUTLUYORUM..SEVGİLERİMLE..
Olduça iç acıtıcı bir yazı okudum;
"...ŞİMDİ YİRMİ YAŞINDAYIM ÖĞRETMENİM. O SİYASİ ÇALKANTIDA ÇOCUK BAŞIMA GELENLER YÜZÜNDEN BU YAŞIMA KADAR KENDİMİ YEDİM DURDUM. HALADA DEVAM EDİYOR BU. O ZAMAN DİYEMEDİM AMA ŞİMDİ DİYORUM Kİ "O ÖRTÜYÜ TEKRAR TAKTIM. SİZE İNAT TAKTIM. O ZAMANLAR İLKÖĞRETİM DÖRDE GİDİYORDUM. ZAMAN ZAMAN ABLAMDAN ANNEMDEN UZAKLAŞTIM LAKİN SİZE İNAT TAKTIM O ÖRTÜYÜ. İÇİM İÇİMİ YEDİ ÇIKARTIP ATMAK GELDİ AMA NEFSE İNAT TAKTIM. ŞİMDİ İMAM HATİP MEZUNUYUM. TEVRATIDA OKUDUM İNCİLİDE SİZE İNAT. KABİLE DİNLERİNİDE ÖĞRENDİM. FİLOZOF BOZUNTULARININ UYDURDUĞU DİNLERİDE. AMA HİÇ BİRİ BENİ RABBİMDEN UZAKLAŞTIRMAY VE ÖRTÜMÜ ATMAYA YETMEDİ. "
ŞİMDİ ŞÜKREDİYORUM İSTEDİĞİNİZ GİBİ BİR OKUMUŞ OLMADIĞIMA. İYİKİ CAHİL KALDIM..."
Bu nasıl bir iç çelişkisidir anlamakta zorluk çektim. Benim yazımın altına yapğınız güzel yorumda izahınız oldukça doğruydu, ama içi Eş'ari, şafi, ticani edilmiş Maturidihanefilik ve bir de buna evangelistleşen şafiliği, çıkardığı kaosla düşünürsek, yazınızı halihazırdaki iç acıtıcılıktan çıkaracak, çelişkilerin sebeplerini bulabiliriz diye düşünüyorum.
Saygılar...
Göktürkmen tarafından 7/4/2009 7:52:45 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ne yazık ki bu sorun ülkemizin kanayan bir yarası.Ve sanıyorum daha uzun bir süre kanamaya devam edecek.Lâkin direnmek lazım.Yoksa gelecek kuşaklara hesap veremeyiz, zerimize düşeni gereği gibi yapmadığımız için.O sağlam yüreğini ve davana olan tutkunu kutluyorum, hanım kızım.Allah (c.c.) yar ve yardımcın olsun, senin ve cümle direnen müslümanların. Amin.Selâm ve sevgiyle.