- 2173 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
SARARMIŞ MEKTUP
Bu geç kalmış mektubumu sen okuyamayacaksın CANIM BABAM ama dostların ve dostlarım okuyarak ibret alması dileği ile..
Ben Erzurum’un İspir İlçesinde Memuriyet görevinde iken, babam Fazlı Yılmaza bir nedenden dolayı küsmüştüm. Bu küskünlük üzerine, uzun günler boyunca, kendisine ne bir haber ne bir mektup göndermedim..
Günler sonra babamdan 29.01.1976 tarihli bir mektup aldım ve mektup satırları arasında, bana ince bir sitemle beraber gönlümü alıcı bu dizeleri sıralamıştı...
ERDAL’ a MEKTUP (8)
(İspire-mektup)
Küskünsen barışak
Kısmet etsin buluşak
Baba evlat sarışak
Doyuncaya konuşak.
Bu gün düşünüyorum da, niçin babamı bu kadar üzmüşüm ve ’ BABA BEN İYİ VE SIHHATTEYİM MERAK ETMEYİN’ diye haberdar etmemişim, babaımı bu kadar merak ve sıkıntı içerisinde bırakmışım, Bu gün bunları düşündükce geçliğimde babama karşı yaptığım bu hatamdan dolayı bu gün içimden acı ince bir sızı gelip geçiyor...Affet beni babam...
Babam Fazlı Yılmaz’ın vefatından sonra bulabildiğim şiir notlarının orjinallerini alarak yıllarca sakladım. Ancak hayat şartları içerisin’de el atamadığım şiirlerin, artık hatasıyla sevabıyla TÜRK kültür hayatına kazandırılması gerekiyordu. Bütün şiirlerini gözden geçirmeye başladım. Gördüm ki şiir notları arasında bana da bir not bırakmıştı not’ta (..Erdal oğlum sıralamış olduğum deyimleri bir kitap yap..) diyordu. O notu okuduğum an içimden acı bir şey koptu. Hüzünlendim... O notu o ana kadar görmemiştim, bakmamıştım. Benim de imkansızlıklarım vardı. Ancak bunu vasiyet kabul ettim, şiirlerini TÜRK kültür hayatına kazandırmaya karar verdim ve kredi kartımdan para çekerek şiir kitabını düzenleyip bastırdım.
Şiirleri tek tek okuyup tasnif ederken yazdığı şiirlerdeki derinliğe baktım ve ne derin anlamlar içerdiğini, babamın hangi haleti ruhiye ile bunları sıralamış olduğunu o an anladım ve babamın o ana kadar derin fikirlerine, Aile ve çevreden aldığı kültürüne, acı ve kederlerine, derin hislerine, uzun yıllar vâkıf olamadığım, babamı tanıyamadığım, yanında olamadığım için çok üzüldüm. Bu üzüntüm babamın şiirlerindeki (..Akıyor çeşmimden didemden çağlar..) satırları bende gerçekleşti. Ve babamın yıllar önce bana yazdığı mektupları aklıma geldi. Onların bir kısmını saklıyordum. Bir mektubunu alıp okumaya başladım ve gördüm ki o mektubun da satırları arasına, şiir kıtaları eklenmişti, bu mektuplarda bana yazılmış şiirlerin olduğunu unutmuştum,,,Hemen elimdeki Mektupların hepsini bir solukta okudum ve bana yazdığı bir mektubunda benim için sıraladığı;
(..Atıl hayata evlat gör cilveleri
Edinin Nihayet tecrübeleri
Kısmet çeker daha nice elleri
Gururla öğünür atan burada..)
Dizelerin manasını, Hayatımda meydana gelen olumsuzlukları geçirdikçe bu gün daha iyi anlıyorum. Ve babamın ileri görüşlülüğünü yeni fark ediyorum. Ne yazık...!!...?????
ALLAH MEKÂNINI CENNET EĞLESİN CANIM BABACIĞIM
Erdal Yılmaz
NOT : Babam Fazlı YILMAZ’ la ilgili dökümanlar (şiir,mektub v.b. gibi) dökümanların telif ve yayın hakları bana aittir.