SUSMAK...
Susmak; bazen hiç konuşmadığın anlamına gelmez…
Beklide fırtına öncesi sessizliklerin tek alâmetidir. Ne zaman, nasıl harekete geçmek gerektiğini, doğru zaman dediğimiz anları kimselere belli etmeden kollamaktır. İllâ bir kopuş, bir dönüş, bir çığlık çığlığa haykırış peydâ olur sonunda. Ve hayat geçicide olsa bazı tercihler yaptırır bize. Taşların yerine oturabilmesi için bir deprem yaratır. Bu türlü geçiş dönemleri ya felaketle ya da rahmetle yol bulur. Doğru görüp, doğru anlamakta geçer bunun hükmü. Susmak hayra da alâmettir, şerre de…
Kimin depremini hazırladığımızı çoğu zaman bizlerde fark etmeyiz. Aslına bakarsanız, herkes “iyilik” istediği için bir şeyler yaptığını söyler. Ve felâketleri üstlenen olmaz. Yine işimiz zamana ve susmaya bırakılır. Suların durulacağı anlar beklenir. Oysa yine bazıları depremler hazırlar hayatımıza.
Susmak; bazen hiç konuşmadığın anlamına gelmez…
Düşünceler kaplar zihnini. Ve hangisinin içinden, nasıl çıkacağını bilemediğin bir sürü yol belirir. Birini seçmek mecburiyetinde kalırsın…
Bazen de “bende varım!..” diye haykırmak son nokta olur hayata….
Zehra DALAR
YORUMLAR
hayat böylesine garip işte,
susmak faklıdır bence duygudan duyguya göre değişir,
sevmediğin bir insan susarsa korkacaksın içinden neler planlıyor kimbilir,
bazende hayatın getirilerine susmak vardır içine atarsın susarsın,
anlatılamayan duygular vardır susarsın,
uzaar gider....
susmak bazen iyi bazen kötü buda duruma göre değişir diyorummmm
yazan yüreğe sağlık
kaderimsin tarafından 7/2/2009 7:56:33 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sizi susarken bölmiyecegim.!
Susmak kabulleniş degil haklılık gereksinimini içinizde hissetmektir ...
Bunca irade dışında gelişen her türlü olguya sessiz kalmak zor olsada bazen kelimelerimizin yada mantıgımızın yetmedigi yerde susarız.!
bu susuşlar olagan gelen herşeye bir başkaldırış yada ram olma istegimidir .. bilemiyorum..
Bildigim tek şey hiç bir şey bilmiyorken yorum yapmaktır ..
Güzel bir yazıydı aklınıza mantalitenize ve paylaşımınıza teşekkürler.. sayğılarımla..!
MaRJiNaLiTe tarafından 7/2/2009 5:07:01 PM zamanında düzenlenmiştir.