- 995 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
MASKELİ KELİMELER BALOSU
Hadi, hayatımızın içinde her gün kullandığımız ve yaşadığımız bazı olayların dilimizden dökülürken kolay ama iş yaşamaya geldiğinde çok zorlandığımız bazı kelimelerin çıplak yüzlerini görelim...
Bu sefer kelimelerin maskeli baloya katıldığını düşünelim.. olmaz yaa. ben yazdım oldu işte :)
Her kelimenin bir gün maskesini indireceğini, ardında saklı olanın bize dokunacağını tedirginlikle ya da ümitle beklemez miyiz?...
KADIN : Çözülmeyi bekleyen bulmaca maskesini takmıştır bence. Aslında maskesini indirir ama o kadar da kolay değildir. Çok bekler indirmek için, sabırlıdır, ama indirmeye karar verirse kimse onun önüne bir engel koyamaz...Kim bilir kaç erkek kelimesine maskesini indirmiştir, ondan başkası bilemez.
Kendini iyi tanır o.
ERKEK: Maskesinin rengi karadır galiba. Galiba diyorum çünkü renklerini pek ayıramıyorum bazen kara, bazen beyaz, bazen kırmızı, yeşil, mavi, mor.. Galiba bu balonun en karizmatik misafirleri onlar. Hiç indirmeyecekmiş gibi görünür maskesini, ama bırak maskeyi, yelkenleri bile ne zaman indirdiklerini anlayamazsın.
ACI ; Bence bu baloya acı kelimesi kırmızı bir maskeyle katılmış olmalı.. ona yakışanı bu... bence bu kelimede bazı diğer kelimeler gibi kelimelikten çıkmış artık duygu olmuştur.. Eğer maskesini çıkartsaydı, sanırım anlamını öğrenmek istemeyeceğimiz bir mahcubiyetle karşılaşabilirdik...
MUTLULUK: İşte bu, ben en çok bu kelimenin arkasındakileri merak ediyorum.. Bence kendisini en çok gizleyen kelime MUTLULUK... defalarca dans eder, yazılardan, cümlelerden oluşmuş balolarda... Ama kül kedisi gibi dir, bir bakmışsın yok.. anlayamazsın bile, birden bire kaybolur, tam onu yakalamış onu kucaklamış ve onunla dans edecekken...
BAŞARI : Aslında bir çok insan tarafından sevilir.. saygı gösterilir kendisine, ama balodaki en kendini beğenmiş, an kaprisli, en nazlısıdır.. öyle hemen gelmez çağırsanda.. Randevusuna asla sadık olmamıştır...
KIZGINLIK: Kızgınlık maskesini çabuk indirir. Hiç saklayamaz kendisini ne kadar denese de, çabuk gösterir kendini, onu tanımayan, ona dokunmayan yok gibidir.
ÖZLEM ; Maskesini o kadar yavaş indirir ki.. soyunuşunun büyün safhalarını anbean yaşarsınız.. üstünden çıkardığı her parçayla birlikte ona biraz daha fazla bağlanırsınız... ve onun dokunuşu burnunuzun direğini sızlatır.. gözleriniz dolar. Ama nafiledir artık soyunmuştur özlem.
Geri dönüş yok naviga alabora.
SEVİNÇ : En beklenmedik anlarda maskesini indiren kelimelerden biri ise sevinçtir.. ona çabuk tutulur çabuk kaybederiz...
AŞK : O birden bir yerlerden çıkar karşınıza ve ne olduğunuzu anlayamazsınız. Birde bu baloya, paparazziler tarafından gelmesi için en çok beklenilen kelimedir. Sanırım Reytingi en fazla o alıyor değilmi. Aslında aşk, maskesini indirsin diye en çok beklediklerimizden dir. İndirecekmiş gibi yapar,
onu Tanıdığını sananlar çoktur, ama o kendisini çok az insana çırılçıplak gösterir. Onun maskesinin indiğini görmek aynı anda bir çok kelimenin de maskesinin indiğini görmektir. "" Kıskançlık, hiddet, şiddet, terk ediliş, vahşet, keder, neşe, sevinç"". Bunlar aşk kelimesinin yanında dolaşan en sadık arkadaşlarıdır..
SEVGİ: Eveeet İşte as solist.... Baloya beyaz bir pelerinle katılmıştı, ama maskesi neden yoktu acaba.. Bence maskesi olmayan tek kelimede sanırım SEVGİ dir.
Çünkü o karşılık beklemez, hep sunar kendini çırılçıplak, gizlemesine de gerek yoktur kendini.
O zaten saf ve tertemiz katılır baloya, kimsede ona bulaşmaz zaten her kez onu bekler yanına gelsin diye. Her kez onunla arkadaş olmak ister, elinden tutmak ister.
Acaba cinsiyeti var mı dır bu kelimenin..........
ŞEHVET: Birçok kelimenin ardında saklı olan gerçek, dokunduğu ateşi küle çevirirken, o bir külü ateşe çevirebilir. Şehvet bizi çoğunlukla yalnız yakar. Ona dokunduğunuzda sizi de yakar.
TECRÜBE: Bence o imparatordur. Her maskenin ardında duranı, daha o maske inmeden tanıması.. Mahareti fazla yaşamasıdır.
CİNNET VE CİNAYET KARDEŞLER : Yüzlerini kime gösterirlerse onu mahvederler.
YALAN: Aslında maskesini hep gizli tutmaya çalışır, tabi ki bir yere kadar. İstemese de mutlaka düşürür o maskeyi yüzünden. Diğerlerini hep aşağılar, o işin ustası zanneder kendini. Bilmez kelimeler arasında ki vurguların ve baskıların uygun olmayışından, yalanlarının anlaşılmayacağını. Maskesi düşünce karşılaştığınız ilk şey nefret, öfke, kalp kırıklığıdır, belki sonrasında da acıma duygusudur hissettiğiniz. Maalesef kötüdür o..
SESSİZLİK: o canı çok sıkkın olduğunda indirir maskesini... maskesinin ardında huzurla birlikte düşünce karışıklılığı yani zihin yorgunlu vardır, saflık, masumiyet, biraz kızgınlık, biraz öfke, ve birazda göz yaşı vardır.. Aslında bazen gereklidir her kez için.. Yalnızlığın ikiz kardeşidir..
KALP AĞRISI: O maskesini çıkaramasa da kesinlikle tedaviye ihtiyacı vardır.. Maskesinin ardına bakarsanız ne içkiden ne sigaradan dolayı değildir acısı... Gönül yarasıdır, kalp ağrısının sebebi.
KADER : Aslında diğer kelimeler kadere saygı gösterirler, konumundan dolayı.. Korku değildir saygılarının sebebi. O maskesinin ardında gerçekleri taşır aslında. Ama beceriksizler onu hiç sevmez ve ardına sığınırlar ne yapalım kader diye..!!. bilirler aslında o kaderi kendilerinin yönlendirdiğini.. olmadığında istekleri, görmezden gelirler kendi hatalarını..
ÖLÜM: Elbette en dikkatle ve en çok ürkerek izlediğimiz, o kara maskenin ardındaki ölümdür.... Bazen maskesini biraz indirir, bir sevdiğimizi, bir yakınımızı kaybettiğimizde, onun soğuk yüzünü görürüz.. Aslında çırılçıplak soyunmaz ama gördüğümüz bile bize yeter, bizi alt üst etmeye.. O maskesini biraz indirdiğinde bile keder, ıstırap, özlem, ayrılık, yalnızlık çırılçıplak soyunurlar öylece..
Sonra gün gelir, vakit tamam olur; bilmediğimiz, beklemediğimiz, tahmin etmediğimiz bir yerde, bütün maske iner. O kara kelime çırılçıplak soyunup bize sarılır. Onu görürüz... Öğreniriz....
Balonun kralı soyunmuş, bütün kelimeler onunla birlikte maskelerini indirip susmuştur..
Artık her kelimeyi biliyorsunuzdur.
Tanışılabilecek o kadar kelime varken bizim baloya davetli olanlar bunlardı..
Ve tanışılabilecek başka kelime kalmamış, balo bizimi için bitmiştir...
Biz çekiliriz..
Kelimeler dansa devam ederler.......
MASKELİ KELİMELER BALOSU Yazısına Yorum Yap
"MASKELİ KELİMELER BALOSU" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
1 Temmuz 2009 Çarşamba 10:33:55
Artık bulmaca gibi kadın kalmadı bence yeşil bankmotlar çözüverdi kadını
Erkekler ipleri kolay kaptırıyor bu çok doğru
Sevgi çok gönülde gizli kalmış hazine bence ama millet banknot peşinde
Aşk pişmaniye gibi yiyende pişman yemeyende
Ölüm insanı en acımasızca soyan en katı ganster
Bunlarda benden olsun :>