Dökül Gençliğim !
Dünleri özledim bugün.Dökül gençliğim dökül aynalardan sırlarını kırıp,kare kare göster solgun
yıllarımın en güzel ressimlerimi;ışıklarından sızdır bu günüme.Bana sunarken siyah flimlerimi üzül
me sakın,susuyor dudaklarım ,gözlerim pür dikkat ,kalbim iki iki atıyor..!
Heyecanlandırıyor beni eski suretim.Acımasız kıskançlığınla ayna, yıllarıma bakıyorum ,sihirinde saklarken beni,karanlık kuyuların dibindeki paslı karanlıklara sızan aydınlığın yalancılığı gibisin.Koşuyordum ilk fırsatta aynalara ,gençliğimin tomurcuklarında ;ışığında yüzleşirken yüzümle,her bakışı farklı gösterdin,çoğaldıkça bakmalarım sana,eskittin yüzümü gençliğimi .İlk aşık olduğumda,sabah uyandığımda gülen gözlerimle günaydınlar sana. Mutluluğumu paylaşıp senle usulca konuştuğumda sen neden doğruyu göstermedin ,söylemedin bana..! Bugün gördüğün kare değişecek bir gün demedin niye,niçin,neden ?
Taht kurdurdun parlak sırlarına,bu saltanatın rüya deseydin keşke..Bu sarayın bir gün yıkılacak
diyebilseydin ,yalancı ayna ! Tomurcuk günlerimde sana bakmak ne güzelmiş meğer.Pırıl ,pürüssüz,çizgisiz yüzüm,yıldız düşmemiş siyah saçlarım,kandırdın beni kandırdın .
Şimdi hazan,hüzün kaplasada içimi,aldırmıyorum aslında... Mevsimler değiştiği gibi tüm canlılar değiştiğine göre ,değişeceğim tabi ki ,yerçekimine yenik düşmek buna denir işte .Sadece ve sadecae çok kızıyorum beni kandırdığına.Dökül gençlğim dökül resim resim aynaların sırlarından, bugün bak sesizce gelen sonbaharıma .Rüzgar da başladı ;uçuyor yıllar yaprak yaprak .Boz rengi yarınlarıma ...
İnadına sana bakıyorum aynalar inadına..!
Aynaları Kırsana
Aynanın sırlarında
Saklandı yıllarım
Aşık olduğum
Sevdalandığımda
Sana hep baktığımda
Beni nasıl kandırdın
Hani dosttun ya
Yalancı ayna
Aynaları kırsana ellerim
Tozunla dumanınla
Gençliğimi çıkartsana
Dökül geçliğim dökül !
Oya Gedik