- 1183 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KADERİN CİLVELERİ
Yasemin 15’ne yeni girmiş genç güzel alımlı bir kızdır.Her erkeğin başını döndüre bilecek
kadar güzeldir.Kız bunu farkında bile değil.Delikanlıya gelince baba parasıyla günü gün eden her gün başka kızlarla gezen çapkın bir delikanlıdır.Yasemin ve Oğuz uzaktan akrabadırlar.Genç oğlan önceleri kızın büyüyüp serpilmiş olduğunun farkında değildi.
Bir arkadaşının kızın güzelliğiyle ilgili konuşmasından etkilenir.Daha sonra bir arkadaş vasıtasıyla kızla görüşüp onunla daha yakından tanımayı ister.Fakat kız bunu kabul etmez.Çünkü Yasemin Oğuz’un şımarık ve çapkın olduğunu düşünür.Bunun düşünmesinin sebebi ise hem kendisi ile ilgilenip hemde başka kızlarla oynaşması kızın canını sıkar,bunu kabullenmez.2 yıl boyunca Oğuz Yasemin’i ikna etmek için elinden geleni yapar.Fakat huylarından da vazgeçmez.Yasemin’de inadından vazgeçmez.Yasemin onu sevecek kişiden beklediği 2 şey vardır.1:Kendisine onu gerçekten sevdiğini işin durumu ciddiyetini ister.
2:Sadakat ister.Ama istekleri hiç bir zaman gerçekleşmiyecektir.Yasemin’in inadından vazgeçmeyeceğini fark eden Oğuz Yasemin’den umudunu keser.Ve başka aşklara yelken açar Oğuz.Ama bu sefer yeni sevgilisinin ailesi onu kabullenmez.Ayşe Oğuz’u çok sevmesine rağmen ailesini ikna edemez.Ailesini bırakacak cesareti yoktur Ayşe’nin.Yeni
sevgilisi için bütün kötü huylarından vazgeçen Oğuz emeline kavuşamaz.Ayşe ailesinin
istediği kişi ile evlenir.Buna dayanamayan genç delikanlı ülkeyi terk eder.Hikayenin ilk kahramanı güzel Yasemin’e gelince tam istediği gibi mükemmel olduğunu düşündüğü birine aşık olur
Fakat karşı taraf duygularını ifade etmeyen biridir.Yasemin’i sever ama söyelemez çünkü çevresinden çekinir,daha doğrusu Yasemin’in ailesinden korkar.Sevdiği kız en samimi arkadaşının kız kardeşidir.Bu delikanlı da kızın duymak istediklerini cesaret edip söyleyemez.İş gereğiyle Barış başka ülkeye gitmek zorunda kalır.Yasemin Barış’ı 3 yıl boyunca bekler.
Ve bir gün Barış’ın yabancı bir sevgilisi olduğunu duyar.Hiç önem vermeyen güzel kız hala o
delikanlıyı sevmekte ve beklemektedir.Ama beklemesi boşunadır.Genç oğlan yabancı sevgilisiyle evlenir.Yasemin bu evliğliğin aşk evliliği olmadığına inanmaktadır.Tek tesellisi budur.
Barış’ın bir gün ona döneceğini ve kendisine seni seviyorum demesini beklemektedir.Onu
hayata bağlayan tek şey budur.Yasemin hala Barış’ı beklemektedir.Bu bekleyiş ne kadar süreceği ise belli değildir.Bunun sonu nereye varacağı da belli değildir.
YAZAN:ÇİĞDEM AYDIN
ELAZIĞ