Yaş 55
Hayat devam ediyor.. Ve hatta bu yaşta da devam ediyor... Ama rutin günlük yaşam..
Aslında pek sıkılmaya vakit olmuyor.Zaman öyle hızlı akıyor ki.. Dağlardan denize akan,inişe geçmiş ırmak misali..
Değişik meşgaleler var. Sabah erken kalkıp yürüyüşler yapmak, alışverişe çıkmak,gazete okumak, kitap okumak. Birşeyler yazmak gibi. Sonra başka alışkanlıklarımızda başladı.. Ayda bir doktora gidip kan şekeri, kolesterol ölçtürmek.. Gençlikte Parasızlıktan yiyemediklerimize şeker ve kolesterol belasından imrenerek bakmak.. Gençliğimizde yokluktan giyemediklerimize, kalınlaşmış ense ve göbekten dolayı sırtımızı dönmek…Gece uykusuzlukları, sabah erkenden uyanmak, gündüz Tv başında veya okuma gözlükleriyle kucağına düşmüş gazeteyle uyuklayıvermek..Hani eskilerin deyimiyle şekerleme yapmak..
Hayat devam ediyor.
Ama gençlik yıllarımızda olduğu gibi canlı değil. Siyah beyaz film gibi..Renkli değil.
Heyecanlardan uzak..Durgun..Hesaplı,planlı,atılan adımlar.. Sürpriz olmayan yarınlar..
Yani nasıl anlatılır..İşte yaşanan bir sonbahar..
Derler ya her yaşın bir güzelliği vardır diye..
Yalan söylüyorlar. Veya insanın kendini aldattığı bir masal..
Yaş 50 yi geçipte her sabah aynada bakan yüzün biraz daha yabancılaştığını görünce,,, Bu yaşın güzelliği nerede diye sorası geliyor insanın..
Yok yok...
Bu mevsimin hiç güzelliği yok..
Hiçbir şeyin tadı yok.
Monotonlaşmış günleri yaşıyoruz.
Gönlümüze yük olacak heyecanlar yok..
Kalabalıklarda yalnızız...Her gün biraz daha yalnızlaşıyoruz.
Hala içimizde bir mum aydınlığı gibi titrek bir ümit ışığı yanar...Ama hayalleri aydınlatmaktan öteye geçemez..
...........
YORUMLAR
Sizde bence, ülkemizin hastalığı var ; erken emeklilik ! Avrupa'da emeklilik yaşı 65 galiba.. Siz erkenden kendinizi emekli etmişsiniz ; yazık..
Ben de 55' e çok yakınım. Günde tam 16 saat dükkânda çalışıyorum ve yıllarca da çalışabileceğime inanıyorum.
Şunu da belirtmek zorundayım galiba ; 6 yaşında çalışmaya başladım , hiç de ara vermedim. Çalışan demir ışıldıyor, çalışmayan da paslanıyor dost...
Erken pes etmişsiniz bence
Ben 43 yaşımdayım daha 55 göreceğimi pek zannetmiyorum ama yinede Allah bilir tabi
1923-1938 arasında 15 yıla M.Kemal ve arkadaşları bir devlet kurulumunu sığdırmışlar.
Bence 55 yaşında sağlığınızda büyük prolemler yoksa daha çok şeyler sığdırabilirsiniz bence
Dünyaca ünlü yazar Helen Keller in kör sağır ve dilsiz olarak verdiği yaşam mücadesini ve başarılarını ilk okuduğumda inanın kendime engelli demeye utanır olmuştum
Size de tavsiye ederim Helen Keller i okuyunuz
Evet haklısınız.
Aslında en büyük derdim bu ..
Yaşanmamış yaşlarım, hayat mücadelesinden farkına varılmadan geçen yıllar..
Yine de haklısınız,,
Ne güzel söylediniz,
"Elimizde kalan son sermayeyi kazanca dönüştürmek ,hepten kaybetmekten daha iyi..
Saygılarımla..
yaşanmamış yaşlarımız en çok da bu yaşlarda acıtıyor canımızı .. geriye dönüş yok .. ama siz de çok iyi biliyorsunuz ki elimizde kalan son sermayeyi kazanca dönüştürme şansımız da hiç yok değil..bu satırlardan bunu anlıyorum..kaleminiz daim olsun ..şu yaşanamayan yaşların intikamını alsın tek tek inşaAllah ..
darbe tarafından 6/28/2009 1:49:45 PM zamanında düzenlenmiştir.