- 537 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
KAĞITÇI KÂMURAN
Öncelikle merhabalar.
İlk olarak söylemek istediğim, yazımın başlığı neden bu oldu ya da neden bu konuyu seçtim "ilk yazı" olarak, bilmiyorum.
Hatta, yazımda bahsedeceğim "Kağıtçı Kâmuran", birgün bu yazıyı okur mu, fikrim yok.
Ancak yine de yazmak istedim.Birkaç dakika gülümsemenizi sağlamak amacıyla belki de...
Önce sizi, şu meşhur kahramanımızla tanıştırayım; "Kağıtçı Kâmuran."
Sözü edilen bayanın kendisi; sokak sokak dolaşıp, karton vb.kağıttan yapılmış malzemeleri toplayan, büyük beyaz bir çuval arabasıyla; son model arabalara meydan okuyan 15-16 yaşlarında bir genç kız.
Oturduğu yada sadece uyumak amaçlı geldiği mekanı, evime yakın olduğundan; kendisiyle sık sık karşılaşma fırsatım olur.Her karşılaştığımda dikkatimi çekenler oldu.Ancak en çok ilgimi çeken nokta;sürekli koşması.Evden-bakkala giderken, sokak aralarında son model arabasıyla dolaşırken, yolda yürürken bile koşması.
Belki de kendisi hakkında bildiğim tek kesin şey bu.Bakmayın siz, "Kağıtçı Kâmuran" dediğime.İsminin ne olduğunu bilmiyorum. "Kâmuran" , ailemizde bir espri konusu oldu.Kendi aramızda taktığımız bir lâkâp.Size ilginç gelebilir, öyle de zaten.Ama, sizin de kardeşiniz; sokağınızda her akşam kağıt toplayan kızı, rüyalarına taşısaydı, eminim benı daha iyi anlar ve benimserdiniz. :)
Sevgili kardeşim; hergün koşmaktan yorulmayan, bütün sokağın hatta mahallemizin kagıt malzemelerını zevkle toplayan kızımızı beğenmiştir.Aradaki 3-4 yıllık yaş farkı göz ardı edilip, ayrıca sınıf ayrımı da yapılmamıştır. :)
Ve bu durum aile tarafından öğrenildiğinde, heyecan ve anlayışla karşılanmış, evdeki kağıtların, nerdeyse tamamının "Kağıtçı Kâmuran’a" verilmesi kararı alınmıştır.
Aslına bakarsanız; heyecan ve anlayışla karşılayanlardan biriydim.Ancak evdeki kağıtların vb.şeylerin verileceğinden yakın zamanda , tesadüf eseri haberim oldu. :)
Bir hafta kadar önce, annemin; "bahar temizliği, yaz temizliği, kış temizliği" gibi sıfatlar yakıştırıp, mevsimleri bahane ederek, her hafta yaptığı temizliklerden biriydi yine.
Ve yine her temizliğin sonunda olduğu gibi; torbalarca çöp çıkmış, bununla kalmayıp birkaç çuval da kağıt türü atıklar meydana gelmişti.
Tabi, aklımıza hemen; her temizlik sonrasında sayemizde köşe olan, acil durum görevlisi "Kağıtçı Kâmuran" geldi.Çuvallar kapının yanına konuldu ve akşam üzeri Kâmuran’ı yakalayıp, bunları ona hediye etmeye dair karar alındı . :)
Temizlik bitti, herşey yerli-yerine kondu, Rahat bir nefes alındı ve dinlenme faslı başladı.O sırada şeytanım sağolsun, aklıma yazılarım geldi. Yazmak istediğimde; elime geçen defterin; ön, arka,orta ya da herhangı bır sayfasına yazdığım, sonra da yazdığım yaprakları koparıp sakladığım yazılarım...Bunların yanında özenerek temize çektiklerim ve yarışmalarda derece alanlar...Her iş bittiğine göre, biraz kafa dinlemek için yazılarımı gözden geçirebilirdim.
Ama nerdeydiler? Kitaplarımın olduğu yerde, yoktular. Dolabımda da değillerdi.Kısacası, bakılacak her yere baktım.Ama ne bir hece, ne bir cümle.Kaçmış olmazlardı,baskı yapmadım onlara :)
Tam çıldırmak üzereyken, gözüme kapının yanındaki çuvallar ilişti.Yok,olamazdı.
Annem o çuvallara mı layık görmüştü yazdıklarımı? Yarışmada derece alanlar da orda mıydı? Aman Allah’ım, hayat ne kadar acı :)
Mecburen çuvalların hepsine bakmaya başladım.Nasıl olmuşsa, her çuvalın içinden birkaç yazım çıkıyordu.Ah anne.! Hepsini aynı çuvala koyamaz mıydın :)
Uzun uğraşlar sonucu, yazılarıma kavuştum.Şimdi içim rahattı."Kağıtçı Kâmuran" çuvalları hemen gelip alabilirdi.Hatta O’na yardım da edebilirdim.:)
Her neyse, tüm bu yaşananlar sonucu; anladım ki, annem müstakbel gelinine (!) geçim kazancı olsun diye, evde bulduğu bütün kağıtları veriyordu.Merhamet,yardımseverlik böyle birşey olsa gerek, diye düşünüyorum.
İşte,durum bunlardan ibaret.
"Kağıtçı Kâmuran" koşarak hayatıma girdi, kağıtlarımızı ,hem de hepsini, topladı ve hâlâ da hayatımızda. :)
Kimbilir belki de, bizim kağıtlarımızın kazancıyla; kendine son sürüm bir laptop almış , tüm işleri Msn üzerinden yönetip, görüntü resmine çuval arabasıyla resmini koyup, bir taraftan da bu siteyi takip ediyordur.Neden olmasın?
Son olarak;
Sevgili gelinimiz Kâmuran,
Seni,arabanı, sürekli koşmanı ve senin haberin olmasa da, sana ait olarak gördüğümüz ismini seviyoruz. :) Ve seni de bu siteye bekliyoruz. :) Kariyerinde başarılar :)
YORUMLAR
Sizin yazdıklarınız kadar etkili olmasa da, ilk yazım işte =) Sevgiler.
birparca_umut tarafından 6/27/2009 12:11:37 AM zamanında düzenlenmiştir.
Teşekkür ederim yorumunuz için .:)