- 498 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
GECELERİ İDRAK...
Adet yerini bulsun diyerek kandiller kutlanıyor günümüzde, kandilin(!) ne olduğunun bilincinde olmadan..
Kulaktan dolma bilgiler ve de bu yanlış bilgilerin sebep olduğu şartlanmalar ardı sıra kovalıyor birbirini 21. yüzyılda; adına milenyum denilen...
Birileri bilmem ne kandili diyor; birileri de “bugün kandilmiş” diyerek başlıyor birbirlerinin kandilini kutlamaya; neyi kutladığının farkında olmadan!..
Adetten kandil(!) kutlanır olmuş da; anlamı, ne olduğu zerre kadar araştırılmaz olmuş!.
Öncelikle şu yanlışı düzeltmekle başlayalım işe; (yani benim mantığım böyle diyor; sen istersen kabul etme) Regaip, Beraat, Mi’raç, Kâdir olsun ve daha nice özellikli AN’lar olsun, bunlarda vurgulanmak istenen; GECELERDİR! Bu gecelerin, kişisel gelişim ve çalışma (ibadet) yapmak için ne kadar önemli geceler olduğudur vurgulanmak istenen..
Peki, bu gecelerin önemi nedir? Niçin bu geceler özeldir, biliyor muyuz!? Bu ÖZEL GECELERden maksat, o geceleri değerlendirmek, ruhu (astral beden) kuvvetlendirici çalışmalarda bulunmaktır. Çünkü bu gecelerin ÖZELLİKLİ durumları mevcuttur; GAYET BİLİMSEL OLAN... Ancak ben bunu size şimdilik yeterince açıklayamam, merakı olanlar, ilgilenenler araştırsın; niçin bu geceler özellikli ve bilimsel yanları NE diye..
Biz ne yapıyoruz, ADETTEN KANDİL(!) kutluyor, tebrik ediyoruz ve kendimizi rahatlatmış oluyoruz vicdanen sözde!... Yani kendimizi kandırıyoruz farkında olmadan.. Bu yazdıklarım genel kabuledir, bu gecelerin önemini bilen ve değerlendirenlere değil! Dileyen araştırır, öğrenir herkesin kendi bileceği iş! Zira “Dinde zorlama yoktur”(Bakara, 256) herkes yaptığı ya da yapamadığı çalışmaların karşılığını alır...
Dilde KANDİL(!) kutlamayla, o geceler idrak edilmiş olmaz. Bu demek değildir ki; dilde kutlanmasın, elbette ki o da olacak.. Ancak şu da biline ki; düşünceler fiillere dönüşmediği sürece, bir yarar sağlanamaz! Siz hiç susadığınızda, kana kana o suyu içmeksizin susuzluğunuzun ortadan kalktığına şahit oldunuz mu!? Olmaz kardeşim olmaz, KULAKTAN DOLMA bilgilerle DİN’in ne olduğu kavranamaz! Kandili dilde kutlayıp da o geceleri değerlendirmeyenin hali, yere çöp atmak doğru değildir deyip de, yere çöp atmaya devem edenin haline benzer! Takdiri size bırakıyorum!
Üç aylara girdik; değerlendirmek ve manevi açılımlar elde etmek nasip olsun!
YORUMLAR
mAGAZİN PROGRAMININ HANGİ KANDİLİ KUTLAYACAĞIMIZDAN BİLE HABERİ OLMAYAN SUNUCUSUNUN, TEBRİK MESAJI GİBİ...
BİR DE SMS LERDEKİ KANDİL BASMA KALIPLARI YOK MU...GERÇEKTEN KANDİLLER MESAJLAŞMA YOLU OLARAK GÖRÜLÜYOR ARTIK.
OYSA KANDİLLER BİZLERE AÇILAN TÖVBE VE BEREKET KAPILARIDIR.
GÜZEL BİR KONUYA DEĞİNMİŞSİNİZ.KUTLARIM..