- 739 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
YAZMA , FİKRET !
’’ Ne diye sonu ölümle biten öyküler yazıyorsun ? Kadın ; ailesini, çocuklarını niçin zehirli
yor ? On üç yaşındaki bir kız çocuğunu rezil ettin ? Muzur neşriyatçı ! Polemikler Kralı !’’
Bunlar söylendi bana bu hafta..Yazılarımızda insanlara karamsarlık değil, iyimserlik aşılanmalı, dendi. Biz, insanlara iyilikler, güzellikler sunmalıyız, onlara moral vermeliyiz, dendi. Benim, çok okunma uğruna abartılı yazılar, öyküler yazdığım söylendi. İnsafsızca
eleştirildim. Hakaretlere uğradım. Sayfasına girmememi tembihleyen dostlarım bile oldu.
İyi ama dostlarım ; zengin konaklarında büyümedim ki ben ! Altın kaplamalı kitaplar okuma
dım ki .. Polyanna masallarıyla uyutulmadım ki...Ülkeyi sahildeki bir yalının penceresinden
seyredip, haberleri martılardan almadım ki...
Kemalettin Tuğcu, Ömer Seyfettin ’ di çocukluğumda okuduklarım. Daha sonra Orhan Kemal, Yaşar kemal ve de Hasretinden Prangalar Eskittim’di, Ahmed Arif’in, .
Ve en son bir yardım toplantısında hediye verdiğim Vadideki Zambak’tı, Balzac’ın, bir daha
yerine koyamadığım. Üniversite kitaplarım dahil, tüm hazinelerimin hepsiydi, sahaflar çarşısında güç belâ, yok pahasına satmak zorunda kaldıklarım. Daha sonraki yılların birikimi ucuz kitaplarımdı, satmak zorunda kaldığım evimde bıraktıklarım.
Hayatı toz pembe gösteren, ülke gerçeklerine gözlerimi kapatan kitapları okuyamadım
ben. Okumaya çalışsam da anlayamadım. Halâ anlıyamıyorum sitede yazılan çoğu şiir ve
yazıları bile. Anlıyamıyorum süslemekten, süslenmekten.
Ülke gerçeklerini görüyorum ben. Çünkü halkın arasında yaşadım, halâ da oradayım işte.
Görüyorum geçim derdinden geçinemeyen, hasta olduğunda tedavi olamayan, parasızlıktan okuyamayan, ezilen, hor görülen, sömürülen insanları.
Gözümün önünde intihar ediyor insanlar. Kötü yola düşmüş on üç yaşında kız çocukları.
Fonda resmini koyduğum çocuğa bakın : On üç yaşında bir masum. Önce babası kirletiyor,
sonra da başka erkeklere satıyor ! Bunlar bu ülkede oluyor ! Görmeyelim mi , duymayalım
mı, yazmayalım mı ?
İlle de martılar mı, güller mi süslemeli yazdıklarımızı ? Aldatalım mı insanları, kandıralım mı ?
Hızla uçurumun sonuna yaklaşırken milletçe, halâ gökyüzünde yıldızları seyretmeyi mi
öğütleyelim insanlara.
Kusura bakmayın dostlar. Maşası olamam hainlerin, sömürücülerin, milleti uyutup da ülkeyi
satanların !
Fikret, muzur neşriyatçı desin dost sandıklarım ! Polemikler kralı desin, beni defterlerin
den silip atan dostlarım !
Bu ülkede hiç bir şey güllük- gülüstanlık falan değil. Bu ülkenin insanları kandırılıyor, sömü
rülüyor, açlığa, yokluğa, ahlâksızlığa, kötülüğe yönlendiriliyor.
Yazma, Fikret diyenler, onlara çanak tutanlar olur, bilerek ya da bilmeyerek. Gerçekleri
görmeyenler kalp gözleri kör olanlardır. Görmezlikten gelenler ve gelinmesini isteyenler
de vicdanları körleşmiş olanlardır.
Fikret TEZAL
YORUMLAR
Kimse kimsenin söz söyleme ,yazı yazma özgürlüğünü elinden alamaz.
Herkes kendince doğru olanı söyler;söylenenler bu ülkeningerçekleri ,aşk,bilim kurgu ya da bambaşka bir konuda olabilir.
Yazma diyenlere inat yazmalısınız ,kimse okumasa takdir etmese de yazmalısınız.
saygılar
YAZIN FİKRET BEY, GÖNLÜNÜZDEN NE GEÇİYORSA ONU YAZIN...İSTEYEN OKUR İSTEMEYEN OKUMAZ...HERKES HER ŞEYİ BEYENECEK DİYE BİR KURAL YOK Kİ...NE ZAMAN BİRBİRİMİZE SAYGILI OLMAYI ÖĞRENECEĞİZ...GEÇENLER DE RAHATSIZLANDIM. DUYAN DOSTLARIM EVİME GELDİ. EVİMİ O GÜN GÖRECEKTİNİZ BİNBİR ÇİÇEĞİN OLDUĞU GÜL BAHÇESİYDİ SANKİ...SAĞCI, SOLCU, İNANAN, İNANMAYAN, TÜRBANLI, TÜRBANSIZ, AŞIRI ZIT KUTUPTAN İNSANLAR. VE BİRBİRLERİNE ÖYLE SAYGILIYDILAR Kİ...HATTA O GÜN ARKADAŞ OLUP ARKADAŞLIKLARINI DEVAM ETTİRENLER VAR ARALARINDA.İŞTE DEDİM İSTEDİĞİM BU...ÖMRÜM BOYUNCA BUNUN MÜCADELESİNİ VERDİM BEN...DÜŞÜNCESİNDEN DOLAYI BİR İNSANI DIŞLAMAYA KARŞIYIM..HEMDE ÇOK... YAZIN FİKRET BEY ...İNSANLIĞA ZARARLI BİR ŞEY YAZDIĞINIZDA UYARMASINI DA BİLİRİZ ELBET...GÜZELLİKLE...SAYGILAR SİZE....
İyi ama dostlarım ; zengin konaklarında büyümedim ki ben ! Altın kaplamalı kitaplar okuma
dım ki .. Polyanna masallarıyla uyutulmadım ki...Ülkeyi sahildeki bir yalının penceresinden
seyredip, haberleri martılardan almadım ki...
FİKRET BEY SİZİ EN İYİ ANLAYANLARDAN BİRİSİYİM BEN..BURNUMDAN SÜMÜK DEĞİL SU AKTIĞI İÇİN SOFRASINA ALMAYIP KARŞIMDA YEMEK YİYENLERİ BİLİRİM BEN..BİR LOKMACUIK VERSELER DİYE GÖZLERİNE BAKARDIM..SEVGİLİ YEĞENİM DİYE YAZDIĞIM YAZI TAMAMEN İSİMLER HARİÇ HEPSİ GERÇEKTİR..YEĞENİNİ ÇOCUK DOĞURTMUŞTUR VE ÇOCUK ŞU AN EVLENECEK KIZ OLDU..İNSANIN VİCDANI SIZLIYOR..ZÜLFÜ LİVANELİNİN MUTLULUK FİLMİ BENİ NE KADAR AĞLATMIŞTI ANLATAMAM..
GENELDE YAZILARIMDA HEP GERÇEKLİK PAYI VARDIR..AMCASI YEĞENİNİ ÇOCUK DOĞURTURSA BİZ NASIL MUTLULUK YAZILARI YAZALIM..SİZ DOĞRU BİLDİKLERİNİZİ YAZIN BENCE..BEĞENEN BEĞENSİN..BEN BEĞENEREK OKUYORUM DOĞRUSU..KUTLARIM BU YAZINIZI DA..
İyi ama dostlarım ; zengin konaklarında büyümedim ki ben ! Altın kaplamalı kitaplar okuma
dım ki .. Polyanna masallarıyla uyutulmadım ki...Ülkeyi sahildeki bir yalının penceresinden
seyredip, haberleri martılardan almadım ki...
FİKRET BEY SİZİ EN İYİ ANLAYANLARDAN BİRİSİYİM BEN..BURNUMDAN SÜMÜK DEĞİL SU AKTIĞI İÇİN SOFRASINA ALMAYIP KARŞIMDA YEMEK YİYENLERİ BİLİRİM BEN..BİR LOKMACUIK VERSELER DİYE GÖZLERİNE BAKARDIM..SEVGİLİ YEĞENİM DİYE YAZDIĞIM YAZI TAMAMEN İSİMLER HARİÇ HEPSİ GERÇEKTİR..YEĞENİNİ ÇOCUK DOĞURTMUŞTUR VE ÇOCUK ŞU AN EVLENECEK KIZ OLDU..İNSANIN VİCDANI SIZLIYOR..ZÜLFÜ LİVANELİNİN MUTLULUK FİLMİ BENİ NE KADAR AĞLATMIŞTI ANLATAMAM..GENELDE YAZILARIMDA HEP GERÇEKLİK PAYI VARDIR..AMCASI YEĞENİNİ ÇOCUK DOĞURTURSA BİZ NASIL MUTLULUK YAZILARI YAZALIM..SİZ DOĞRU BİLDİKLERİNİZİ YAZIN BENCE..BEĞENEN BEĞENSİN..BEN BEĞENEREK OKUYORUM DOĞRUSU..KUTLARIM BU YAZINIZI DA..
yazik, cok yazik ama bunlar günü birlik yasaniyor maalesef.
bunlarin olmamasi icin önce herkese ahlak kursuna tabi tutmali ta kücük yasdan.
zengin fakir, güzel cirken fark etmiyor, ahlaki kötü olan hem kendine hemde cevresine zarar veriyor, sonuc ortada.
________
bu gibi haberleri okurken veya konusurken kisi empati yaparak düsünmeli. herkes kendi kapisinin önünü süpürürse sokak tertemiz olmazmi?
_____
elebette her seyi en iyi bilen Allah ama ahlaklari bozuk olanlan zalimlerin vay haline, onlar cehennem ehli ve yaptiklari ibadet ve hayir da varsa faydasini göremeyecekler ahirette.
sen yazmaya devam et, herkes bildigi gibi yazsin, herkesi okuyucusu kendine.
__________
sayin kutbonun, yazdigina katilmiyorum. tek kiside olsa, güclü taraf her zaman Allah tarinda olandir öyle görünmesede bile. bu madalyanin araka tarafida var unutulmamali.
elbette masallarda olmali ama gercekler gözardi edilmeden yasanmali.
cümle insanligin, mü'minlerin hakkinda hayirli olmasi dilegimle sen yaz kardesim.
muhabbetle, g ü n a y d i n ...
İlle de martılar mı, güller mi süslemeli yazdıklarımızı ? Aldatalım mı insanları, kandıralım mı ?
Hızla uçurumun sonuna yaklaşırken milletçe, halâ gökyüzünde yıldızları seyretmeyi mi
öğütleyelim insanlara.
Fikret'ciğim,
Bu gerçekler karşısında sana kızmaya hakkım olmadığını şimdi daha iyi anladım.Terazinin aynı kefesindeyiz...
selamlar...
ALLAH ÇOCUKLARI KADINLARI O YOLA DÜŞÜRENLERİN CEZASINI VERSİN .
LANET OLSUN.
ALDIKLARI ÜZERLERİNDEN YEDİKLERİ HER KURUŞ ZEHİR ZIKKIM OLSUN .
.BÖYLE HABERLER ÇOK ÜZÜCÜ..
KORUYACAKLARINA ORTALIK MALI KENDİLERİNE KAZANÇ KAPISI EDİYOORLAR .
.ÖYLELER İNSAN SAYIMINDADA NÜFUSA DAHİL OLUYORLAR NE YAZIK Kİ.
.İNSANLIKTAN NASİBİNİ ALMAMIŞ AŞAĞİLİK MAHLUKLAR ...
ALLAH YAR VE YARDIMCISI OLSUN MAĞDUR ÇOCUKLARIN KADINLARIN..
GÜZELDİ YAZINIZ ALLAH RAZI OLSUN ...