SENİN MAHARETİN NE ?
Bilirsiniz hepimiz değişik fiziki özelliklerde,değişik duygularda yaradılmışızdır.Hiç birimizin huyu diğerine benzemez.Her insanın kendine has kabiliyeti vardır.Çok özel kabiliyetli insanlarda kendilerini sanatçı olarak öne çıkardıkları bilinen bir gerçektir.
Tarihimiz nice şanlı sayfalar ile süslü olup,bu tarihi,kurduğumuz bir çok devlet ile dünyaya göstermiş ve hüküm sürmüşüzdür.Bu devletlerden birisi de Gazneliler olarak tarihe geçen Gazne devleti ve onun meşhur kaanı Gazneli Mahmut dur.Gazne devletinin başkenti de gaznedir.Gazne kervan yollarının kesiştiği yerde kurulu olup,ticaret ile canlanmış bir şehirdir.Ama son zamanlarda eşkiyalar ticaret kervanlarına sürekli olarak soymakta olup,şehrin ticaretine sekteye uğratmışlardır.Ama ne hikmetse bu eşkiyalar bir türlü yakalanamamaktadırlar.Kolluk kuvvetlerinin tüm arama,tarama faaliyetlerinden hiç bir sonuç alınamaz.
Sonunda iş başa düşer ve gazneli mahmut tebdili kyafet ile eşkiyaları aramaya başlar.Günler,haftalar,aylar derken bir yerde izlerini bulur ve yaklaşır,derki eşkiyanın reisine"benide yanınıza alırmısınız"? Eşkiyanın reisi sorar senin ne maharetin var ? Der ve yanındaki adamlara örnek gözterir;mesela şu adamın kartal gibi gözü vardır,20 km den kervan sayar,şunun koku alma özelliği,şunun kılıç kullanma özelliği....senin ne maharetin var ? Reisim der gazneli mahmut ben sağa bakınca sağdaki kelleler,sola bakınca da soldaki kelleler gider.Reis irkilerek sorar"o ne demek"? Reisim şimdi bunlar ile vakit geçirmeyelim.Ben sonra anlatırım sana,şimdi beni aranıza alacakmısınız ? Peki der reis ve Yeni gelecek olan bir kervanın nasıl soyulacağına dair planlar yapılır ve soygun günü toplanmak üzere herkes ayrılır.Gazneli mahmut da sarayına gelir.Soygun yapılacağı gün en güvendiği adamlarından kurulu bir birlik ile eşkiyaları kıskıvrak yakalar.
Bütün eşkiyalar gazneli mahmudun huzuruna getirilir.Eşkiya reisi gazneli mahmudu görünce beyninden vurulmuşa döner.Ve gazneli mahmut konuşmaya başlar.Ey reis ben senin yanına geldiğimde benim maharetimi sormuştun,bende sana maharetimi söylemiştim.Şimdi mahretimi göstermemi istermisin ?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.