- 729 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
VE..ÖLMEDİ SERÇE !
Hırsızlık nasıl bir şey ? Hayatta daima uzak kalmaya çalıştığım, babamdan ve öğretmenle
rimden hep çok kötü bir şey olduğunu öğrendiğim yegâne olay..
İnanmakta zorlanacağınızdan eminim ama doğru söylüyorum ki ; 15-16 yıllık öğrenim hayatımda bir kez olsun kopya çekmedim ben. Evli olarak okumaya çalıştığım ve bir türlü
başarılı olamayıp atılma tehlikesi yaşadığım, İTÜ Makine Mühendisliğinde bile, önüme siyasiler tarafından konan kopyaları reddettim. Sonunda atılmasam da kendim ayrıldım. Kovulmadım - istifa ettim olayı yani..
Bana ne oldu bu günlerde böyle bilmem. Dün sitemiz yazarlarından , bir
hanımefendinin yazısından - öykünün bizzat içine dalarak - esinlenip bir yazı yazdım. Fırçayı da yedim tabii. Hem de kibarca ; hiç çaktırmadan. Önce iyi yapmışım gibi tutup
havalara kaldırınca sevinmiştim doğrusu. Meğer düştüğümde daha çok canım yanması için yukarılara kaldırmış hanımefendi. Birden yere bıraktığında kafam gözüm yarıldı.Bir daha yazılarıma yorum yapmayın, bile dedi sonunda. Fakat ben hak etmişim herhalde .
Adım hırsıza çıktı sitede , rezil oldum..
Fakat bu hırsızlık kanıma işlemiş olacak ki bu gün yine benzer bir niyetim var. Sitemizin
değerli yazarlarından ’Canankız’ hanımefendinin ’Anneee..serçe donmuş.’ başlıklı yazısına
okumak için girer girmez bir anım aklıma geldi. Ve daha okumadan yazıdan çıkıp bu anımı
sizlerle paylaşmak istedim. Galiba yine bir çeşit hırsızlık etmiş oluyorum. Bakalım o hanım
efendi de diğr hanımın yaptığını yapacak mı bana ?
Efendim ; İstanbul Kartal’da açtığım emlâk bürosunda eşimle birlikte çalışıyoruz. Soğuk ve
karlı bir Cuma günüydü. Cuma vakti de yaklaşmış, abdestimi almışım ve camiiye gitmeye hazırlanıyorum. Birden ön camda ’ pat ’ diye bir ses. Bir şey geldi cama ama ne ?
Dışarıya çıkıp bakınmaya başladım. Yerde bir serçe..Cama çarpıp yere düşmüş. Yüreğim
cız etti. ( Lâf aramızda, beni sinirli falan zannederler, aslında aşırı yufka yürekliyimdir)
Daha elime almadan içimden yüreğim benden emir bile almadan duaya başlamılştı..
’ Allah’ım, ne olur ölmesin serçe !
Masamın üzerine koyduk ; baygındı, kıpıdamıyordu. Ölmüş olabileceği endişesi sardı bizi.
’ Su’ dedim eşime. ’ Su içirelim biraz ’.. Hemen koşturdu.. İçirmeye çalıştık. Henüz ölmedi
ğini anlayıp bir nebze sevindik.
Camiiye giderken başladım yalvarmaya Allah’ıma..Camiide aklımda yine o vardı. Namaz sonrası duamda yine o...Yalnız o..’ Allah’ım ne olur, ölmesin serçe !
Oldukça yüklü para kazanacağımız bir iş bozulmuş...Kiramı ödeyememişim..Oğlum iş batırmış, işler oldukça bozuk. Bir müşterimiz bizi devre dışı bırakıp emeğimizi çalmış.Bir
diğeri alacağımızı ödememiş..Hiç biri aklımda değil o an ! Serçe..sadece serçe..Ve ölmemeli
mutlaka yaşamalı o serçe..Allah’ım ne olursun ! Yaşasın serçe...
Merakla döndim camiiden. Hemen o geldi aklıma. Masanın üzerinde öylece duruyordu. Endişem hiç azalmadı. ’Yaşıyor mu ’ diye merakla sordum eşime..’ Hiç kıpırdamadı ’ diye
cevap verdikten sonra ’ Hapşuuuu’ dediğinde korktu serçe....
Ve birden uçup çıkıverdi kapıdan ! Nasıl şaşırdık bilemezsiniz. İnanması zor. Hayâle, kur
guya benziyor belki ama inanın ki yaşadık biz. Yaşadık ve çok sevindik, o serçenin ölme
diğine...
Bir tek kırıntıyı bile yerken, bir damla suyu içerlerken gördüğümde onları, içim kıpı kıpır
olur benim. Mutlu ederler beni, benden kaçmadıklarında, verdiğimi yediklerinde.
Serçeler ürkektir, masumdur, günahsızdırlar. Yollarımızı bile değiştirip ürkütmemeli, sev
meli korumalyız..
Ve ölmemeli serçeler......
( Şimdi izninizle Canankız’ın yazısını okumaya gidiyorum)
Fikret TEZAL
YORUMLAR
HAYATTA EN KÖTÜ ŞEY HIRSIZLIKTIR...! HEM DE BABANIZ VE ÖĞRETMENLERİNİZDEN ÖĞRENDİĞİNİZ HALDE...NE YAPTINIZ SİZ FİKRET BEY...DÜPEDÜZ HIRSIZLIK YAPTINIZ....
AMA,KİM DEMİŞ BÜTÜN HIRSIZLIKLAR KÖTÜDÜR DİYE...SİZ O KADAR GÜZEL BİR HIRSIZLIK YAPTINIZ Kİ,BENİ TAHMİNİNİZDEN ÇOK MUTLU ETTİNİZ...
HANİ "KELEBEK ETKİSİ" VARDIR...BİR YERLERDE KÜÇÜK BİR KELEBEK KANAT ÇIRPARKEN,BAŞKA BİR YERDE KOCAMAN BİR FIRTINAYA NEDEN OLUR...İŞTE ÖYLE BİR ŞEYDİ BİZİMKİSİ...
İÇİMDEN BELKİ ŞİMDİYE KADAR YÜZLERCE ÖYKÜLER, MASALLAR GEÇERKEN İLK KEZ YAZDIM VE PAYLAŞTIM...DERKEN SİZ OKUDUNUZ,ETKİLENDİNİZ VE SİZDE YAZDINIZ...KİMBİLEBİLİR SİZİN YAZINIZDAN BAŞKALARININDA ETKİLENİP YAZMAYACAĞINI,BELKİ DAHA BAŞKALARI...BÖYLECE BENİM DONMUŞ SERÇEM,BÜYÜK BİR FIRTINAYA NEDEN OLACAK Kİ,BÖYLE YÜREK FIRTINALARINA CAN KURBAN....
ASLINDA BU HIRSIZLIĞINIZA SADECE TÜM SAMİMİYETİMLE TEŞEKKÜR EDİYORUM...
BİRDE BAŞKA YÖNDEN BAKALIM,YAZIMDAKİ SERÇE BİRTEK BANA MI AİT SANKİ...ŞİMDİYE KADAR SAYISIZCA ŞİİRLERE,ÖYKÜLERE,MASALLARA KONU OLMADIMI...SERÇE SADECE MASUMİYET VE MERHAMETTİR BENİM İÇİN...VE AŞKIN EN SAF,TERTEMİZ TARAFI...HER GÜZEL YÜREĞİNDE MUTLAKA BİR SERÇESİ VARDIR...
BANA DA ÇIKIP SERÇEMİ ÇALDIN DİYEN BİRİ MUTLAKA OLACAKTIR...DESİNLER...SERÇELER BİRTEK ALLAHA AİTTİR VE DE AŞK'IN KUŞLARIDIR...
ARTIK DAHA ÇOK,DAHA GÜZEL YAZMAK İSTİYORUM...YAZDIKÇA ÇOĞALACAĞIZ,ÇOĞALTACAĞIZ...
HATTA HIRSIZLIKSA BUNUN ADI,BİRLİKTE ÇALALIM BUNDAN SONRA...BUGÜN SERÇELERİ ÇALDIK YARIN MARTILARI ÇALALIM...ÖBÜRGÜN DENİZLERİ,RÜZGARLARI ...
SON OLARAK ŞUNU SÖYLEMEK İSTİYORUM...YAZDIKLARIM VE YAZACAKLARIMDA ASLA KİLİT YOKTUR...VE,BUYURSUNLAR KİTÜM DOSTLAR İÇİN HER TÜRLÜ HIRSIZLIĞA AÇIKTIR...
TEKRAR TEŞEKKÜR EDERİM,SEVGİYLE KALIN....
canankız'ın yazısını az sonra bende okuyacağım,çok meraklandım umarım sizin yazınız kadar güzel olmuştur.
Ayrıca öykünün içine girerek esinlenmenizden dolayı fırça yediğiniz yazıyı da okudum,güzeldi...Yazıdan çok yorumlar dikkatimi çekti ve ben sizleri atışıyor sanmışdım,demek ki arada da fırça varmış :)
yazınız beni çok etkiledi,baştarafını okurken içimden"İnşallah ölmemiştir" dedim.
saygılar
"Yine güzel bir anı okudum.Biliyor muydunuz?Her ezân saatinden önce serçeler,bir avuç suda veya toprakta abdest alırlar.Ben bunu öğrendiğimde çok şaşırmış,ezân satlerinde gözlerimle serçe arar olmuştum.Büyülendim..
"Bir serçenin ezana yaklaşan saatlerde,çamurlu su birikintisinde abdest alışı gibi,uyanıp erkenden suyla yüzüme vuruyorum seni..
Yüreğinize,kalem tutan ellerinize bu mübârek günde sağlık dilerim."
Bu sabah bahçede karşıma
Küçük bir serçe kuşu geldi;
Havuzun taşına kondu,
Bir içti, bir doğruldu,
Nasıl da korkuyordu.
Sen hiç korkma serçe kuşu,
Suyunu rahat rahat iç,
Sıhhat âfiyetle uç,
İnsanoğlu çeşit çeşit
Beş parmağın beşi bir mi?
..............necati cumalı
bu şiir çok hoşuma gider.yazıyı okuyunca, hemen netten bulup kopyaladım...
fikret tezal , bu kopyayı okursun umarım..okul başlka..burası başka ..!!
güzel, içten bir yazıydı..
tebrikler...
Evet , Hanımefendi beni terslediği ve yazılarına yorum yapmamamı istediği mesajının bir şaka olduğunu söylüyor.
Demek ki fazla yaşlanmışım. Yaşlılığın etkisiyle şaka ile gerçeği ayırt edemeyecek kadar alıngan olmuşum.
Kendilerinden özür diliyorum...
Fikret TEZAL tarafından 6/25/2009 9:39:03 AM zamanında düzenlenmiştir.
evet bir serce bile olsa candir.
ürkütmemeli.güzeldi.
ve bir yazidan esinlenerek yazi yazmak hirsizlik diye nitelendirilemez. diger yazarin basarili oldugunu hatta bir baskasinin esinlenmesine sebep olacak kadar etki birakmis olmasi demektir.bu sebepten kizmak yerine incelik göstermek gerekirdi diye düsünüyorum.
saygilar.