RECEP AYININ iNCiSi _ ReGAiB
Hz.Peygamber s.a.v. buyurur ki:
“Allahım! Recep ve Şaban’ı bize mübarek kıl ve bizi Ramazan’a ulaştır.”
Regaib = Kendisine rağbet edilen, taleb edilen şey demektir.
.Receb’in ilk cuma gecesine Regaib gecesi denir.
.Bu geceye Regaib gecesi ismini melekler vermişlerdir.
.Aslinda her Cuma gecesi kıymetlidir.
> Ama bu iki kıymetli gece bir araya gelince, daha kıymetli olur.
.Allah c.c. bu gecede, müminlere ikramda bulunur.
.Bu geceye hürmet edenleri affeder.
.Bu gece yapılan dua kabul olur, namaz, oruç, sadaka gibi ibadetlere, sayısız sevaplar verilir.
.Regaib gecesini ibadetle geçirmeli, kazası olan, hiç değilse bir günlük kaza namazı kılmalı.
.Kazası olmayan da nafile namaz kılar, Kur’an-ı Kerim okur, tesbih çeker, tövbe istiğfar eder.
.Perşembe günü oruç tutup, gecesini de ihya etmek çok sevaptır. Receb ayında oruç tutmak faziletlidir.
.Peygamberimizin s.a.v. Ramazan ayından sonra en çok oruç tuttuğu ay Receb ayıdır.
_____________
Recep ekin ayıdır. = Receb ayı, mü’minlerin tevbe ayıdır.
Şa’ban bakım ayıdır. = Şa’ban ayı ibadete devam ayıdır.
Ramazan mahsül ayıdır. = Ramazan ayı mükafat ayıdır.
_____________________________
>Receb ayı ve Regaib Gecesi ile ilgili Hadis-i Şerifler:
• Allahü c.c. Receb ayında oruç tutanları mağfiret eder.
• Receb’in bir gün başında, bir gün ortasında ve bir gün de sonunda oruç tutana, Receb’in hepsini tutmuş gibi sevap verilir.
• Şu beş gecede yapılan DUA geri çevrilmez: Regaib gecesi... Şa’banın 15. gecesi... Cuma... Ramazan bayramı ve Kurban bayramı gecesi.
• Receb’in 1. gününde oruç tutmak üç senelik, 2. günü oruçlu olmak iki senelik, 3. günü oruçlu bulunmak bir senelik küçük günahlara kefaret olur.
• Efendimiz s.a.v. "Recep Allah’ın ayı, Şa’ban benim ayım, Ramazan da ümmetimin ayıdır.” buyurur.
• Receb’in ilk CUMA gecesini değerlendirene, Allah c.c. kabir azabı yapmaz ve dualarını kabul eder.
• Receb ayında yapılan dua kabul edilir, günahlar affedilir. Büyük günahlarında vazgecmeyenlerinki haric. Bu ayda günah işleyenin cezası’da kat kat olur.
__________________
>Bu mübarek gecelerini nasıl değerlendirebiliriz?
1. Kur’an-ı Kerim okuyarak,
2. Aile bireyleriyle günün manası hakkında sohbet ederek,
3. Allah c.c. rızası için namaz kılarak,
4. Hayatımızın geçmişi hakkında muhasebe yaparak,
5. Günahlarımızın affı için Allah’a yalvararak,
6. Efendimize s.a.v. bol bol salavat okuyarak,
7. Dünya ve ahirete ait dileklerimiz için dua ederek,
8. Hastaları, yaşlıları ziyaret ederek,
9. Yoksulları, öksüz ve yetimleri sevindirerek,
10. Komsu, dost ve akralarımızla tebrikleşerek,
11. Dargın ve küskünleri barıştırarak, değerlendirebiliriz.
Rabbim, cümlemizin Receb ayını iyi degerlendirenlerden eylesin. Regaib geceniz mübarek, dualarınız kabul olsun.
Selam ve DUA ile kalın.
Şahinde Hülya Kahraman / 25.6.2009