- 3260 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
80 - NİFİRGE
Onur BİLGE
Kızlar tarafından hep kıskanıldım. Sokaklarda kolay yanan cildimle simsiyah saçlı, kara gözlü, kara kuru bir kızdım ama çok şık ve temiz giydiriyordu annem beni. Kenarları dantelli jüponlarım vardı ve bembeyazdı hep. İç çamaşırlarıma kadar dantelliydi. Kar gibi yıkanır, kaynatılır, ütülenirdi. Tafta, ipek, keten, kadife elbiseler... Annem terziydi. Renk renk, model model dikiyordu. Bazen de ablamın küçülen veya kendisinin daralan elbiselerini bozup, bana uyduruyordu.
Kırmızı topraktı oralar. Taşlara oturuveriyordum, yorulunca. Annem ya da Şermin, hemen değiştiriyordu, üstümü. Beyazlar, bahçede yakılan ocağın üzerine konan kazanlarda, öküz resimli ambalajlardan çıkan kesme şeker şeklinde, ondan biraz büyük, koyu mavi çivitlerle, küllü sularla, çamaşır sodalarıyla kaynatılıyor, sakız gibi ağartılıyor, bahçedeki ağaçlardan ağaçlara gerilen çamaşır iplerine serilerek, rüzgârda ve güneşte kurutulup,
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 4
AYNA - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
inanılmaz keyifti..
kendi çocukluğmla amansız görüştüm..
ne çok şeyler yapmışız meğer ne çok
neyseki mükellef değilmilşiz..
en azından belirli bir zaman..
tebrik ve dualarımla..
Ahde vefa imandandır..
Mehtap S.Hümeyragül DALLI tarafından 6/25/2009 3:45:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
O zamana kadar hiç bilmediğim intikam duygusuyla böylece tanıştım. Hâlbuki yaratılışımda insanca duygular vardı, taş atana ekmek atmak gibi...
çocuğun dünyasına intikam duygusu girerse çok kötü oluyor,ileriki yıllarda...
mesleğim icabı "nifirge" yerine "ayrık otu" değerlendirmesi yapıyorum..Ayrık otunun tohumu,beton çatlakları arasında yedi yıl susuz kalmış,sonra üzerine düşen bir damla suyu görünce "az daha ölecektim yahu " demiş.
Sizleri böyle zor şarlara dayanıklı olarak görüyorum,üstadım...
yine harikaydınız...saygılar...
evet kiskanclik kibir intikam duygusu insani istenmeyen seylerele karsi karsiya getirir.
seninde dedigin gibi "yilik yapma isteği özümden geliyordu"
insanin mayasi temiz ise hangi ortamda olursa olun illaki gercegi buluyor dogruluk adina.
cok güzeldi yine herzamanki gibi..ellerine saglik.sevgiler.