ODUNDAN GÜL BİTER Mİ?
ODUNDAN GÜL BİTER Mİ
Odunu kış günleri çok severim. Zamanında güzeldir her şey. Güneş bile zamında güzeldir. Bulut zamanında ,ay zamanında güzeldir. Yol yol olursa zamanında güzeldir. Kul kul olursa güzeldir. Gül gül olursa güzeldir.
Odun başka doğrusu ,eğrisi var. İyisi kötüsü var. Budaklısı düzgünü var dostum. Sağlamı çürüğü var. Hele çürük olursa bir işe yaramaz. .yanmaz bile. Yansa da ısıtmaz, ısıtsa da öyle ısıtır. Uzunu kısası var odunun, incesi kalını var. Ağırı , yengili var.
Hülasyı kelam odun var oduncuk var. Odun odundur işte.
İnsanında odunu var. Kimisi Yunus Emre’ nin Tabduk’ un dergahına getirdiği gibi düzgün ,dosdoğru.. hayırlı bir işin ifası için gelmiş. Dervişleri ısıtacak ,yanacak,kor olacak, kül olacak. Ancak oda odun işte. Odunluktan ileri geçememiş. Hatırlayanlar onu Yunus’ un odunları diyecekler. Tarihe bile geçse odun olarak geçecek. Hoş bir hatıra o kadar.
İnsanın da odunu var. Sopa olur baş yarar, göz çıkarır.
Söz söyler odun gibi kırsan kırılmaz, kessen kesilmez., atsan atılmaz,satsan satılmaz. Odun gibi söz işte. Ne yenir ne yutulur.
Söz odun gibi de sahibi gül gibi midir? Hayır , asla ,olur mu öyle şey . sözün sahibi söz gibidir.
Bir odunla günlerce ayni yerde kalmak ,ayni nefesi teneffüs etmek ne zordur bilir misiniz? Ayni işi yapmak ıstırap olur insana. Ah odun ah..
Bir odunla şaka yapmak. Yapılır mı? Asla ,sakın bir odunla şaka yapmayın. Sonucu malum. Odun işte…
Bir odunla derin mevzulara girmeyin. İnce ,nazik konularda fikrini sormayın. Sakın ha..ne kadar ince olsa odun odundur.
Yola çıkmayın . çelme olur düşürür sizi yol ortasında. El aleme rezil olursunuz. Herkes size güler,alaya alırlar.
Sakın ha sevgiden ,muhabbetten bahsetmeyin. Neyinize gerek. Başınıza dert alırsınız. Hemen aklı uçkuruna gider, yorumuna şaşırıp kalırsınız.
Şiiri ,edebiyatı ,güzel sözü müzakere edecek başka birini bulamadınız mı?
Allah kelamı , peygamber efendimizin sözü, kelam-ı kibar;yok yok ,asla, günaha girersiniz. Bana göre, der başlar söze ki ne söz. Allah korusun imandan da olma tehlikesi vardır. Ne onu imandan edin ne kendinizi. Ahiret yurdu zor yerdir.
Odun odundur da odunların gül çubuğuna ,onunda güle döndürüldüğü bir yer biliyor musunuz? Ben biliyorum. Öyle odunlar gördüm ; kırılmaz, bükülmez,yamuk ,yumuk … alıyorlar ağabey , bir gecede ne yapıp yapıyorlar o odunlardan renga renk güller çıkarıyorlar. Kokuları ,tatları, halleri ,ahvalleri, sözleri ,özleri toptan değişiyor. Nasıl oluyor ,nasıl gidiyor, nasıl değişiyor bilinmez. Bu ne sanattır böyle. Ustası var kardeşim ustası. Sanatçısı var. Mimarı var. Allah isterse oluyor . Hem de ne oluyor. Odundan gül bitiyor.
Odun değip de geçmeyin , laleye ,sümbüle, papatyaya , dönüşeni de var.
Ya odun kalmaya devam edenler… onları hiç sormayın, benimde dilim varmaz zaten.