- 2108 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
ALLAH"I SEVMEK..
Allah"ü teala"yı sevmek,makamların en yükseğidir.
Belki bütün makamlardan maksad bu sevgidir.
Allah"ü teala"nın cc. sevgisinden alıkoyacak şeylerden temizlenmek içindir.
Muhabbetin hakikatini anlatmak o kadar zordurki,kelam alimlerinden bir kısmı bunu kabul etmeyip,kendi cinsinden olmayan bir kimse sevilemez.
Allah"ü tealayı sevmek demek,O"nun emirlerini yapmak demektir,demişlerdir.
Böyle sanan insanlarsa gerçekte,dinin aslından bir şey anlamamışlar demektir.
Bunu açıklamak çok önemlidir.
Bu nokta, Süyutinin cam-i ussağır eserinde şöyle ifade edilmektedir..
Bütün Müslümanlar,Allah"ü telayı sevmenin farz olduğunu söz birliği ile bildirmişlerdir.
Allah cc."Allah müminleri sever ve müminler de Allah"ı sever" buyuruyor.
Ve devamında Rasulüllah (sav) buyuruyorki:
"Allah"ü tealayı ve Rasulü"nü,her şeyden çok sevmeyenin imanı sağlam değildir."
İman nedir? diye sorduklarında: "Allah ve Rasülünü bunlardan başkasından daha çok sevmektir" diye buyurdu.
Yine buyurdu "Kul Allah"ü tealayı ve Rasulü"nü,çoluk çocuğundan,malından ve bütün mahlukattan çok sevmedikce mümin olamaz...
Evet bü sevgi öyle zordurki,evvela sevginin aslının ne olduğunun öğrenmek lazımdır.
Sevgi,iyi olan bir şeye karşı kendiliğinden olan bir meyvedir.
Bu meyil çok kuvvetli olursa eğer,o duyguya aşk denir.
Düşmanlık da,iyi olmayan bir şeye karşı kendiliğinden olan nefrettir.
İyilik ve kötülüğün olmadığı bir yerde,sevgi ve düşmanlıkta bulunmaz..O halde önce iyiliğin ve kötülüğün ne olduğunu bilmek gerekmektedir..
İyi olan şeyler herkesin yaratılış icabı üç kısımdır.
Biri,tabiatına uygun olup yapar..yaratılışına uygun olduğu için iyi der..
Biri,tabiataına uygun olmayıp yapmaz. Yrataılış icabı ondan kaçar.
Muvafık ve muhalif olmayana ise,ne iyi der ne kötü.
Buradan anlaşılıyorki,anlaşılmayan bir şey hakkında iyi denmez.
Bir şeyi anlamak his ve akıl ile olur.Hisler yani (duygular) beştir.
Ve her birinin bir lezzeti vardır.
O lezzet sebebi ile o şeyi sever.
Yani tabiatı ona meyleder.
Gözün lezzeti,güzel yüzler,şekiller,suretler,yeşillikler,akarsular ve buna benzer şeylerdir.
Kulağın lezzeti güzel ve vezinli seslerdir.
Elin lezzeti yumuşak şeyleri tutmaktır. Bütün bunları sınırsız severler.
Yani tabiataın bunlara meyli vardır.
Fakat insanın kalbinde,ruhunda,akıl,nur veya basiret denen altıncı his basiret vardır.
Dilediği sözü, bununla söyler.
İnsan hayvanlardan bundan dolayı ayrılmaktadır.
Birde müdrikesi (anlayış kuvveti) vardır.
Bu insana iyi gelir ve bunu sever. Diğer lezzetlerin duygu organlarına uygun olması ve onların sevmesi gibi olur.
Bunun için Rasulüllah (sav) buyuruyorki,
"Dünyadan bana üç şey sevdirildi. Kadınları,güzel kokuyu ve gözümün nuru namazı."
Namaz daha üstün bir derecedir. Hayvan gibi olup,kalpden haberi olmayan bir kimse,hislerden başka bir şey bilmez.
Namazın iyi olduğuna ve sevilebileceğine katiyyen inanamaz.
Akılla iş yapan ve hayvan sıfatlarından uzak olan kimse,kalp gözünü Allah"ü tealanın cemaline çevirip,onun yarattıklarındaki nizam ve uygunluğu zatının cemalini ve sıfatlarına bakmayı,baş gözü ile güzel suretlere,yeşilliklere ve akarsulara bakmaktan daha çok sever.
Hatta Allah cc.hın cemali kendisine açılınca,bütün bu lezzetler,nazarında aşağı kalır.
Aslında gerçek sevgiye Allah cc. den gayri başka layık olan yoktur. O"ndan başkasını seven cahildir.
O"ndan başkasının sevilmesi ancak O"nunla olan münasebeti sebebiyle sevilebilir.
Nitekim Peygamber efendimizi (sav) sevmek,O"nu sevmk gibidir.
Çünkü bir kimse,bir kimseyi severse;onun Rasülünü (elçisini) ve mahbübunu (sevgilisini) de sever.
O halde alimleri ve takva sahiplerini sevmek,Allah cc.hu sevmek olur.
Buda sevgi sebeplerine dikkat etmekle anlaşılır..
Mehtap.S.Hümeyragül DALLI..
YORUMLAR
ALLAH RAZI OLSUN SEVEN SEVDİĞİNİ DAİMA ANAR ONUN SEVGİSİ KALBE AKSEDİNCE KALP İLAHİ AŞKLA DOLUNCA..HER NEFESTE ANDIĞI OLUR..
DİL KALP AYNI ANDA ANMAYA ALIŞIR...
HER BAKTIĞI YERDE ONDAN SIRLAR GÖRÜR..İBRETLE BAKAR ACİZLİĞİNİ BİLİR MAĞRUR BAŞI SECDEDE HUZURDA EĞİLİR
..ALLAH AŞKIYLA İNLERKEN KALBİNDE MUHABBET GÜLLERİ AÇAR ..
ALLAH KULLARI ANDIKÇA YAKLAŞIR SEVDİKLERİNİ SAKLAR GÜL GİBİ KİMSELER BİLMEZ..
ALLAH KALPLERİMİZİ NURLANDIRSIN ..
ALLAH AŞKIYLA COŞAN HER NEFESTE ALLAH DİYENLERİ RABBİM KENDİSİNE YAKIN EYLESİN..
SELAM VE DUA İLE..
dinde zorlama yoktur efendim herkes kendi suyunda yıkanıp yolunda akar..
ELİNE DİLİNE BELİNE HAKİM OL DEMİŞ
DİYEN DİYECEGİNİ GAYET MUNTAZAM DEMİŞ
DEMİŞDE bak dilimize hakim olamıyoruz
yaradandan ötürü...
bu ifadeniz tahkir olarak yansıdı..
ama üzerime alınmadım..
fikrinize saygımla her satırın altına atıyorum imzamı..
bende bu suyla yıkanıp bu yolda yürüyen biriyim..
dua eder dualar beklerim..
haklısınız her ne olursan ol yinede gel demilş Mevlana hazretleri..ve bu gün tüm dünya Mevlanaya koşmakta.amacımız paylaşmak ve Hakda birleşmek.
sizde hoşkalın saygıdeğer büyüğüm..
Mehtap S.Hümeyragül DALLI tarafından 6/24/2009 3:57:23 PM zamanında düzenlenmiştir.
mevlana hazretleri NE OLURSAN OL YİNE GEL DEMİŞ
HAFIZALARA KAZINMIŞ ben ötede beri aramıyorum
hazreti ALİ.. ELİNE DİLİNE BELİNE HAKİM OL DEMİŞ
DİYEN DİYECEGİNİ GAYET MUNTAZAM DEMİŞ
DEMİŞDE bak dilimize hakim olamıyoruz
yaradandan ötürü...
saygılar benden olsun tanrı selamı da sevgi hoşgürü dileklerim hoşçakalın
Öncelikle Allahın selamı üzerinize olsun..efendim yazıda kişinin iç ve dış duygu ve hisleri ve uygulamalarını ele aldık..yalnızca tek bir açıdan bakarsanız olumsuz bir sonuç doğar..bakmak istediğiniz yerden bakmayın..görmek için bakılması gereken yerden bakmalısınız..
YARABBİM KULLARI SEVMEK SEVAP TEŞKİL ETMİYORDUDA BİZE BU YÜREGİ NE DEMEYE NASİP ETTİN .NEYDİ ZORUMUZ GETİRDİN GÖTÜRECEN..RABBİM YUMUŞAK ŞEYLERİ TUTMAK ELİN LEZZETİYSE -ELLERİMİZ NİYE NASIR TUTTU*KÖTÜMÜYÜZ ŞİMDİ..ALLAHIM SEN GÜNAHLARIMIZI AFFET BAGIŞLAYICILIGINI DÜNYA BİLİYOR BENİDE BAGIŞLA YİNE GÜNAHA GİRDİM..
bu cümlelerinize tek bir cümle ile yanıt vereyim..
Hak dinin yüce ustası ve hoşgörünün mayası Allah dostu Mevlana hazretleri şöyle ifade ederler sevgiyi ve dünyayı titreten sevgilerini..Yaratılanı severim yaratandan ötürü..
varmı bunun ötesi..
saygılar bizden olsun..
BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM
YARAP SENDEN KORKMAYAN KAFİRDİR DERDİ..ANAM
..BUNUN İCİN RASULÜLLAH * -yazıdan alıntı* SAV*BUYURUYORMUŞKİ..DÜNYADAN BANA ÜÇ ŞEY SEVDİRİLDİ..kadınlar..güzel koku.. VE GÖZÜMÜN NURU NAMAZI..MEHTAP.S.HÜMEYRA GÜL DALLI hanımdan yeni ögrendim daha gerçekten ögrenmenin yaşı yokmuş RABBİMİZ KADIN SEVİYORSA ..ERKEK ........tövbe tövbe.....ve LEZZETLER *yazıdan alıntı*ELİN LEZZETİ YUMUŞAK ŞEYLERİ TUTMAKTIR.......VE *YİNE ALINTI*ASLINDA GERÇEK SEVGİYE
ALLAH CC.DEN GAYRI BAŞKA LAYIK OLAN YOKMUŞ......YARABBİM KULLARI SEVMEK SEVAP TEŞKİL ETMİYORDUDA BİZE BU YÜREGİ NE DEMEYE NASİP ETTİN .NEYDİ ZORUMUZ GETİRDİN GÖTÜRECEN..RABBİM YUMUŞAK ŞEYLERİ TUTMAK ELİN LEZZETİYSE -ELLERİMİZ NİYE NASIR TUTTU*KÖTÜMÜYÜZ ŞİMDİ..ALLAHIM SEN GÜNAHLARIMIZI AFFET BAGIŞLAYICILIGINI DÜNYA BİLİYOR BENİDE BAGIŞLA YİNE GÜNAHA GİRDİM..YAZAMADIKLARIM YAZDIKLARIMDAN ÇOK ....SAYGIYLA ALLAHIN NURU ÜSTÜNÜZDE OLSUN
guler birsozu tarafından 6/24/2009 1:33:10 PM zamanında düzenlenmiştir.