- 1054 Okunma
- 16 Yorum
- 0 Beğeni
BİR ŞAİR ÖLMÜŞ DİYELER ...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
“Sevgili Sevim Erdoğan Tezel’in aziz anısına...”
3 yıl kadar önce bir şiir sitesinde yayınladığı şiirine yaptığım yorumla tanışmıştık. Şiirine yazdığım eleştiriye gösterdiği hoşgörüyü hiçbir zaman unutmadım. Sonra şiir üzerine sohbetlerimiz sürdü. Sitede oluşan anlaşmazlıklar için her zaman güzel yüreğiyle arabulucu oldu ve ortalığı yumuşatmasını bildi.
Özel bir nedenle siteden ayrılmak istediğimi belirttiğimde ; nerde olursanız olun mutlaka sizle olacağım diyen bu şiir sevdalısı çok değerli hanımefendiyi kaybetmenin üzüntüsünü yaşıyorum.
Bir şairi anmanın en iyi yolu onun şiirlerini okumaktan geçer.
GİT GİDEBİLİRSEN
bazen...
alıp başımı gitmek gelse de bu şehirden
her seferinde kal! der kalbim
sessizce, derinden
ıslanır gözlerim, kanar ellerim
mahsunlaşır yüreğim
uyanır yeniden geçmişim, gecikmişliğim
hadi git gidebilirsen
bağlamışım yollarına umutlarımı
yarınlarımla
kuşların kanatlarında bekletilen
şahit; mektuplarımla
sen bu şehirdeyken
şehir yeşillerini giymiş
bayramı bekliyorken
canım acıyor
kalbim kanıyorken...
hadi git gidebilirsen
şiir şiir yazmışım şehre anılarımı adınla
önemsiyorum şehri
senin kadar sıcaklığını, şiir tadınla
durdur beni
al eline sevdânı
kal! de kalbim gibi...
ben de senin adına diyeyim ki kalbime
tehdit gibi
hadi git gidebilirsen.
Sevim Erdoğan Tezel
İlerlemiş yaşına rağmen! sevda yüklü yüreğini tüm şiirlerinde görmek mümkündü.
“Şair gönül adamıdır” sözünün en iyi örneği olan rahmetli Sevim Erdoğan Tezel ‘in en son yazdığı şiiri de sizlere aktarmak istiyorum.
FISILTI
yıldız düşerken suya
dizimdeki yüzüne baktım son kez doya doya
kalabilmeni dilemiştim oysa
ne olur sabah olmasın
mavi göğün altında serptiğim vuslat tohumları
son kayan yıldız gibi
yokolmasın...
yeşermeli tohumlar
biçmeliyim doya doya
kalabilmeni dilemiştim oysa
gök mavi yer kapkara
bahtım gibi
demiştim oysa
yine de kalabilmeni dilemiştim
duymak istediğin buysa.
Sevim Erdoğan Tezel 16.06.2007
Yine de kalabilmeni dilemiştik SEVGİLİ SEVİM ERDOĞAN TEZEL...
“Gök maviydi ablam yerse kapkara, oysa ne çok severdik maviyi...”
Şiir gönlümün bir yanında sonsuza kadar yerin olacak.
Bir gün kavuştuğumuzda yine şiirleri saracağız sohbetlerimize ...
Mekanın cennet olsun...
YORUMLAR
Güzel yüreğinizden kopup bu sayfalara dökülen vefayı eminim hissetmiştir,
Ne mutlu olmuştur kim bilir...
Belki birkaç mısra hazırlıyordur size cevaben...
Susmak zorunda kalmak belki ilk kez bu denli yaralıyordur,
Şair, susanın da ne söyleyeceğini de hisseder ve siz, biz hepimiz onun kocaman teşekkürünü yüreğimizde hissediyoruz,
Tebrikler ve teşekkürler sevgili Unabellehistorie.
Sevgili Engin;
Duyarlı yüreğini kutluyorum sevgili Tezel'in dün gece ölüm haberini aldığımda bir şairi yitirmenin derin acısını hissettim içimde ,bu zamana kadar bire bir görüşmesek de şiirleriyle onu tanıma şansını yakaladım ,ortam sanal olmasına rağmen paylaşımlar o denli derin oluyor ki ince bir sızıyı yüreğinizin derinlerine bırakıveriyor..
Bir kez daha Tanrı'dan rahmet dilerken yakınlarına sevenlerine ve şiir dostlarına başsağlığı ve sabır diliyorum.Ruhu şad olsun mekanı cennet olsun..
Ve izninizle sevgili Tezel'e armağan bir şiirimi burada yazınızla paylaşacağım..
---------UNUTULMAMALI---------
Ölümü de asil olmalı bir şairin..
Sağ yanında şiirler,
....................sol yanında yürek.
Eller üzerinde taşırken bedenini,
Onurlu,
........mağrur,
................ve alkışlarla uğurlanmalı..
Cenazesinde gözyaşı olmamalı,
Gülümsemeli can verip de canım dediği dizeler,
Vazgeçmeli artık sitemden yürek,
Hüzünler,
..........hasretler bu ayrılığa küskün olmamalı,
Ve unutulmamalı;
Ne denli buruk olursa olsun vedası,
Okundukça dillerde yaşamalı
.............................bir şairin sevdası...
Çınar GÖLE
Dizelerinle her zaman yaşayacaksın sevgili Sevim...
Çınar GÖLE tarafından 6/24/2007 1:17:06 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bu vefa örneği yazıyı ve yüreği kutlamamak imkansız... Kutluyorum!...
Kendi dürüstlüğümce, söylemeden geçemeyeceğim bir şey daha var ki, sevgili Unnabellohistorie, sizi, bu siteye geldiğimden beri, yaptığınız yorumlarla tanıyorum... Yorumdan ziyade, belki de benim şanssızlığımdır, eleştirilerinizle tanıdım Unnnabelhistorie'yi...Vefanıza diyecek bir sözüm elbet olmaz... Olamaz... Böyle bir duygusallık içinde, elbetteki ki, hata aranmaz... Ama... Herkes bir şeyleri yazarken, ama ölüm olsun, ama, aşk, aynı duygusallıkta yaşıyor ve yazıyor... Gözlemlediğim kadarıyla, sizin durum ne olursa olsun, hatalara tahammülünüz yok!... İşte o yüzdendir ki, "nerde" diye bir yazılımın olmadığını belirtmek istedim Türkçe'de...
Bir daha altını çizmek isterim, bunlar önemli değildir benim nezdimde... Eğer ki yazı yada şiir ya da yorum içermiyorsa samimiyetsiz bir düşünce...
Ama... Sizin o kadar eleştirilerinizi okudum ki... Bunca eleştiriyi yapıyorsa kişi... Bende bunu yazmadan duramadım...
Ama.. Yine de... Yine de... Yürekten gelen vefaya saygım sonsuz... O vefayla... O duygusallıkla yazıyorken, bence herşey mübah... Size mübah değildi, yazmamın da tam olarak nedeni buydu... Belki biraz daha empati gerek... Bilmem ki, anlatabildim mi?
Sevgilerimle...
yasukukla tarafından 6/24/2007 11:52:42 AM zamanında düzenlenmiştir.