- 454 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Fatiha-i Şerife (4)
4- O, din gününün maliki Allah’ın.
Allahın Din gününü sahibi olduğu hakkında ki yorum veya değerlendirme, meal ve tefsirlerde genel olarak ahiret günü kastedildiği üzerinde durulmuş olmakla beraber, (O üstadlarımın affına sığınarak) ben dünya hayatının da, ahiret hayatının da din günü olduğu kanaatindeyim.
Ancak din gününü iki başlık altında değerlendirmek istiyorum.
Birincisi Allah’ın insanlar tarafından yaşanmasını istediği, dini kuralların yaşadığı, yaşanmakla emrolunduğu dünya hayatı.
Diğeri dünyada dinin yaşanıp yaşanmamsının sorgulanarak sonuca göre muameleye tabi tutulacağı ahiret hayatı.
Nihayetinde ister dinin yaşanma sorumluluk zamanı ve alanı olan dünya hayatı, ister yaşamın muhasebe ve muhakemesinin yapıldığı ahiret hayatı olsun,
İsterse ve varsa başka zamanlar ve günler olsun, hepside Allahın emir ve iradesine tabi olan ve ona ait olan zaman dilimleridir.
Zamanı yaratan Allah tüm zamanların (günlerin) hem sahibi hem hâkimidir.
Hangisi kasdedimiş olur ise olsun.
Yaratana karşı yaratılmış olmanın mes-uliyet ve sorumluluğunun unutulmaması, yaratılış maksadının araştırılarak bilinmesi ve yaratılış maksadına uygun bir yaşam çizgisi olan dini disiplin dâhilinde, İnsan onuruna yakışır bir hayat ortaya koymaya gayret gösterilmesi mesajı verilmektedir.
Herkes hesabını verebileceği bir hayat yaşamalı.
Hayatının hesabını vereceğine inananlar, hesabını veremeyeceği düşünce ve davranışlardan uzak duranlar çevrelerini rahatsız etmeyecekleri gibi, KENDİLERİDE RAHATSIZ OLMAYACAK VE RAHATSIZ EDİLMEYECEKLERDİR.
Allah cümlemizi MALİKİ YEVMİDDİN ayeti kerimesinin idraki içinde yaşamaya muvaffak kılsın.
Nasıl yaşarsanız öyle ölürsünüz!
Nasıl ölür iseniz öyle dirilir ve Haşr olunursunuz. (Hd.Ş.)
.
YORUMLAR
"Allah cümlemizi MALİKİ YEVMİDDİN ayeti kerimesinin idraki içinde yaşamaya muvaffak kılsın.
Nasıl yaşarsanız öyle ölürsünüz!
Nasıl ölür iseniz öyle dirilir ve Haşr olunursunuz. (Hd.Ş.)"
gönül güzelliklerimiz daim olsun..amin...
değerli düşünce paylaşımınıza teşekkürler sayın yazar...
sevgim saygımla...