- 1272 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
SEV_İŞ
cak-cık-cuk
mek-mak-muk
yamuk-abık-sabuk
yemek-emek-kabuk
Sevgi; eylem, olgu, emek,cesaret, asalet, kutsallık, özgürlük sonsuzluk gibi nice kavramlarla söylenebilinir diyenlerdenim...Sev(mek) fiil yapan ekle zenginleşir, derinleşir, iş değil, duygudur. Cacık, hıyarla yapılan bir karışımdır suyunu fazla koyarsan bulaşık suyu olur tadı anlamca küçücük olur...
Sevgi yürekten, tüm hücrelerinin dile geldiği eylem zenginliğidir ve doğallında gelişen anlar yaşar ve yaşatırsın. Kendinle gerçek anlamda tanışmak, ermek, erenlere karışmak gibi duygularla beslenirken mesnevi, lirik, didaktik şiirlere de gebedir...
Sevgi ve sözcüklerini laf olsun torba dolsun misali kullanırsak gönül heybemize neler dolar ve nelere ağıt yakarız boş keşkelerle keşkek pişirir bir tadımlık abık subuklar tuzlusu bol yükü hafif, tortusu ömürden...
Sevgi yalın ve yoğunca yaşanırken, yorgunluğu tadında dinlenmeli, çıplaklıktan korkmamak, üşümemek, paylaşımlarla zenginleşmek gerek diyenlerdenim...
Leyleğin ömrü neyle geçer sorusu geldi aklıma ya da leylek kaç yuvaya zarar verir sorusu, amacım leyleğe hakeret değil elbette...Yaşasın leylekler, kahrolsun duygularla dalga geçenler. Gönül sepetlerini süsleyip yokları var gibi taşıyanlar, sepetin altına bakmadan yürürken saçtıkları atıklara hüzünlü tebbessümlerimle...
ayşe yayman
YORUMLAR
Henüz geldim,yoktum.Sevgi ve nefret bizi ayakta tutan iki üreteç gibidir.Ama,insan aklıyla birlikte sevgiye daha yakın duran bir mizaçtadır.Sevgiyi iyi kullanamamasıdır ki,nefreti doğurur.Anot-katot gibi bir ilşki değil.Sevginin zaafiyetidir nefrete yol açan.İnsan temelde iyi ve güzeldir.Yansımaları da daha çok böyle olmalı dışındakina,yoksa bir arıza var demektir.Bunu en iyi siz bilirsiniz..Yürekten kutladım.Selam,saygı...
Sevmek bir tür duygu durumudur ve sonradan öğrenilir, şekil alır ve bundan dolayıda insanın nasıl bir ailede ve toplum içerisinde yetiştiğinin büyük bir önemi vardır yani cacığı yapan zengin akıllıysa cacık çok sulu olur:))))
Sevgilerimle Ayşe, seni seviyorum canım ...
Önce , kendisi gibi olmalı insan.Var olmanın yolu bu sanırım.Kendini gerçek anlamda tanımanın yolu yürekte.Ayşe Hanım bakıyorumda laf olsun torba dolsun zihniyetinde yaşayan çok insan var.Anlamadığım daha mutlular.Primler , övgüler onların.Kişileri çok fazla yargılayan bir yapım yok aslında.Bazı dayanılmazlara dayanamıyorum.
İyisimi bende ;
Gönül sepetlerini süsleyip yokları var gibi taşıyanlar, sepetin altına bakmadan yürürken saçtıkları atıklara hüzünlü tebbessümlerimi bırakim...
Size övgü dolu sözler yazmak istiyorum aslında.Yürekten tabiki.Hatta sarılmak istiyorum.Laf olsun diye değil.Ancak biliyorumki bazı sahte yüzler sahte görecek bu tavrı.
Ben ,gerçek yüreğinizi kutlarım.
Saygı ve sevgilerimle.
eskiden ben jimnastik diyemezdim sevgili ayşe
jim lastik derdim
ama sonradan gördüm ki jimnastiğin içinde zaten lastik varmış
ince çizgileri kabalarından ayıran harika bir beyin ve yürek fırtınasıydı
zaten okuyucularının eline cak cuk vermişsin yeterli ölçüde
okuyanlar hacmi kadar an-la-ya-cak
sevgimle
harikaydı