- 1308 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRKLERİN DİNİ
Bütün ulusların dini olgularını algılamak ve idrak edebilmek için ulusların dinleri tarihleriyle beraber incelenmelidir.Türklerin tarihine bakıldığında ise milattan öncelere dayanan bir soy kütükleri vardır.Sağlam kaynaklara göre Türklerin atası Nuh’un oğlu Yasef’in oğlu Türktür<tugarma>.Türkler İslamiyetten önce şamanisttir yalanını çürütecek kadar büyük bir seceredir.Sanıldığı gibi Türkler asla şamanist olmamıştır,bilakis Türklerin eski dini Gök Tanrı dinidir.Türkler ateşe,suya,güneşe,ağaçlara asla kutsallık atfetmemiştir.Tanrıları tektir ve göktedir.Gök dünyayı sarıp sarmaladığı içinde herşeyin idarecisi Gök Tanrı olarak adlandırılmıştır.
Nuh’un torunu Türk atalarından öğrendiği tevhit dinini çocuklarına,torunlarına öğretmiştir.Asırlar var ki Nuh’un dini yozlaşmış olmasına rağmen ayakta kalabilmiştir.
Nuh peygamberin öğretilerive kanunları Türkün töresini teşkil eder.Lakin bunu yazılı kaynaklar olmadığı için isbatlamak zordur.Türk soyunun yaşadığı bölge Turan eski dünyada ulaşılması güç bir coğrafya olduğunda İbrahim,Davut,Musa,İsa peygamberlerin dinleri Türk ulusuna ulaşmamıştır.
Peki Türklere hiç peygamber gelmedimi sorusuna ne cevap vereceğiz.Tabiki geldi Allah yüzyirmidörtbin peygamber olduğunu peygamber efendimize bildirmiştir.Lakin yazılı kaynaklarda Türk peygamberi göremeyiz nedeni ise Allah Kuranda sadece çok büyük peygamberlerden bahsetmiştir.Fikrim o ki Nuh’un dinini idame ettirecek Türk peygamberler gelmiştir.Ehli kitap dinlerinin içinde Davut’tan sonra Süleymanın gelmesi gibi.
Allah gelecek zamanı bildiği için Türkleri İslam için saklamış ve korumuştur.Bu ayetlerle ve hadisi şeriflerle sabittir.
Bazı düşünürler <üstte mavi gök ,altta yağız yer...> sözünü şamanizimde ki yer ve gök tanrı olrak lanse etmek istiyor.Akıllı ve vicdan sahibi her Türk bu yanlış düşünceyi kabul etmez.Gök çökerse ne olur,yer delinirse ne olur tabiki kıyamet kopar.Yani Türk atalar kıyamet kopmadıkça demek istemiştir.Ayrıca Gök Tanrı dininde cennet ve cehennem olguları mevcuttur.Eski çağlarda ki Türk cihan hakimiyet arzusu yine müslümanların islamı dünyayı yaymak ve egemen olmak idealiyle örtüşür.
Türkler her daim atalarına sygılı olmuşlardır.Peygamber efendimizin<cennet anaların ayakları altıdadır> sözü yine <ana gibi yar vatan gibi diyar bulunmaz>ata sözümüze
paralellik teşkil eder.Evet her şey kelimelerde ve dilde aranmalıdır.Kişini dili uruğunun belgesi değilmidir.
Şimdi netice olarak diyorum ki Türklerin eski dini asla şamanizm değildir.Gök Tanrı dinidir.Nuh’un yozlaşmış tevhit dinidir.Satuk Buğra Han’la Türkler gerçek dini tekrar bulmuş ve dahada şereflenmiştir. Allah Türkü korusun ve yüceltsin.
YORUMLAR
BU GUZEL MAKALEN ICIN SENI KUTLADIM YIGIDIM AH O KOR OLMUA GOZLER VE VICDANLAR VARYA BUNLARI BIR IDRAK ETSELER AMMA NERDE ONLARDA O KAFA
ALLAH CC BI AYET'I CELILESINDE
" BIZ ONLARIN KALPLERINI MUHURLEDIK " BUYURMUYORMU
BIZ GALU BELADAN BETI MUSLUMANI HAMD OLSUN YUCE RABBIME BIZI TURK OLARAK YARATMIS FATIH YAVUZ VE ABDUL HAMIT HAN'A TORU EYLEMIS
ALLAH CC EMANET OL YIGIDIM
NIHAT YURT KANADA SONSUZ SELAM SANADA
Kınayanların kınamasından korkmazlar.
Allahı severler, Allah da onları sever.
Müminlere karşı başları saygıyla eğiktir, kafirlere karşı ise ters yüz edilemeyecek kadar serttirler.
İlay-ı kelimetullah yalnız Türk mefkuresinde vardır, önce sinde sahabe efendilerimizde olan ideal yani.
Rabbim doğrusunu daha iyi bilir. Allah sizi aziz eylesin.
Türk milletine peygamber gönderilmediyse üzülmek yerine sevinmeliyiz.Çünkü Allah çığırdan çıkan toplumlara peygamber göndermiş hep.
Eskiden beri bize öğretilen, Türklerin dinin göktanrı dini olduğuydu.Şamanizm ve yertanrı dinleri de şimdiler zikrediliyor. İslamın bile şamanizmin bir dalı iken bu hale geldiğini savunanlar bile var.
Dinde ırkçılık kesinlikle yasaklanmıştır. Ama İslamı hakettiği dünya dini konumuna getiren kesinlikle Türklerdir. O yüzden Türklüğümüzle ve müslümanlığımızla ne kadar övünsek azdır.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederiz.